Windows 11 Rechtsklik in verkenner werkt in stapjes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Net W11 geinstalleerd. En constateer dat nu rechtsklik in de verkenner, wat ik o.a. gebruik voor aanmaak een nieuwe map of naam wijzigen van een map of bestand in stappen werkt. In beeld komt nu Openen t/m eigenschappen en keuze Meer opties weergeven. Daaronder staan dan veel opties, die je anders meteen in beeld kreeg. Heb gezocht, maar nog geen oplossing gevonden, om het net als in W10 weer in beeld te krijgen.
Vergelijkbar nu ook startmenu. Heb alle widgets uit beeld, MAAR klik ik op Start komt er toch een ander beeld te voorschijn met rechts bovenin de keuze Alle apps. Klik je daarop dan komen ze net als bij W10 links in beeld.
 
WinAero doet hetzelfde, dit voegt ook een registersleutel toe maar dan op een veilige manier.
Veel mensen vinden het eng om aan het register te werken wat ik me ook wel voor kan stellen. Als je daar iets verkeerd doet of niet weet waar je mee bezig bent kan het gebeuren dat de besturing om zeep geholpen wordt.
Regedit is voor de mensen die weten wat ze doen of waar ze mee bezig zijn. m.a.w. de kenners dus.
 
Net W11 geinstalleerd. En constateer dat nu rechtsklik in de verkenner, wat ik o.a. gebruik voor aanmaak een nieuwe map of naam wijzigen van een map of bestand in stappen werkt. In beeld komt nu Openen t/m eigenschappen en keuze Meer opties weergeven. Daaronder staan dan veel opties, die je anders meteen in beeld kreeg. Heb gezocht, maar nog geen oplossing gevonden, om het net als in W10 weer in beeld te krijgen.
Vergelijkbar nu ook startmenu. Heb alle widgets uit beeld, MAAR klik ik op Start komt er toch een ander beeld te voorschijn met rechts bovenin de keuze Alle apps. Klik je daarop dan komen ze net als bij W10 links in beeld.
 
V
Screenshot_2.jpg
ind het niet slecht er staan nu icontjes boven of soms onder de rechtse muis menu
 
Leuk Snap100, maar als ik in verkenner rechtsklik op een map is dat in 95% van de gevallen, dat ik een submap wil maken en in de andere 5% dat ik die map wil verwijderen. San is steeds 2 stappen in mijn ogen 1 te ver.
 
Heel vervelend inderdaad.
Maar lees hier eens: https://www.pctuts.be/threads/rechtermuisklik-menu-aanpassen-via-de-winaero-tweaker.244244/

Ik hou ook niet zo van die extra onnodige handelingen. Het was goed, blijf daar dan ook vanaf zou ik Microsoft willen zeggen.
Bedankt, Even niet op PC gewerkt. En dit lijkt me veiliger dan regedit te gebruiken. Gewoon voor de zekerheid, omdat ik heus wel eens heb zitten sleutelen in register, maar toch al wat jaren geleden intussen.
 
Zou dit een correcte oplossing kunnen zijn ??
-
Als dit nieuwe Startmenu niet naar uw zin is, maakt een eenvoudige wijziging van het register het mogelijk om dat van Windows 10 te vinden. Om dit te doen:

  • Klik op de zoekknop in de taakbalk en voer “Regedit” in
  • Het register wordt geopend en u hoeft alleen maar naar HKEY_CURRENT_USER Software Microsoft Windows CurrentVersion Explorer Advanced te gaan
  • Klik vervolgens op Bewerken / Nieuw / DWORD-32 bit-waarde en noem deze “Start_ShowClassicMode”
  • Stel de waarde in op “1” door erop te dubbelklikken
  • Klik op OK en start uw pc opnieuw op.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan