Windows 11 Problemen met Photoshop

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb het lidmaatschap voor fotografen en krijg dus regelmatig updates. Nooit problemen gehad en de PC liep supersnel. Enkele maanden geleden, bij de installatie van photoshop 2023 kreeg ik problemen. Ik open bestanden JEPG en Raw steeds vanuit Bridge en na deze update kan dit nog maar vier -- vijf maal en daarna blokkeert het systeem. Ook via photoshop een afbeelding openen gaat dan niet meer. Als ik de P.C. heropstart kan ik terug enkele beelden openen , daarna terug blokkage. Ik heb fotoshop verwijderd en terug geïnstalleerd, zonder resultaat. Ik heb daarna alles van Adobe verwijderd ( camera raw, photoshop, Bridge) en terug geïnstalleerd, zonder resultaat. Daarna al mijn programma's verwijderd en windows 11 terug geïnstalleerd met behoud van mijn gegevens. Geen resultaat. Terug alles verwijderd en Windows 11 terug geïnstalleerd na verwijdering van persoonlijke gegevens. Noppes. Verleden week mijn P.C. binnengegedaan in de winkel die hem voor mij in functie van beeldbewerking in mekaar stak. Terug de harde schijf leeggemaakt, geformateerd en Windows 11 geïnstalleerd. Evenwel zonder resultaat. De verkoper en hersteller van de P.C .ineenstak in functie van beeldverwerking. Hij heeft terug de harde schijf leeggemaakt en geformateerd. Hij zegt dat de harde schijf geen fouten bevat. Volgens hem ligt het probleem bij Adobe??? Dan zouden andere abonnee's toch ook problemen moeten hebben??? Ik ben einde raad.
Mijn toestel is maar 2 jaar oud, zeer krachtig en maar voor een vierde van de mogelijkheden in gebruik. Het is een desktop, RAM 32 GB
Ziet er iemand licht in de tunnel?
Bedankt

Alvast bedankt voor uw reacties en medewerking. Ikzelf ben niet zo een techneut, daarom weet ik niet steeds welke info belangrijk is.
Aardbei: Uiteraard heb ik een legale licentie via een abonnement als fotograaf waarin PS, Bridge, Camera Raw en Lightroom zit. Updates, als ze ter beschikking zijn gebeuren steeds via de cloud, normaal zonder enig probleem tot een paar maanden geleden.
Wivy: met je computerboer hoef je je niet meer te moeien in deze discussie. Ik houd niet van arrogantie!!!
PhilipV: Ik heb het ook al geprobeerd vanuit de map Afbeeldingen: geen oplossing.
Patrick.S: Hierbij de gegevens die ik van mijn P.C. terugvond. M.i. voldoet deze. Ik heb hem voor fotobewerking gekocht. Ik werk bovendien met een EIZO scherm met ingewerkte calibratie (heeft met dit probleem niks te maken).

Bijlagen

• PC eigenschappen.png
    PC eigenschappen.png
    102.4 KB · Weergaven: 92
Ik ben geen PS kenner, maar ik lees op diverse plaatsen over problemen met de versie 2023.
Blijkbaar kan je met de Creative Cloud app teruggaan (revert) naar de vorige versie en op support sites links en rechts zie ik dat als advies !

En dan ook meteen de automatic update van CC afschakelen uiteraard !

Nogmaals nen "dikke merçi" voor jullie reacties.
Ik herinner mij dat ik bij het begin van mijn probleem ben overgeschakeld naar de vroegere versie maar kreeg dan andere problemen. Ik herinner mij niet meer juist dewelke, maar zou ik nog eens kunnen proberen.
Mijn cloudopslag is oké en voor drie-vierden leeg en de werkschijf staat ingesteld op C/ wat correct is.
Ik nam ondertussen contact op met leden van een fotoclub die in grote meerderheid met PS werken. Zij hebben geen problemen.
In feite werk ik sedert verleden week toen mijn harde schijf bij de P.C. hersteller terug geformateerd werd met een schijf waar niks van spam zou mogen opzitten, althans dat denk ik als leek toch. Ik installeerde hierop terug mijn Adobe programma's uit de cloud op basis van een betaald, legaal lidmaatschap.
Alhoewel mijn hersteller- verkoper van de P.C. waar ik al 20 jaar klant ben en waar ik toch al een viertal P.C. 's kocht vertrouw, begin ik toch te denken dat er iets aan het toestel zelf stuk is, maar ja wat ? En zo ja hoe vis je dit uit? De firma zegt dat mijn toestel perfect werkt.
Ik ben hopeloos.

Een schijf op zich kan geen spam of malware of wat dan ook bevatten ; enkel een OS kan dat ... !
Als je dus een re-install van Windows op een geformatteerde harde schijf hebt laten uitvoeren kan je de hardware van de schijf uitsluiten.

Om uit te vinden of de pc zaak zegt dat de schijf ok is kan jezelf nog een testje doen: Gebruik hiervoor CrystalDiskMark

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan