Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb sinds een paar dagen een probleem met de printer ( Probleem HP Photosmart Wireless B109n-z ).
Wanneer ik iets wil afprinten krijg ik eerst de melding " Bezig met afdrukken .... ".
Er gebeurt echter niets. Na wat een 20-tal seconden krijg ik dan " fout bij het afdrukken op HP Photosmart .... , de printer kan de pagina niet afdrukken ".
Heb de software reeds verwijderd en terug geïnstalleerd, heb de drivers al verwijderd en terug geïnstalleerd...maar ook dit helpt allemaal niet.
Een testpagina afprinten lukt wel, de printer is gekend in het netwerk.
Heb ook de stekker reeds uitgetrokken , even gewacht en daarna opnieuw ingestoken ook dit helpt niet.
Daar de printer in een netwerk zit, heb ik het ook geprobeerd vanaf een andere laptop, ook dit helpt niet Hier krijg ik dan de melding : " printer is offline " .
Besturingssysteem : Windows 8.1 ( hij heeft hieronder gewerkt, dus normaal ligt het niet aan Windows.... )
Iemand enig idee ? Alvast bedankt voor de hulp.
 
het is dus een draadloze maar heb je deze al eens bedraad aangesloten ...zou best kunnen dat hij het dan wel doet ...
indien zo dan is je draadloze verbinding niet goed geconfigureerd ...vermoed ik ..!

vraagje betreffende de printspooler staat deze op "Automatisch" en word deze ook uitgevoerd of staat deze eerder uit !
de printspooler service vind je terug in de lijst service's via systeembeheer .
 
De melding offline kreeg ik voorheen ook regelmatig.
Als ik dan een reboot van de laptop deed dan was dit probleem verholpen.
De printer is ook steeds als standard printer ingesteld.
Ik heb de drivers ( en software ) reeds een 5x opnieuw geïnstalleerd , maar het probleem blijft hetzelfde.
Sluit ik hem via USB aan, dan print hij.
Ook print hij een testpagina wanneer ik de drivers en software opnieuw heb geïnstalleerd. ( dan is hij wel wireless ).
Het gekke is ook dat hij het op 2 andere laptops wel wireless doet ( zijn beiden wel met Windows 7 ).
Ivm de printspooler , dit kan ik straks pas bekijken...
 
Draadloos krijgt de printer een IP adres via DHCP , of misschien heeft hij een vast statisch IP adres.
Het kan zijn dat de firewall dit IP adres blokkeert.

Zet daarom de firewall eens uit. Ook de firewall van een geinstalleerd security programma als dit geinstalleerd staat. Print hij nu wel goed zal je eens moeten kijken in de instellingen van de firewall.

Wel vreemd dat hij dan wel een testpagina af drukt. Maar je weet maar nooit.
 
reset je modem /router eens ....
dus je dient deze dan ook echt te ontkoppelen en met een paperclib in het gaatje te prikken om deze te resetten ..
*nu je vermelde niet over welke modem/router het hier gaat dus eerst dien je na te gaan of er wel een reset gaatje aanwezig is ...
(in de meeste gevallen wel ..ook staat deze in de meeste gevallen aan de onderkant dicht in de buurt van de stekker plug )...
volgens mij heeft het probleem wel degelijk met een slechte configuratie te maken !

**doe eerst datgene Lana u vraagt !
 
eerst de stekker er uit dan een reset met de paperclib ...en daarna de stroom er terug op ...effe wachten en de pc terug aan zetten als ook de printer .
 
Ook router eerst gewoon gereset hielp niet. Daarna de stekker uitgetrokken, even gewacht en opnieuw ingestoken...ook dit hielp niet. Zou denken dat het aan Windows ligt ?

Dat hoeft niet, als je een internet secutity programma hebt geinstalleerd kan het de aanwezige firewall zijn die de boel blokkeert. Windows firewall is dit meestal niet, tenzij je handmatig met de instellingen heb zitten knoeien. Maar zet beiden eens uit.
 
Ik zou het zeker eens proberen.
Soms na een update van zo'n programma kan het gebeuren dat je meldingen krijgt over toestemmingen en zo waarna de regels aangepast worden.
Veel mensen weten niet waar zo'n melding vandaan komt en klikken klakkeloos op ja of nee. Als hier een verkeerde keuze wordt gemaakt kan het gebeuren dat bepaalde dingen niet goed meer werken.

Het gebeurd allemaal niet vaak, maar de kans is aanwezig.
 
Het probleem is opgelost. Gisteren startte Norton niet meer, kreeg het niet meer aan de praat. Vandaag contact genomen met de online helpdesk, deze hebben Norton verwijderd en daarna terug geïnstalleerd. Na deze installatie werkte de printer opnieuw. Dus zal het met Norton te maken gehad hebben. Toch wil ik jullie bedanken voor jullie tijd en het meezoeken naar een oplossing !!!
 
fijn dat het probleem van voorbijgaande aard is ...
raar allezins dat de Norton niet wilde starten m.a.w. heb jij dan al eens een volledige systeemscan gedaan !
aangezien de Norton dus gisteren niet actief was kan het best zijn dat er beestjes aanwezig zijn !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan