Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste,

Ik heb een vraag over ReDo Backup free.
Wanneer ik de gebrande cd opstart om een backup te maken kan ik kiezen Wat ik wil backuppen(de harde schijf in mijn geval)
maar bij naar waar(destination) (in mijn geval de externe HDD F:)
kan ik geen map kiezen(browse) of aanmaken alleen \ blijft erstaan. en bijgevolg komt
alles in de hoofdmap van F:\ terecht wat zeer onoverzichtelijk is.
Weet iemand raad?

Bij voorbaat dank
 
Ik vrees niet dat dit mogelijk is. Meestal wordt er een dedicated externe schijf gebruikt voor zulke toepassingen. Maw, een externe harde schijf die enkel en alleen voor die backup gebruikt wordt, om het risico op falen te verkleinen door veervuldig algemeen gebruik. Daarom speelt het ook minder rol dat het in een folder staat of niet.
Het zou inderdaad soms beter zijn moest die keuze aanwezig zijn, maar dit gaat in dit geval "by design" zo zijn.
 
ik heb me juist de redo backup cd op gestart en het is dus wel mogelijk om een folder aan te maken op een externe schijf ..(( was tevens al ermee bezig omdat dit ook zijn tijd nodig heeft )).
zie hier de stappen die ik diende te doen ...

Je start de redo backup cd op ...

Je verkrijgt 2 opties .. backup - restore

Je kiest voor backup..
Eerst word er gescant naar de aangesloten opslag media’s ...
Dan krijg je de vraag wat er gebackt-up dient te worden ...
Vervolgens krijg je de optie om te kiezen waar je deze backup wenst te bewaren ..
Je selecteerd de gewenste opslag media en je klikt dan op "create folder "...
Deze mogelijkheid word rechts boven weergegegeven en bied je de kans om een map aan te maken ...
Deze kun je dan ook een specifieke naam geven zoals redo backup
Vervolgens komt deze dan ook links boven vermeld staan ...klik op deze .
En klik nu verder op “ Save here “...Vervolgens start nu het aanmaken van je backup naar deze folder .



succes ermee ..


hier het bewijs dat de folder werd aangemaakt ...

Ashampoo_Snap_2015.06.24_10h26m42s_013_.png

**let niet op het uur dat er vermeld staat ...
dat het uur niet juist vermeld word komt door het opstarten vanaf de redo cd .

vervolgens zie je in deze folder de bestanden vermeld staan ...
Ashampoo_Snap_2015.06.24_11h04m12s_014_.png

( hier zie je er een paar ...de lijst is natuurlijk veel langer ...er mag hier zeker niets van verwijderd worden ...
gebeurd dit wel dan kan deze backup niet meer gebruikt worden ).
 
Laatst bewerkt:
Beste DDragon80 en Qtex,

Aan Qtex wil ik meedelen dat ik het zo heb gedaan,lichtjes andere menus,ligt waarschijnlijk ligt her aan de versie,
ik heb versie 1.0.4. file redobackup-livecd-1.0.4.iso gedownl. van sourceforge.net,
light het aan de versie, maar het gaat werkelijk niet.
 
ik ben eens gaan zoeken op de site die jij vernoemde " sourceforge.net " en heb daar de zoek opdracht " Redo Backup bare metal restoration" ingegeven ....wat blijkt er werd verwezen naar 394 programma's die blijkbaar hetzelfde aan kunnen !
van Redo backup heb ik niets gevonden ... er werd wel verwezen naar het Retdo backup retention tool maar dit is dus niet Redo !
 
Beste Qtex, ik zal het eens met die site uitproberen,ik heb windows 7 SP1 ,en zowel met ashampoo burner free als infrarecorder geprobeerd te branden en de disc gefinaliseerd,
Alvast bedankt,ik zal iets laten weten als de nieuwe cd af is(moet nu wel ergens heen,dus kan wat duren)
 
Ik heb jouw link genomen en uiteindelijk kwam ik op Redo Backup and Recovery download | SourceForge.net terecht..

dat kan dus niet ...als dit zo is dat je bij het nemen van de link in bericht #5 op sourceforge.net uitkomt dan is je pc besmet die je omleid ...
zie hier in de afbeelding links waar jij dient terecht te komen bij de link in bericht #5....
het beeldscherm is opgesplitst en rechts zie jij deze van soureforge.net


Ashampoo_Snap_2015.06.24_22h05m28s_010_.jpg
 
opmerking :

**ik heb daar straks ook eens de iso opgehaald vanaf SourceForge.net en deze gebrand met imgburn.
wat bleek deze laat je dus niet toe om een folder aan te maken !!
ik heb het 3x geprobeerd maar deze laat het niet toe !
 
Die download staat op SourceForge. Is vrij normaal voor open source software. Open source software wordt trouwens zeer dikwijls aangeboden door de servers van SourceForge.
Redo Backup and Recovery - Browse Files at SourceForge.net

Volgens de datum ligt dit project al wel bijna 3 jaar stil... dat is dikwijls een te voorzien nadeel aan open source software. Dus best testen met nieuwe OS'n. Want kan mogelijk problemen geven.
 
Beste DDragon80 & Qtex,
heb PC uitvoerig gescand met de Norton en Malwarebytes,volledig schoon(op enkele cookies na).
Daarna heb ik gekozen voor Macrium Reflect free V6 te installeren en image naar externe HDD in folder gemaakt.Ging probleemloos,
ben zeer content van dit programma en raad het iedereen aan als freeware prog,
zal het filmpje van Qtex eens uitproberen,louter voor de curiositeit,
in elk geval bedankt beide voor de moeite ,
NB mijn late reactie,had gisteren niet veel tijd
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan