Software Remote software

Broere 69, mag ik je vragen waarom geen AnyDesk. Ik gebruik deze al jaren tot tevredenheid met 4 computers en 3 tablets. Belet niet dat er mogelijk problemen kunnen opduiken want dat van Teamviewer wist ik ook niet.
Bedankt, G.
 
Voor alle duidelijkheid, zie #4 - niet de software van Teamviewer is aangevallen maar de bedrijfsomgeving van het bedrijf !
Dat is een heel verschil.

Er is dus geen reden om Teamviewer niet meer te gebruiken vanuit een veiligheidsoverweging !
 
Voor alle duidelijkheid, zie #4 - niet de software van Teamviewer is aangevallen maar de bedrijfsomgeving van het bedrijf !
Dat is een heel verschil.

Er is dus geen reden om Teamviewer niet meer te gebruiken vanuit een veiligheidsoverweging !

Ken de verschillen, echter hoeveel mensen gebruiken dezelfde wachtwoorden voor een activatie?

en ja ik ken de verschillen tussen de freeversie en een koopversie
 
Voor alle duidelijkheid, zie #4 - niet de software van Teamviewer is aangevallen maar de bedrijfsomgeving van het bedrijf !
Dat is een heel verschil.

Er is dus geen reden om Teamviewer niet meer te gebruiken vanuit een veiligheidsoverweging !

Daar maak ik toch enkele bedenkingen bij. Het mogelijke probleem is eigenlijk 'hoe' teamviewer werkt. De communicatie tussen de 'server' en 'client' verloopt namelijk via een broker, welke de Teamviewer bedrijfsomgeving host. Maw, alle remote verkeer die je opzet tussen twee toestellen, gaat/kan over het Teamviewer bedrijfsnetwerk. Er wordt wel een secure tunnel gemaakt tussen de 2(???) toestellen, maar dat weerhoud Teamviewer er bijvoorbeeld niet van om het verkeer om te leiden en bij hunzelf TLS offloading toe te passen. Als het ware een 'man in the middle' te creeren om mee te kunnen kijken. Wat uiteindelijk 3 toestellen in de link bevat, ipv de verwachte 2.

Aanvulling: Ik vermoed niet dat ze dit toepassen, omdat hun credibiliteit anders snel op zou zijn, met alle gevolgen vandien. Dus laten we het houden op een correcte end-to-end encryptie. :sneaky:
 
Laatst bewerkt:
Ken de verschillen, echter hoeveel mensen gebruiken dezelfde wachtwoorden voor een activatie?
en ja ik ken de verschillen tussen de freeversie en een koopversie
Je hebt het nog niet begrepen ... begrijpend lezen is soms moeilijk. Ik verduidelijk...

Heeft niets te maken met verschillen tussen free of koop.

De bedrijfsomgeving van Teamviewer, hun boekhouding / HR Department / facturatie etc is aangevallen.
En niet de servers van de toepassing Teamviewer, dus NIET hun klanten, inloggegevens of wat dan ook.
 
jij snapt mij niet.

Ons bedrijf heeft ook te maken gehad met een cyberaanval. (waardoor we 3 dagen plat lagen)
Na onderzoek bleek : Veels te gemakkelijke wachtwoorden gebruikt bij div afdelingen.
En sindsdien zijn externe usb sticks ook verboden om op alle interne / externe systemen te gebruiken
 
Terug
Bovenaan Onderaan