Powerpoint powerpoint presentatie automatisch laten starten

Status
Niet open voor verdere reacties.

cova

Steunend lid
Vip Lid
Ik wil een powerpoint presentatie automatisch laten starten, direct na het openen van pc.
Win 10 ; office 2016
Hoe pak ik dit aan?
 
Blijkbaar doe ik nog iets verkeerd, want presentatie start niet op? powerpoint presentatie staat op bureaublad, ik maak snelkoppeling, en kopieer deze snelkoppeling naar Appdata Roaming Microsoft windows menu start, en start pc opnieuw op maar het lukt niet?
 
Ga eens naar deze map via de Startknop en dan rechtermuisklik en uitvoeren. %userprofile%\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\
Kopieer en plak het volledige pad wat ik gegeven heb daar dus.
Ga nu naar de map Menu Start en dan de map Programma's en zet daar de snelkoppeling in naar het Powerpoint bestand.
 
Probeer eens om powerpoint te starten met de presentatie als parameter.
voorbeeld:

"C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\root\Office16\POWERPNT.EXE %userprofile%\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\presentatie.ppt"

Het eerste deel is het path naar je powerpoint binary, 2de deel de locatie van je presentatie.
Giet die opdracht dan even in een "bat" file, welke je laat uitvoeren. Want ik vermoed dat je zulke presentatie niet zomaar kunt laten starten zonder verwijzing naar je applicatie. Zoiets geeft niet hetzelfde effect als een presentatie openen door de normale methoden.
 
Jullie verwarren de snelkoppeling om het te starten met de plaats waar het te starten bestand staat...
Met een shortcut in Appdata Roaming een bestand starten kan wel lukken, maar daar staat dan de snelkoppeling en die moet verwijzen naar de plaats waar de presentatie staat en dat is dus in dit voorbeeld de desktop of ergens anders ... En dat is best NIET in AppData
 
In mijn geval zou dat dus zijn :
C:\Users\Philip\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup\PP_presentatie.lnk

waarbij de eigenschap/inhoud van die "PP_presentatie.lnk" dus eigenlijk C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\root\Office16\POWERPNT.EXE %userprofile%\Desktop\presentatie.ppt" zou moeten zijn.
 
Ik moest ff zoeken wie Sophie Wilmès is.
Tsja, ik ben niet dagelijks bezig met de Belgische politiek.
Dit was bedoeld als een grapje hoor Skippy. Dit is onze premier die haar totaal belachelijk maakt ook in verband met een powerpoint dit totaal is mislukt.:). Er werd er hier veel mee gelachen en haar belachelijk gemaakt. Zo bestaat België.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan