Printer verwijderen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mik

Medewerker
Forumleiding
Deze avond nog opgeroepen geweest naar mijn schoonzoon. Had het police virus binnengekregen. Kunnen verwijderen en hij sprak me over zijn printer.
Zijn vorige defecte printer was een Epson Stylus C62 Serie (M). Deze staat nog altijd op zijn systeem bij apparaten en printers naast zijn nieuwe printer.
Hij vertelde me dat hij de printer niet kan verwijderen. Ik keek en inderdaad, lukt niet om die daar te deleten. Maar er staan nog altijd opdrachten in de spooler. Die opdrachten kunnen niet verwijderd worden daar de printer niet meer aanwezig is. De printer is naar het containerpark en kan bijgevolg niet meer aangesloten worden.
Probleem is dat hij zegt regelmatig niet te kunnen printen met zijn nieuwe printer daar deze uitgeschakeld staat. Hij denkt dat de reden die oude printer is.
Ik kan echter niets proberen want ik heb het maar van horen zeggen. Heb zelf niets kunnen zien of kunnen proberen. Enkel printopdrachten verwijderen of printer verwijderen lukt niet.
Hoe kan ik die printer wel verwijderen zonder hem aan te sluiten?
 
Al eens geprobeerd om alle software die geinstalleerd werd van Epson te verwijderen.
Kan via het configuratiescherm en dan software verwijderen. Zoek hier eens of daar iets te vinden is van Epson.
 
Was de oude een gewonde desktop printer of een All in One apparaat (scannen, printen, kopiëren) .
Bij een All in One apparaat moet het apparaat aangesloten zijn om de software te kunnen verwijderen.
Probleem is dat hij zegt regelmatig niet te kunnen printen met zijn nieuwe printer daar deze uitgeschakeld staat. Hij denkt dat de reden die oude printer is.

Hij moet zijn nieuwe printer als standaard printer instellen.
Plaats anders eens een Hijackthis log.

was dit de oude
http://www.epson.com/cgi-bin/Store/support/supDetail.jsp?oid=14418&infoType=Downloads
 
Het afdrukken annuleren of een afdruktaak verwijderen die zich in de afdrukwachtrij in Windows XP bevindt

Bekijk vooral dit deel:
Code:
net stop spooler
del %systemroot%\system32\spool\printers\*.shd
del %systemroot%\system32\spool\printers\*.spl
net start spooler

In die folder kan je trouwens meer dan alleen de spool opdrachten verwijderen.
De rest staat ergens in het registry:
HKEY_LOCAL_MACHINE > SYSTEM > CurrentControlSet > Control > Print > Providers > LanMan Print Services > Servers > Printers
 
Al eens geprobeerd om alle software die geinstalleerd werd van Epson te verwijderen.
Kan via het configuratiescherm en dan software verwijderen. Zoek hier eens of daar iets te vinden is van Epson.

Zijn nieuwe printer is opnieuw een Epson. Ofwel moet alle soft er af (is nogal veel), ofwel moet er op een andere manier geprobeerd worden.

Was de oude een gewonde desktop printer of een All in One apparaat (scannen, printen, kopiëren) .
Bij een All in One apparaat moet het apparaat aangesloten zijn om de software te kunnen verwijderen.

Hij moet zijn nieuwe printer als standaard printer instellen.
Plaats anders eens een Hijackthis log.

was dit de oude
Epson Stylus C62, Drivers & Downloads - Technical Support - Epson America, Inc.

Het was de gewone printer, niet all in one. Betreft het logje, de pc staat niet bij mij thuis. Beiden gaan werken en er kan alleen maar 's avonds iets gebeuren.
 
Het afdrukken annuleren of een afdruktaak verwijderen die zich in de afdrukwachtrij in Windows XP bevindt

Bekijk vooral dit deel:
Code:
net stop spooler
del %systemroot%\system32\spool\printers\*.shd
del %systemroot%\system32\spool\printers\*.spl
net start spooler

In die folder kan je trouwens meer dan alleen de spool opdrachten verwijderen.
De rest staat ergens in het registry:
HKEY_LOCAL_MACHINE > SYSTEM > CurrentControlSet > Control > Print > Providers > LanMan Print Services > Servers > Printers

Het zal de methode D moeten worden. Ik spreek eens af wanneer het past. Vermoed dat ik de nieuwe printer zal moeten verwijderen uit het systeem om de oude actief te maken.
 
Je dient de nieuwe printer(s) niet te verwijderen. Maak de spool eerst volledig leeg en verwijder daarna in de registry de oude printer. Eventueel kan je in die spool folder ook de drivers verwijderen, maar dat gaat niet echt nodig zijn denk ik.
 
Je dient de nieuwe printer(s) niet te verwijderen. Maak de spool eerst volledig leeg en verwijder daarna in de registry de oude printer. Eventueel kan je in die spool folder ook de drivers verwijderen, maar dat gaat niet echt nodig zijn denk ik.

Het is dat wat ik ook bedoel. Als die printopdrachten verwijdert zijn , kan je de oude printer verwijderen.
 
Handmatig de map windows\system32\spool\PRINTERS\ legen zou ook voldoende moeten zijn.
Lukt het niet om een bepaald spl of shd bestand te verwijderen, gebruik dan het programma Unlocker. Hiermee kun je echt alles verwijderen wat normaal wel eens niet lukt.
 
Ja, dit is een hele hoop goede raad. Nu zijn ze op weekend. Probeer maandag daar te raken om op te lossen. Nu heb ik diverse manieren om te proberen.
Dus maandag vermoedelijk nieuws.
 
Probleem opgelost.
Heb eerst met tip uit #4 van DDragon80 de printopdrachten kunnen verwijderen. Dus de Methode D.
Daarna met tip uit # 10 van Pluis met Unlocker de printer kunnen verwijderen.

Beste dank aan allen voor de hulp.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan