Probleem dvd brander & dvd rom

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hey allemaal,

K heb dit reeds op een ander forum gevraagd, maar er kwam geen antwoord op en k hoop dat jullie dit weten...
K heb de laatste tijd problemen met lezen van cd s en dvd s op mijn speler nadat of tijdens het branden van dvd s of cd s met mijn brander, die op hetzelfde ide kanaal zit als slave. K vroeg me dus af of door de brander kon komen dat deze lezer zo raar doet? Tevens blijft er altijd vanbinnen in mijn brander een rood lichtje branden? Is dit normaal?
 
beide zijn hoogstes twee weken oud. eerst de lezer, daarna de brander. De speler kan van tijd tot tijd niet lezen, meestal tijdens of na het branden, maar het gebeurd ook soms dat ik nog ni gebrand heb en dat hij algelijk toch ni leest. Is dat trouwens normaal dat dat lichtje binnenin de brander blijft branden?
 
Lichtjes zie je toch enkel de buitenkant?

Lichtjes zie je toch enkel de buitenkant?

Lichtjes zie je toch enkel de buitenkant?

Jij bedoelt misschien als de CD of DVD schuif opengaat dat je dan binnenin nog een lichtje ziet branden.
Dat zou volgens mij dan in feite dan de laserstraal moeten zijn die je ziet. En dat mag niet in open toestand hoor!

Heb je al eens in je Hardware configuratie gekeken of je daar geen gele vraagtekens ziet staan?

Werk je met XP of reeds met Vista

Vertel eens ietsje meer over uw systeem .... maakt het gemakkelijker om te helpen.
 
Hey, Merci voor je reactie. T is idd binnenin, een rood lichtje, k dacht ook al dat dit niet normaal was. Mijn hardware is (dvd speler) asus E616a3, die master is en een lite on lh18a1h. K heb ook reeds de laatste firmware erop gezet maar het lichtje blijft branden. Bij wijze van test heb ik ook mijn oude brander es er terug ingestoken en het probleem is weg. Tevens nergens in windows xp gele vraagtekens te bekennen...
 
DVD omruilen in de winkel - garantie

DVD omruilen in de winkel - garantie

DVD omruilen in de winkel zou ik zeggen, als ie maar 14 dagen oud is zou dat moeten kunnen onder garantie.

Het is dus wel degelijk de brander zelve die niet deugt in dit geval zulle !
 
K heb trouwens te vroeg geroepen, mijn pc blijft met momenten nog steeds overtuigd dat de vorige ingevoegde schijf nog steeds in de lade zit, terwijl ik er de volgende ingevoegd heb. Wat kan dit zijn?

@ivan: ik wil eigenlijk geen ander merk, k wil gewoon dezelfde brander van hetzelfde merk die wel werkt zoals het hoort. K had voor deze gekozen omdat deze heel goed schijfkes brand en lightscribe heeft... Toch bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Kijk ook eens naar dit !

Kijk ook eens naar dit !

Zijn de ASPI drivers wel in orde en is het een recente versie wil ik daarmee zeggen:

De ASPI drivers hebben ook heel veel te maken met de correcte werking van je CD/DVD speler-brander

Anders deze kan je hier downloaden:
http://rapidshare.com/files/21219684/Aspi.rar

Gebruik het bestand aspichk om eens te controleren
en aspiinst om te installeren

(gt)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan