Status
Niet open voor verdere reacties.
Dag, eerst en vooral: het emailadres in het onderwerp schijnt te bestaan, maar: ik heb een mail doorgestuurd gekregen met een pps-je van een bevriend koppel. Heel eenvoudig: druk op de onderstaande link en dan kan je zwemmen. Daaronder een link en dat is de hele mail. Nu klik ik, dommerik, op die mail en je raad het nooit: mijn email adres van gmail gaat open!!! Bij vergelijking van de url bij het openen van mijn gmail, blijkt dat niet hetzelfde te zijn. Dus neem ik contact met dit koppel dat beweert dat het bovenvermeld mailadres "skibonootje@msn.com" hun onbekend is en blijkbaar in de mail is geslopen.... . Na controle blijkt dit niet eens te bestaan. Mijn vragen, wat kan hier aan de hand zijn? Kan men nu binnen op mijn mailbox? Het is heel vervelend voor mij, omdat hier in Spanje, heel wat zaken van Staat en Bank verbonden officieel zijn verbonden met mijn gmail adres....
Het spreekt vanzelf dat ik alle mogelijke scanners heb laten lopen, maar die vinden niets....
Mijn dank voor je hulp,
Marnix,
Madrid
 
Beste is onmiddellijk je wachtwoord te veranderen van je gmail.
 
Mijn beste dank voor je goede raad, dat heb ik ondertussen gedaan maar ik blijf maar piekeren over wat er kan gebeurd zijn of gebeurt....
Groetjes,
Marnix
 
msn is vrij gevoelig aan inhacken. dat kan je natuurlijk nit terugvinden met AV's een vriend van mij heeft het deze weerk ook nog voor gehad. hij belde me op om eens te komen kijken, want zijn msn ( en live mail ) deden het niet. na wat speurwerk heb ik vastgesteld dat zijn account gebruikt werd op dat moment. ook zijn FB account is niet meer in te komen.

één goed advies is dus: kies een STERK wachtwoord!

enkele tips:


-gebruik minstens 8 karakters, maar 14 is wenselijker
-gebruik numerieke, alfanumerieke én speciale karakters (letters, getallen en symbolen) een wachtwoord van 14 gemengde karakters is 33.000 keer zo sterk als een gewoon woord (of alleen letters) van 8 karakters!
-vermijd opeenvolgende karakters zoals azertyuiop, 12345678
-wissel hoofdletters af met kleine
wijzig regelmatig je wachtwoorden

een goed wachtwoord ziet er dus zo uit: *Passievrucht"49

om te testen hoe sterk je wachtwoord is kan je DEZE tool van Microsoft gebruiken.
 
Mijn beste dank voor de hulp. Ik heb mijn paswoord veranderd en ik geloof dat ik nu wel veilig zit. In ieder geval, MSN Messenger is volledig verwijderd en de rest van Windows Live Essentials ook. Ergens heb ik nog een email-adres bij hotmail en msn en ook daar zijn de paswoorden aangepast. Dus het deksel erop en dat is dan.

MISSCHIEN WAT VROEG, MAAR AAN ALLEN FIJNE EINDEJAARSFEESTEN EN EEN GOED BEGIN IN 2011. TOT SCHRIJFS
 
stuur ons maar een zakje lekkere spaanse sinaasappels mee met de sint voor de moeite. dat lusten wij hier in het koude België ook wel (lachen)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan