Status
Niet open voor verdere reacties.

swake

Niet meer actief
Ik zit nu zelf met een probleempje. Het gaat om een computer waarop een Upgrade met begoud van bestanden en programma's werd uitgevoerd van Vista naar Windows7.
Wanneer er nu een taak wil gepland worden, verschijnt altijd een melding "De taakafbeelding is beschadigt of er is mee geknoeid".
Hoe kan dit opgelost worden?
 
indien ik de taakplanner opstart in de windows8 ( dit is dus een win7 die werd ge-upgrade naar de win8 met behoud van programma's en bestanden ) dan start de taakplanner wel op...
maar krijg ik een melding " de task scheduler-service is niet beschikbaar ...er word opnieuw geprobeerd verbinding te maken met deze service" klik ik dan op OK
dan maakt deze dus pas de verbinding aan !

Bekijk bijlage 10642

Taakplanner overzicht : Taakplanner - overzicht

jij krijgt deze melding "" De taakafbeelding is beschadigt of er is mee geknoeid "" omdat er een taak is geplant maar dat deze taak niet kan uitgevoerd worden doordat dit programma verwijderd werd of uitgezet werd door een derde programma ...denk nu bijvoorbeeld aan een gelijkaardig tool zoals pc tune up .
 
Laatst bewerkt:
Swake,
Kijk toch even op de plaats dat Mik suggereerde toen ik het zelfde probleem had. Vooral de link daar naar een Windows7 help-site is nuttig.
Success!
WW
 
Intussen weet ik wat de oorzaak is, maar weet nog niet hoe op te lossen. Er stond nog een taak gepland voor de upgrade. Ik heb ergens gelezen dat die taak eerst moest geannuleerd worden en dan de upgrade moest uitgevoerd worden.
Nu dat er Windows7 op de computer staat kan ik die taak ook niet meer annuleren, omdat dan ook altijd die melding verschijnt.
 
je zei er stond nog een taak geplant van voor de upgrade?
dit kan in princiepe dus de oorzaak niet zijn , omdat er géén sprake meer is van vista ....je dient de oorzaak onder de win7 te zoeken .
 
Ik kan de taakplanner nog raadplegen, en ik krijg daar ook te zien. Taak uitvoeren in Vista compitabileitsmodus of windows7 compitabiliteits modus. Zowel in Vista en windows7 compitabiliteits modus uitvoeren verschijnt de melding.
Ik zal eens knipsels maken van de foutmeldingen.

Of kan het iets te maken hebben dat de map windows.old nog aanwezig is?
 
ik zie juist bij mezelf ook de vermelding nog staan naar de map Windows.old maar daar staat dan nog eens .bak achter dus hier staat er dan " Windows.old.bak " mischiens dat dit een verschil maakt !
hernoemt de windows.old eens bij u !

Bekijk bijlage 10648
 
Als er een map .old aanwezig is, kun je deze als er geen belangrijke data meer aanwezig is,gewoon verwijderen. Dit is zonde van de schijfruimte.

Deze .old map wordt aangemaakt als je de besturing zonder format er opnieuw op zet en bevat een aantal mappen met belangrijke data die je terug kunt zeten naar de nieuw geinstalleerde besturing.
Zodra dit gebeurd is, kun je deze map of mappen dus verwijderen.
Soms lukt dit niet, in dat geval kun je het programma unlocker hiervoor gebruiken.
 
de map windows.old werd waarschijnlijk aangemaakt nadat ik de upgrade win7>win8 gedaan heb....deze werd na de laatste updates waarschijnlijk vanzelf hernoemt naar de map " windows.old.bak "
heb juist geprobeerd deze te verwijderen ....dit ging dus niet ...(ik ben de enige gebruiker en heb mezelf op de 4 aanwezige accounts het volledig beheer gegeven )
Bekijk bijlage 10649
 
Klopt, meestal lukt dit niet, al moet ik bekennen dat ik nooit zo'n upgrade heb uitgevoerd. Wel vele malen een nieuwe install.
Maar voor de zekerheid eerst een image. Mocht het fout gaan kun je deze terugzetten.

Gebruik hiervoor unlocker Download Unlocker 1.9.2 - FileHippo.com

[edit] Mijn laatste zin duidt natuurlijk op het verwijderen van de .old map of .old.bat map [/edit]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan