Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste,
Sinds heel kort wordt een pps die als bijlage in een e-mail zit door Gmail geopend met zijn interne viewer in plaats van met powerpoint.
De weergave via powerpoint is veel correcter en daarom zou ik graag terug de mogelijkheid hebben om een pps-bijlage te hiermee te bekijken.
Weet iemand hoe je dit in Gmail terug kan aanpassen.
Frank
 
Probeer eens volgende,druk Windows toets plus X >configuratiescherm>standardproggamas> zie verder afbeelding
pps 1.jpg
Staan instellingen ook zo?anders veranderen.
mvg
P.S is wel voor Windows 8.1
 
Beste Lautus,
De instelling (Win7) staat juist zoals hierboven.
Ik begin echter meer en meer te denken dat het een probleem van IE11 is.
Wanneer ik de mail via FireFox open en dan op het pijltje downloaden klik dan kan ik kiezen tussen opslaan en openen (met MS Powerpoint).
In IE11 kan ik echter alleen maar opslaan. (zie afbeelding)
Alleen weet ik niet hoe hier Openen bij te krijgen.

2015-01-05_18-38-56.jpg

Frank
 
Beste Ranger,
FireFox is inderdaad mijn standaard browser. Maar mijn vrouw gebruikt Gmail enkel via IE11 omdat ze die gewoon is.
Heeft de standaard browser hiermee iets te maken?
Frank
 
Normaal gebruik ik ook altijd Firefox , maar heb zelf de test eens uitgevoerd door IE als standaardbrowser in te stellen .
Lijkt me een bug te zijn in Internet Explorer. Bij Extra > Downloads weergeven kan ik kiezen voor openen of openen met.
Het lukt me om MS Office Powerpoint te selecteren bij Aanbevolen programma's , maar het lukt mij ook langs geen enkele manier om het vakje aan te vinken . Dit type bestand altijd met dit programma openen.

Alleen weet ik niet hoe hier Openen bij te krijgen.
Lukt dus hier bij mij ook niet in IE11 wat vroeger wel lukte.
 
Het tijdelijk installeren van een MS Powerpoint Viewer blijkt de oplossing te brengen.
Ziehier de werkwijze:
- Installeer MS Powerpoint Viewer 2007 of hoger (zelfs wanneer het volledige Office pakket geïnstalleerd is)
- Start IE en doe de test: Openen staat hier nu bij (zie schermafbeelding)
- Verwijder terug de Powerpoint Viewer
- Start IE en doe opnieuw de test
- Office zal eerst de melding geven dat het configureren bezig is.
Vanaf nu blijft de knop Openen weergegeven (zie schermafbeelding)

Dank aan iedereen voor de nuttige tips.
Frank
2015-01-07_20-22-46.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan