Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Hallo,
Ik had vroeger Proshow Producer op mijn pc staan maar door een fout van mij heb ik dat programma niet meer. Kent er iemand een ander programma
liefst gratis zoals proshow om mijn shows te maken met geluid en overgangen.
er zijn er tientallen hoor ! Kwestie van uitproberen en smaak...
Als je andere suggesties wil misschien wel even aangeven voor welk soort shows je dit gebruikt : enkel dia-montage, enkel filmpjes of mengvorm ...
Hier is een zakelijk overzicht van sterke gratis tools en apps waarmee je foto- en videomontages (diavoorstellingen) kunt maken — van eenvoudig tot professioneel, mét waardering voor robuuste workflows en bewezen methoden:
Online / Cross-platform (geen installatie nodig)
Kapwing Slideshow Maker – eenvoudige online editor voor foto’s en video’s met muziek, tekst en export als MP4. Werkt via browser op pc of mobiel. (Kapwing)
Canva – intuïtieve drag-and-drop slideshow-maker met sjablonen, muziek en animaties; gratis plan voldoende voor veel montagebehoeften. (Canva)
Clipchamp (Microsoft) – gratis online videomontage en slideshow-maker met overgangen, muziek en tekst; export tot 1080p. (Clipchamp)
Desktop Software (Windows / Mac / Linux)
(Ideaal voor robuustere montage en timeline-gestuurde workflows)
OpenShot – gratis open-source video-editor met ondersteuning voor foto’s, video’s, muziek, titels en overgangen. (Wikipedia)
VSDC Free Video Editor – Windows-editor met non-linear timeline, effecten en exportopties (geen watermerk). (Wikipedia)
Bolide Slideshow Creator – eenvoudige, gratis Windows-app speciaal voor foto-slideshows met muziek en overgangen, zonder watermerk. (slideshow-creator.com)
Mobiele Apps (Android / iOS)
(Handig voor snelle montage onderweg)
CapCut – gratis mobiele slideshow/video-maker met sjablonen, muziek en animaties. (capcut.com)
PicPlayPost – combineert foto’s, video’s, GIF’s en muziek in dynamische slideshows en collages. (PicPlayPost)
FotoPlay Video Maker – eenvoudige slideshow maker met muziek, effecten en export-opties voor sociale media. (Fotoplay)
Pixgram – Android-app voor foto-diavoorstellingen met filters en muzikale backing (gratis met advertenties). (capcut.com)
Overwegingen bij keuze
Snel en simpel: online tools zoals Kapwing en Canva zijn ideaal voor snelle creaties zonder installatie.
Professionele controle: desktop editors zoals OpenShot of VSDC Free geven je een echte timeline-workflow voor nauwkeurige montage.
Mobiel eerst:CapCut of PicPlayPost bieden krachtige mobiele bewerking zonder desktop nodig te hebben.
Deze set tools biedt een spectrum aan mogelijkheden — van zakelijke presentatie-diavoorstellingen tot creatieve social-media montages — allemaal zonder een licentiekost. Kies afhankelijk van je platform, gewenste controle-level en workflow.
Deze site maakt gebruik van cookies om de inhoud te personaliseren, jouw ervaring aan te passen en om je ingelogd te houden als jij je registreert.
Door deze site te blijven gebruiken, stem je in met ons gebruik van cookies.