Status
Niet open voor verdere reacties.

WaWa

Medewerker
Forumleiding
Beste allemaal,

Ik heb een poging gedaan om kleur-cardridges bij te vullen met een pikuur en naald. Eerst heb ik een lege open gemaakt en met acetone proper gemaakt om te zien langs waar ik het best zou bijvullen. Op Google en Youtube vond ik veel informatie, maar niet voor de T129X cartridges voor een SX420W All-in-one.
Vullen is gelukt, maar de status-monitor toont als leeg. Nu lees ik dat de chip gereset moet worden, met een toestel of software. Ik ben niet verder gekomen dan »SSC Service Utility«, maar mijn T129X zijn er niet bij.
Iemand een oplossing?

Met vriendelijke groeten.

WW
 
Vullen met inkt blijft altijd klooien. Ik heb een Epson Stylus DC8400. Hiervoor gebruik ik steevast niet originele cartidges en ben er heel tevreden over. Een volledige set kost minder dan 15€. Als ik naar een computerbeurs ga koop ik er diverse stellen. We hebben met 4 een Epson met dezelfde cartridges. Door samenkoop, zakt de prijs soms naar 10€ voor een complete set. De originele het driedubbele. Bij mijn weten is Epson een van de enige die makkelijk overweg kan met compatibele cartridges.
 
je ben in de fout gegaan om de inkt-cartridges met aceton te behandelen ....
indien het een merk printer is kan deze daar niet mee om ...ook betreft de inkt kwaliteit moet deze voldoen aan de eisen .....gebruik je een minder waardige kwaliteit zal je problemen ondervinden ....
ik heb dit tenlijfe ondervonden met een lexmark printer en een canon printer ....mijn besluit is sinds ik de orgineelle inkt cartridges gebruik van hp op mijn hp F4210 heb ik in de 3jaar dat ik deze gebruik nu , nog géén problemen gehad of onder vonden ...

[edit] manuals [/edit]
 
Laatst bewerkt:
je ben in de fout gegaan om de inkt-cartridges met aceton te behandelen ....
indien het een merk printer is kan deze daar niet mee om ...ook betreft de inkt kwaliteit moet deze voldoen aan de eisen .....gebruik je een minder waardige kwaliteit zal je problemen ondervinden ....
ik heb dit tenlijfe ondervonden met een lexmark printer en een canon printer ....mijn besluit is sinds ik de orgineelle inkt cartridges gebruik van hp op mijn hp F4210 heb ik in de 3jaar dat ik deze gebruik nu , nog géén problemen gehad of onder vonden ...

Hier ben ik het volledig mee eens. Heb ook een tijdje met navul sets gewerkt. Zag er allemaal veelbelovend uit maar de kwaliteit ging erop achteruit. Een hoop prullewerk om alles correct bij te vullen. Cardridges mochten niet uitdrogen, dus moesten optijd bijgevuld en gebruikt worden enzo... Kortom, een afrader. Zelfs met niet originele cardridges veel problemen ondervonden omwille van die controles. Uiteindelijk meer geld en tijd verloren aan al die rommel en besluit genomen om bij originele cartridges te blijven.
 
Hier ben ik het volledig mee eens. Heb ook een tijdje met navul sets gewerkt. Zag er allemaal veelbelovend uit maar de kwaliteit ging erop achteruit. Een hoop prullewerk om alles correct bij te vullen. Cardridges mochten niet uitdrogen, dus moesten optijd bijgevuld en gebruikt worden enzo... Kortom, een afrader. Zelfs met niet originele cardridges veel problemen ondervonden omwille van die controles. Uiteindelijk meer geld en tijd verloren aan al die rommel en besluit genomen om bij originele cartridges te blijven.
Met mijn Epson Stylus, vanaf dag 1, compatibele cartridges gebruikt. Ik denk dat hij toch zeker 3 jaar oud is. 79,99€ betaald voor een printer, scanner, kopiermachine. Met de prijs van het ganse stel cartridges tussen de 10 en de 15€ mag die na 3 jaar gerust stuk zijn. Maar heb tot hiertoe nog altijd mooie afdrukken. Ben zelfs niet bang een foto op A4 te maken. Maar tot hiertoe nog altijd prima afdrukken.
Maar ik print nogal veel ook. Dus de compatible cartridges hebben reeds een nieuw exemplaar uitgespaard.
 
Met mijn Epson Stylus, vanaf dag 1, compatibele cartridges gebruikt. Ik denk dat hij toch zeker 3 jaar oud is. 79,99€ betaald voor een printer, scanner, kopiermachine. Met de prijs van het ganse stel cartridges tussen de 10 en de 15€ mag die na 3 jaar gerust stuk zijn. Maar heb tot hiertoe nog altijd mooie afdrukken. Ben zelfs niet bang een foto op A4 te maken. Maar tot hiertoe nog altijd prima afdrukken.
Maar ik print nogal veel ook. Dus de compatible cartridges hebben reeds een nieuw exemplaar uitgespaard.

Ik heb ook een tijdje compatibele cardidges gebruikt op men epson printer en was daar over het algemeen ook wel tevreden van. Kwaliteit was goed, prijs was zeer goed. Totdat ik problemen kreeg dat men printer deze niet correct herkende en toen beginde de misserie... Tja, is dit een uitzondering? Misschien...
 
Allemaal,
Bedankt voor de informaties. Ik heb geen keuze. Compatibele cartridges zijn er (nog) niet. Dus moet ik wel € 12.5 betalen per kleur of... prutsen, dat toch niet lukt omwille van het niet kunnen resetten.
M.V.G.,

WW
 
Ze zeggen dat Hollanders zuinig zijn, maar daar zal ik misschien een uitzondering op zijn, want geld interesseert me niet zo veel. Ik ben veel liever een gelukkig mens.

Alleen met cardridges voor mijn printer is dit niet zo.
Ik gebruik een printer van zo'n 6 jaar oud en kom regelmatig op rommelmarkten. Vaak kom ik een cardridge tegen voor mijn printer voor een luttel bedrag en dan probeer ik ook nog af te dingen.
 
...als ik nog zes jaar moet wachten om een goedkoop alternatief te vinden, ben ik er wel mee...
Als ik hoor hoeveel sommigen betalen voor hun cartridges, dan ben ik heel gelukkig dat ik mijn oude printer weggedaan heb. Als je bij aankoop kijkt welke cartridges vlot over de toonbank gaan als compatibele, dan koop je best een nieuwe printer. Na de eerste aankoop van cartridges heb je die immers reeds weer gewonnen.
In ons familie zijn er 4 die met dezelfde cartridges werken van Epson. Allemaal compatibele en allemaal even tevreden. Immers 12,5€ en 4 cartidges, dat is 50€ voor één volledige vulling. Bij ons kost dit tussen de 10 en 15€ voor de 4. Reken zelf maar eens uit.
 
Ik betaal meestal tussen de 10 eurocent en 1 euro per cartridge. En ik heb er van alle kleuren nog zo'n 10 in voorraad. Toch wel blij dat ik nog met mijn oude printer werk.
Hiertegen kan natuurlijk niets op. Maar....... ook cartridges hebben een vervaldatum die je liefst niet met 1 jaar overschrijd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan