Status
Niet open voor verdere reacties.
Als ik IE open op een pc van een vriend krijg ik altijd een tweede schermpje cadeau zoals in bijlage. Maar de boodschap kan al eens verschillen. Hoe kan ik daar vanaf geraken?

Ik wilde ook een printscreen maken met de toets 'prtsc' maar dat lukt niet, doe ik iets fout?

De pc is een Windows7 naar het schijnt een 64 bits maar hoe kan ik dat zien?

Bedankt op voorhand,
Joke
 

Bijlagen

  • SDC10564.JPG
    SDC10564.JPG
    39.3 KB · Weergaven: 136
Joke,

'Reclame' en pop-ups kan je tegenhouden met Adblock-Plus. Hoe je dat doet staat beschreven in Deel VIII van onze TopTips die je vindt via Forum > Info > Tips en Trucs > Overige tips.
Om te weten welk systeem je hebt kan je dit vinden door de Windows-toets + R te drukken en in het venstertje » dxdiag « te typen en op dan OK te drukken.
Succes!
WW
 
Bijgevoegde afbeelding is geen gewone reclame meer. Dit behoort nietmeer tot de standaard popups. Dit is malware! (virus ed)

Scan (en clean) je systeem met Malwarebytes antimalware.
 
Joke,

Om te weten welk systeem je hebt kan je dit vinden door de Windows-toets + R te drukken en in het venstertje » dxdiag « te typen en op dan OK te drukken.
Succes!
WW

Zeker even gemakkelijk : Klik op start. Klik met de rechtermuistoets op "computer" in het rechterdeel van het menu. Selecteer in dit menu onderaan "Eigenschappen"
 
#4 lukt natuurlijk ook en is makkelijker. Je ziet daar of je een 32 of 64-bit versie hebt. Het kan ook zijn dat er 'deze Pc' staat i.p.v. computer; dit hangt van je start-versie af.
dxdiag toont je wel àlles over het gebruikte systeem.

WW
 
Als ik IE open op een pc van een vriend krijg ik altijd een tweede schermpje cadeau zoals in bijlage. Maar de boodschap kan al eens verschillen. Hoe kan ik daar vanaf geraken?

Ik wilde ook een printscreen maken met de toets 'prtsc' maar dat lukt niet, doe ik iets fout?

Als je op de printscreen toets drukt, dan wordt Uw scherm opgeslagen in het geheugen. Als je een tekenprogramma opstart, dan kun je met de plakfuntie Uw scherm plakken in dit programma. Je kan het ook plakken in Word. Ga hiervoor naar het menu "bewerken" en selecteer daar "plakken".
 
Iedereen bedankt voor de goede tips.
MBAM is aan't runnen op dit 64bit systeem maar de printscreen wil niet lukken.

Ik heb de PRTSC ingedrukt op alle mogelijke manieren maar het klembord blijft altijd leeg. Als ik wil plakken in Word staat daar ook dat het klembord leeg is.

Nog iemand een tip?

Joke
 
Iedereen bedankt voor de goede tips.
MBAM is aan't runnen op dit 64bit systeem maar de printscreen wil niet lukken.

Ik heb de PRTSC ingedrukt op alle mogelijke manieren maar het klembord blijft altijd leeg. Als ik wil plakken in Word staat daar ook dat het klembord leeg is.

Nog iemand een tip?

Joke

Plakken in Paint en opslaan als *.jpeg
 
het is geen slecht advies om ook adwcleaner te gebruiken maar je leest beter eens DIT door hoe je deze dient te gebruiken ...
foutief gebruik van zulke programma's kunnen ernstige gevolgen hebben ..
 
Iedereen bedankt voor de goede tips.
MBAM is aan't runnen op dit 64bit systeem maar de printscreen wil niet lukken.

Ik heb de PRTSC ingedrukt op alle mogelijke manieren maar het klembord blijft altijd leeg. Als ik wil plakken in Word staat daar ook dat het klembord leeg is.

Nog iemand een tip?

Joke

Gebruik je wel de juiste toets? Ik weet het een heel stomme vraag, maar ja die zijn er ook.
Prt Scr staat er op de toets. Hou ook eens de Alt toets ingedrukt als je op Prt Scr drukt. Heeft dat effect? Kan je het dan plakken?
 
Je zou beginnen geloven dat de toets het laat afweten.
Maak je - als tussenoplossing - eens vertrouwd met het knipprogramma / snipping tool. Hiermee knip je gelijk welk deel van je scherm. Start knipprogramma > nieuw > (beeld wordt grijs) > cursor links boven - rechtsklik - sleep naar rechts onder - laat los > geef naam met opslaan als en je hebt een reproductie in jpg of png waarmee je doet wat je wilt. Dan heb je prntScrn niet meer nodig.

Grtn | WW
 
Formidabel!! Normaal werk ik met Vista en zelfs daar staat dat knipprogramma tussen. Nooit geweten, maar het werkt heel goed. Nu kan de PRTSC toets mij gestolen worden, toch op mijn eigen pc.

Nu de pc waar de malware op stond is niet van mij en ik vrees dat daar die toets niet meer werkt. Das denkelijk geen probleem, ze gebruiken dat volgens mij toch niet. Ik had dat nu maar nodig voor het maken van van de bijlage in mijn eerste bericht.

Bedankt allemaal, zeker WaWa.
 
Laatst bewerkt:
...als het Knipprogramma loopt, doe je er goed aan om het vast te zetten in je taakbalk, want je zal het dikwijls nodig hebben om iets uit te knippen en ergens te plaatsen. Het doet me plezier dat je er mee geholpen bent.

WW
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan