Recovery USB stick Windows 8.1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoe maak ik een Recovery USB stick voor Windows 8.1, is deze ook te gebruiken als Windows 10 niet voldoet.
 
ik veronderstel dat jij dan deze recovery usb stick Windows 8.1 dat wilt gebruiken om terug te gaan naar de Windows 8.1 indien jij niet tevreden ben over de Windows 10...
wel indien jij dit dacht te doen met enkel deze recovery Windows 8.1 dan moet ik je er op wijzen dat dit dus niet kan !
dit kan wel indien jij eerst een systeemkopie ( backup) heb aangemaakt van je Windows 8.1 voordat je naar de Windows 10 heb geupgrade...
m.a.w. je dient dus op een externe HDD een image ( systeemkopie ) of een backup te hebben bewaard ...
start jij dan op via de recovery usb stick Windows 8.1 dan dien je nadat je de Land/Taal instelling heb ingegeven de optie te nemen herstellen vanaf een eerder aangemaakte systeemkopie .

heb jij nog niet geupgraded naar de Windows 10 en je ben in het bezit van een externe HDD dan raad ik u ten zeerste aan om deze 2 onderstaande topic's eens na te lezen !

http://www.pctuts.be/f484/maak-je-een-image-aan-de-windows-8-1-a-44920/?highlight=

http://www.pctuts.be/f484/de-recovery-usb-stick-aanmaken-de-windows-8-1-a-44917/
 
Ik wil dus inderdaad iets maken om terug te gaan naar Windows 8.1 als Windows 10 niet bevalt. Ik heb geen externe HDD en ook geen mogelijk voor een CD, ik kan alleen maar een USB stick gebruiken.
 
met enkel de usb stick kun je dus niet terug gaan naar de Windows 8.1 deze veronderstelling van u is verkeerd !

heb jij geen externe HDD dan dien jij nu ter zorgen dat jij de Windows 8.1 licentie ergens neerschrijft ...
en je haalt dan best de Windows 8.1 iso op en deze kun jij vervolgens gebruiken om terug te gaan naar de Windows 8.1 indien de 10 u niet bevalt ...na 1 maand

*indien de Winows 10 u niet zou bevallen dan is er gedurende de eerste maand de optie aanwezig om via Start > Instellingen > Bijwerken en Beveiliging > Systeemherstel terug te gaan naar je vorige besturingssysteem en in uw geval is dit dus de Windows 8.1
**maar dit enkel onder voorwaarde dat je de Windows.old die automatisch tijdens het upgraden word aangemaakt niet verwijderd gedurende de eerste maand ...deze map Windows.old bevind zich op de C en word dan ook na 1 maand automatisch verwijderd .
 
neen je ID is dus niet de licentie ....

open een " regedit " en ga naar HKEY_LOCAL_MACHINE / Software / Microsoft / Windows NT / CurrentVersion / Win8
dubbel klik op de Win8 map ( rechts zie je dan de licentie code vermeld staan )..
je kan ook het tooltje gebruiken prodct key gebruiken om je licentie op te zoeken ...
 
Hoe haal ik nu de Windows 8.1 iso op, en kan ik deze ook op een stick zetten.

klik op de link in bericht #4 voor het ophalen van de iso en volg de werkwijze die daar uitgelegd word ..
de Windows 8.1 iso werd immers niet beschikbaar gesteld op pctuts ...

tijdens het ophalen van deze iso volgens de werkwijze kan je aangeven om deze dus rechtstreeks naar een usb stick te laten wegschrijven ...
*de stick dient minimaal 4 gb groot te zijn en deze dient leeg te zijn ...alles wat op de stick weggeschreven staat zal gewist worden .
 
Je citeert
Ik wil dus inderdaad iets maken om terug te gaan naar Windows 8.1 als Windows 10 niet bevalt.

Ik veronderstel dat je dan nog geen Upgrade hebt uitgevoerd van W8.1 naar W10 of begrijp ik het verkeerd.
Bij een Upgrade met behoud van programma's en instellingen heb je nog 30 dagen tijd om terug naar W 8.1 te gaan moest W10 je niet bevallen. Bij een Clean Install van W10 kun je niet meer terug , dus de goede raad van Qtex en Luc opvolgen en eerst een backup (systeemkopie) maken van je W 8.1 . Als er iets verkeerd gaat bij de Upgrade kun je nog altijd de backup terugzetten.
 
In de beschrijving wordt ervan uitgegaan dat de iso op een dvd komt, maar ik moet hem juist op een stick hebben, er staat namelijk Nu heb je 2 keuzen:
Windows 8 bestanden op een usb flashstation plaatsen of een iso bestand maken en deze laten op een dvd branden.
 
wat denk je dat hiermee "" Windows 8 bestanden op een usb flashstation plaatsen "" bedoelt word ?
een usb stick word ook wel een flashstation genoemd !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan