Status
Niet open voor verdere reacties.
ik heb een usbstick met readyboost van 4gb in een usbpoort gestoken maar ik zie geen verschil met vroeger wat betreft de snelheid,heeft er iemand dat ook geprobeerd graag reactie[OPLOSSING]
ReadyBoost - Wikipedia

Denk dat het in de vorige reply's al is gezegd, maar het is dus gewoon een uitbreiding van het geheugen. Ik had er eerlijk gezegd meer van verwacht, want even 4 gb extra ram is natuurlijk makkelijk meegenomen. Nu heeft het, zoals hierboven al gezegd, dus weinig invloed op een nieuw systeem.
[/OPLOSSING]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ook eens geprobeert met eentje van 2 Gig en zag ook geen merkbaar verschil, start wel duidelijk langzamer op als je hem laat steken
 
je moet nog wel met rechtermuisknop menu iets aanduiden of selecteren dat ie dat geheugen moet gebruiken en ik vermoed dat het een uitbreiding is van je ram dan. als je daar nu al voldoende van hebt steken zal met readyboost bijsteken niet veel verschil maken denk ik maar dan hangt de snelheid eerder van je proccesor-snelheid af
 
Er bestaat een truukje om het met even welke stick te laten werken, hier komt het :

1. Setup

<!--[if gte vml 1]><v:shapetype id="_x0000_t75" coordsize="21600,21600" o:spt="75" o:preferrelative="t" path="m@4@5l@4@11@9@11@9@5xe" filled="f" stroked="f"> <v:stroke joinstyle="miter"/> <v:formulas> <v:f eqn="if lineDrawn pixelLineWidth 0"/> <v:f eqn="sum @0 1 0"/> <v:f eqn="sum 0 0 @1"/> <v:f eqn="prod @2 1 2"/> <v:f eqn="prod @3 21600 pixelWidth"/> <v:f eqn="prod @3 21600 pixelHeight"/> <v:f eqn="sum @0 0 1"/> <v:f eqn="prod @6 1 2"/> <v:f eqn="prod @7 21600 pixelWidth"/> <v:f eqn="sum @8 21600 0"/> <v:f eqn="prod @7 21600 pixelHeight"/> <v:f eqn="sum @10 21600 0"/> </v:formulas> <v:path o:extrusionok="f" gradientshapeok="t" o:connecttype="rect"/> <o:lock v:ext="edit" aspectratio="t"/> </v:shapetype><v:shape id="_x0000_i1025" type="#_x0000_t75" alt="Properties of a USB stick" href="http://www.windowsvistamagazine.com/UK/05582469248596696351/readyboost1.jpg" style='width:300pt;height:225pt' o:button="t"> <v:imagedata src="file:///C:\DOCUME~1\mdr3939\LOCALS~1\Temp\msohtml1\01\clip_image001.jpg" o:href="http://www.windowsvistamagazine.com/UK/05582469248596696351/readyboost1.jpg?maxw=400"/> </v:shape><![endif]--><!--[if !vml]--><!--[endif]-->
First things first. Plug the device in. Ignore AutoPlay if you have the enabled, and go to Computer in the start menu. When it pops up, right-click the USB stick and select properties.<o>:p></o>:p>
2. Disable the stick

Click on the Readyboost tab on the properties menu and check Do not restest this device. Click okay and unplug the stick from your computer.<o>:p></o>:p>
3. Edit the registry!<o>:p></o>:p>

Woah! Don't panic, it's not as frightening as it sounds. Firstly, you need to open regedit, by opening the start menu and typing regedit, then enter. The registry window should load up.<o>:p></o>:p>
Using the left-hand pane, work your way through the following folders: HKLM (Local Machine) -> SOFTWARE -> Microsoft -> Windows NT -> CurrentVersion -> EMDgmt. You'll have a list of USB devices the computer has encountered, one of which should be your USB stick. Click on it.<o>:p></o>:p>
Here there's a few details you need to edit. Double click on Device Status and change the value to 2, then ok. Do the same for ReadSpeedKBs and WriteSpeedKBs, changing their values to both 1000. Exit the regedit and breathe a sigh of relief.<o>:p></o>:p>
4. And back in again<o>:p></o>:p>

Now all that's left to do is put the stick back in and once again go to the device properties (Computer > Right-click on drive). If you look under the Readyboost Tab, you'll be able to now select Use this device. Success! Now enjoy your faster PC. <o>:p></o>:p>
 
Op een oude PC zou er een snelheidswinst zijn van ongeveer 3 %, op een nieuwe is er praktisch geen verschil. De moeite waard? ik vraag het me af!
 
ik ben zelf nog nie zo lang bezig met vista, maar je zou met behulp van het flashgeheugen van bv. een USB-stick, die je dan in een USB-poort van je PC steekt, het werkgeheugen uitbreiden met een extra
 
oeps, 't is al laat, hé! HIER HET VERVOLG
het werkgeheugen uitbreiden met een extra cache, dus, waardoor je PC (in theorie) sneller wordt
 
Readyboost is uitgevonden voor pcs met minder dan 1024 mb ram om die mensen ook een vista aan te smeren,in sommige gevallen vertraagd dat zelfs u vista ,gewoon zien als je een pc met vista aankoopt dat je minimaal 2048 mb ram(2gig) geheugen hebt, 4096 mb ram (4gig) is nog beter
Readyboost is een dode mus om mensen blij te maken
En ook ik heb hier een stickje van 256mb 3 jaar oud en vista vraagd ook als ik het in mijn laptop steek om het te gebruiken om mijn pc te versnellen...heel vreemd
 
wat is readyboost presiez ???
ReadyBoost - Wikipedia

Denk dat het in de vorige reply's al is gezegd, maar het is dus gewoon een uitbreiding van het geheugen. Ik had er eerlijk gezegd meer van verwacht, want even 4 gb extra ram is natuurlijk makkelijk meegenomen. Nu heeft het, zoals hierboven al gezegd, dus weinig invloed op een nieuw systeem.
 
Is uw vraag opgelost, zoja dan zouden wij graag de oplossing weten zodat wij deze topic als opgelost kunnen beschouwen.


SIMBA
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan