Status
Niet open voor verdere reacties.
http://www.pctuts.be/images/smilies/016.gif Ik heb ergens gelezen dat je toch voorzichtig moet zijn om te updaten naar win 10 zelf heb ik win 8.1 want als je hebt geüpdatet naar win 10 kan je nog wel terug naar win 8.1, maar niet meer na een maand want dan verwijderd win 10 je oude versie in bestand Windows old. dat snap ik allemaal wel maar iemand schreef dat ie toch een backup zou maken zodat ie nog altijd terug kan naar z'n vorige versie--- maar je kan toch niet downgraden? of is er toch een manier om die backup te bewaren en later ( enkele maanden bijvoorbeeld ) over die Windows 10 te installeren ? met vriendelijke groet, Edward
 
nee je bent wederom ergens verkeerd ...
het is zo dat indien je een (backup) systeemkopie heb bewaard en de daar bij horende opstart cd ( recovery cd) dat je deze wel kunt terug zetten op de schijf MAAR je dient eerst te zorgen dat de Windows 10 niet meer aanwezig is op de Schijf !
d.w.z. indien de Schijf opgedeeld is in partities dat je de C partitie ( ook de herstel partitie van 450MB) dient te verwijderen !
de C waarop de Windows 10 (staat) dient een niet toegewezen ruimte te worden ..
1x je deze niet toegewezen ruimte heb verkregen start je op vanaf de opstart herstel cd (recovery cd ) Windows 8.1 om vervolgens een systeemkopie terug te plaatsen ( je selecteert hier dan de niet toe gewezen ruimte !)
*je dient natuurlijk er voor te zorgen dat de externe schijf waarop deze systeemkopie staat aangesloten is als je vanaf de opstartherstel cd (recovery cd ) opstart ....
*ook dien je er voor te zorgen dat je dus kunt opstarten vanaf de cd/dvd drive of vanaf de recovery usb stick ..
***heb je een merk pc dan dien je er tevens voor te zorgen dat de UEFI + Secure boot uit staan !
 
recdovery

recdovery

nee je bent wederom ergens verkeerd ...
het is zo dat indien je een (backup) systeemkopie heb bewaard en de daar bij horende opstart cd ( recovery cd) dat je deze wel kunt terug zetten op de schijf MAAR je dient eerst te zorgen dat de Windows 10 niet meer aanwezig is op de Schijf !
d.w.z. indien de Schijf opgedeeld is in partities dat je de C partitie ( ook de herstel partitie van 450MB) dient te verwijderen !
de C waarop de Windows 10 (staat) dient een niet toegewezen ruimte te worden ..
1x je deze niet toegewezen ruimte heb verkregen start je op vanaf de opstart herstel cd (recovery cd ) Windows 8.1 om vervolgens een systeemkopie terug te plaatsen ( je selecteert hier dan de niet toe gewezen ruimte !)
*je dient natuurlijk er voor te zorgen dat de externe schijf waarop deze systeemkopie staat aangesloten is als je vanaf de opstartherstel cd (recovery cd ) opstart ....
*ook dien je er voor te zorgen dat je dus kunt opstarten vanaf de cd/dvd drive of vanaf de recovery usb stick ..
***heb je een merk pc dan dien je er tevens voor te zorgen dat de UEFI + Secure boot uit staan !



Bedankt Qtex dat was een snel antwoord maar of ik het ten hele heb begrepen is natuurlijk een andere zaak maar ik zal mijn best doen om het te begrijpen, dus het zou wel kunnen. mijn schijf is ingedeeld in twee partities C: en D: met een recovery partitie op schijf C: ik heb al in het begin een recovery backup gemaakt op een usb stick. bedoel je die recovery partitie van 20 GB en de C schijf te formatteren en dan die backup van die usb stick terug te plaatsen? ik heb een Asus laptop met 'n schijf van 500GB maar hoe ik die UEFI+ secure boot uit moet zetten ? nogmaals bedankt.Edw
 
met de Recovery op C bedoel je dus de Asus recovery waarmee je dus een fabrieksherstel kunt doen ...!
dit is dus geen systeemkopie ( backup) die jij op een externe schijf heb aangemaakt voor de upgrade Windows 10 !
*denk niet dat het mogelijk is om deze Asus recovery welke op een usb stick geplaatst werd naar een niet toegewezen ruimte te kopieren om zodoende deze dan te gebruiken ...
**heb jij geen systeemkopie aangemaakt en bewaart op een externe schijf voordat je de upgrade uitvoerde naar de Windows 10 !
 
ik begin het te begrijpen wat de bedoeling is maar ik moet wel zeggen dat ik nog geen update heb gedaan naar win10, ik geloof dat ik al eens een systeem backup heb gedaan via acronis true image dit is toch wat je bedoelt? ik dacht dat het ook ging met recovery via usb die ik in het begin moest maken via een programmetje van Asus voor een fabrieksherstel dus niet.
ik begrijp nu ook wat je bedoelde met cd/dvd drive of recovery usb stick, maar wat je bedoeld met die EUFI + secure boot uitzetten snap ik niet. gr.Edw
P.S ben ik dan die recovery partitie niet kwijt ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan