Status
Niet open voor verdere reacties.
Kun je deze op gelijk welke computer gebruiken, ook al heb ik zelf bij mijn eigen laptops een recovery usb stick aangemaakt via aomei back up programma, dit zou wel handig kunnen zijn indien ik eens een andere computergebruiker uit de nood kan helpen waar dit programma niet op staat, kan dit ook op usb stick gezet worden en zou dit bij mij geen conflicten kunnen veroorzaken met aomei recovery stick ?
 
Een recovery disk voor windows 10 is bedoeld om een beschadigd besturingssysteem ( in dit geval windows 10 ) te herstellen.

Met aomei back up maak je geen herstelschijf en is hiermee dus niet te vergelijken.
 
Ik heb mijn vraag waarschijnlijk niet goed geformuleerd -m-
ik wou weten of die recovery stick waarvan sprake in jullie forum kan gebruikt worden op eender welke computer met besturingssysteem windows 10 64 bit als deze weigert op te starten.
ikzelf gebruik zoals eerder vermeld aomei back up om regelmatig een image te maken van mijn besturingssysteem en bij deze back up tool zit ook de mogelijkheid om een recovery stick aan te maken zodat je computer toch opstart en nadien dan je volledige back up kunt terugzetten.
mijn vraag was dan ook als ik eens iemand uit de nood kan helpen waar geen aomei back up programma opstaat ik deze tool kan downloaden om vooralsnog die computer opgestart te krijgen. dus werkt hij op alle computers waar windows 10 64 bit opstaat, en gaat deze tool dan geen conflict geven met die aomei recoverytool in bv mijn bv mijn geval ? Screen Shot 06-04-16 at 09.41 PM.jpgScreen Shot 06-04-16 at 09.42 PM.jpg
 
de recovery iso welke je hier op het forum kunt downloaden laat je toe om dezelfde opties te gebruiken die eerder al aanwezig waren onder Windows 7 - 8.1
daar bovenop heeft deze dan ook nog de Dart recovery meegekregen ...

concreet is deze Dart recovery een samenstelling van verschillende modules ...
zo is er de explorer aanwezig waarmee je een besturingssysteem mee kunt verkennen ...

wat is het verschil tussen deze recovery iso welke je op een cd kunt branden of waarmee je een recovery usb stick kunt aanmaken en de opstart cd van aomei backup ...
met de opstart cd van aomei backup kun je dus enkel de eerder aangemaakte image (backup) terug plaatsen als ook de image verkennen of exporteren ..
met de Windows 10 recovery kun je een opstart herstel doen als ook een command prompt starten of een eerder aangemaakte systeemkopie terug plaatsen ...maar indien je de Dart recovery opstart dan heb je zoveel meer opties ..

onderstaande afbeelding laat je de gewone recovery opties zien indien je dus niet de dart recovery opstart ..

Ashampoo_Snap_2016.06.04_22h29m00s_005_.png

*bezie het filmpje betreffende de Dart10 recovery

[video=youtube;mLCK-zrdYvE]https://www.youtube.com/watch?v=mLCK-zrdYvE[/video]
 
Ah, nu is het me al een stuk duidelijker, zal deze dan zeker downloaden, ik neem aan dat je dit dus op elke computer kunt gebruiken met hetzelfde besturingssysteem en dat ik geen instellingen dien te veranderen op mijn eigen laptop ivm aomei recovery tool, heb ooit eens iets gelezen in verband met het bios dat je moet aangeven met welke tool hij dan moet opstarten maar weet niet juist meer wat en in welke context
 
er dient inderdaad wel in het bios aangegeven te worden dat je dus vanaf deze usb stick wenst op te starten ...deze dient dan ook 1ste te staan maar dit dien je ook te doen indien jij de aomei opstart cd gebruikt .

*met welke bedoeling plaats jij de afbeeldingen hier boven !
dit is me niet duidelijk !
 
Oeps, heb tweede screenshot verkeerdelijk meegestuurd, eerste met verdeling c schijf was omdat ik zag dat daar verschillende herstel partites opstonden en dat in verband bracht met de verschillende hersteltools die ik al aangemaakt had, bij het downloaden een tijd geleden van windows 8.1 naar windows 10 had ik ook via windows 10 zelf dan ook al een herstelstick gemaakt, nu, concreet zal ik één van de dagen die herstelstick aanmaken van jullie forum, alleen zal ik dan waarschijnlijk nog wel eens contact moeten opnemen hoe je die dan in het bios als eerste aanwijst om op te starten, ik vrees dat ik nog heel wat moet bijleren, toch al oprecht bedankt voor Uw snelle en deskundige hulp, ik denk dat ik anders stilaan de bomen in het bos niet meer zie staan;)
 
ik heb recovery tool op stick gezet, hoe moet ik nu die instelling in het bios veranderen dat eerst via usb stick opgestart wordt, verandert dit veel aan de opstarttijd via de gewone weg via harde schijf zoals nu, start nu supersnel op, ik moet die usb tool toch alleen maar gebruiken indien hij via de gewone weg niet opstart, ik neem ook aan dat in principe dan ook nog de mogelijkheid bestaat om via aomei stick op te starten al naargelang de situatie ?
 
je bent vertrouwt met de aomei backupper en toch heb ik de indruk dat je nooit eerder bent opgestart met de opstart cd van aomei .
want indien jij deze al eens had gebruikt dan diende je ook deze dus als eerste opstart media in te stellen in je bios .

nu je de recovery usb stick heb aangemaakt dien je ervoor te zorgen dat deze dus ingeplugt is voor dat je het bios scherm in gaat betreffende de boot opties ...
welke toets jij dient in te drukken om naar je bios te gaan word meestal vermeld bij het opstarten van de pc
aangezien je nergens vermeld om welke pc het hier gaat kan ik je wel zeggen dat het meestal de delete toets is .(dit moet jezelf nagaan ).

het opstarten zal iets trager gaan dan het opstarten vanaf een SSD of een HDD
 
Mijn laptop is een toshiba C855-19J maar ik geraak niet in het bios gedeelte met F toets 2 of toets 12, wordt een eindeloos verhaal denk ik, zal morgen eens contact opnemen met computerhersteller hoe hij hierover denkt
 
indien snel opstarten ingeschakeld is dan dien je dit eerst uit te zetten ...
je zou normaal gezien de F2 toets ingedrukt moeten houden en dan pas de laptop op te starten maar het snel opstarten dient uit te staan .

klik op start> instellingen >systeem >energie beheer en slaapstand ....
kies extra energie instellingen en klik verder op " het gedrag van de aan /uit knopen bepalen " klik dan verder op " instellingen wijzigen die momenteel niet beschikbaar zijn " en vink hier het vinkje uit bij snel opstarten ....( dit vertraagt het opstarten hoogstens met 5 seconden ) bevestig je keuze met toepassen en ok
 
met snel opstarten uit te schakelen is het inderdaad gelukt met F2 toets in bios te geraken, heb opstartinstelling dan kunnen veranderen, dus eerst usb, daarna werkte de stick met aomei recovery wel, deze van jullie niet, iets fout gedaan bij overzetten naar usb stick, ? Bestand nochtans uitgepakt via winrar, maar dan verscheen toshiba disk creator, daar iets fout gelopen, als ik het goed heb wil dit wel zeggen dat ik de functie snel opstarten dan niet meer kan gebruiken om bv gebruik te maken van aomei recovery stick, want bij mij duurt het echt langer dan vijf seconden als ik de functie snel opstarten uitvink, tel er maar een kleine minuut bij
 
er is niets mis met de recovery iso die hier te verkrijgen is .... men dient inderdaad deze 1x uit te pakken zodat men de iso bekomt .... indien deze bij u niet wilt opstarten dan denk ik dus dat de fout bij de Toshiba disk creator dient gezocht te worden .... gebruik voor het aanmaken van deze stick Rufus 2.9

dat er een vertraging van 1 minuut vastgesteld word bij u zou kunnen liggen aan het feit dat jij nog een HDD gebruikt ...(niets om je zorgen te maken ) **
**je kan het snel opstarten dan ook weer inschakelen ...
 
Hier ben ik dan terug, na nog enkele pogingen gedaan te hebben waarbij de stick telkens niet werkte heb ik het zonet via mijn tweede laptop geprobeerd hem aan te maken, en deze keer is het wel gelukt, uitgeprobeerd op eerste laptop waar het dus niet lukte, ik weet ook niet waarom het dus niet wou lukken op eerste en wel op tweede laptop, nu ja, probleem eindelijk van de baan, mag ik U hartelijk danken voor de aangeboden hulp
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan