Status
Niet open voor verdere reacties.
Onlangs werdt mijn vorige modem(sagem) door Scarlet vervangen door een b-box2 van scarlet.
Ik gebruik Utorrent 1.6 onder windows10.
Hoe kan ik de poorten van de modem instellen zodat Utorrent kan gebruiken
Kan torrents downloaden maar delen lukt me niet.
Ben een absolute leek op dit gebied dus uitleg in jup en Janneke taal is uiterst welkom.
vriendelijke groetjes
fiel
 
Hier staat wel iets om de juiste poorten te openen Poort openen / Poort forwarden in Utorrent (Handleiding) | Pc en Internet: Tutorials
Maar ze hebben het over downloaden en niet over delen. Lijkt mij dat dit dezelfde poort moet zijn.

Hoe je in het modem moet komen zal in de handleiding van het modem moeten staan. Log dus in met het juiste lokale IP adres de juiste inloggegevens. Deze heb ik natuurlijk niet voor je. Meestal is dit admin als er nooit iets gewijzigd is en een password. Als de info klopt is hier te vinden hoe je in de router komt How to Login to the Belgacom B-Box-2
Hier op pagina 50 is te vinden waar je de poorten kunt instellen http://setuprouter.com/router/belgacom/b-box-2/manual-983.pdf

Als dit nog niet gebeurd is, ook de poorten openzetten in een eventueel aanwezige softwarematige firewall. Ook dit verschilt weer per programma waar dit te vinden is en zal je dus ook even in de manual moeten opzoeken. Maar meestal krijg je een melding bij het eerste gebruik als een programma toegang wil van de firewall . Je kunt dan op ja of nee of welke melding er dan ook verschijnt klikken.
 
Ten eerste zou ik ten sterkste afraden om bestanden te DELEN! Tenzij je vroeg of laat een monsterboete (of erger) wilt verwachten.
Downloaden van beschermde bestanden (muziek, films, ...) is illegaal, maar wordt nog deels door de vingers gezien omdat de wetgeving en vooral de uitvoering hiervan niet zo gemakkelijk is. Het delen of aanbieden van zulk materiaal daarentegen... dat is met vuur spelen. In Duitsland wordt daar actief jacht op gemaakt en met succes. Dus, stop ASAP met bestanden te delen.

Ten tweede, pas port forwarding niet toe zonder goede reden. Verdergaand op bovenstaande uitleg, is er dan ook geen enkele reden om vanbuitenaf rechtstreeks naar je computer te verbinden. Dit is zelfs ronduit gevaarlijk.
 
Ten eerste zou ik ten sterkste afraden om bestanden te DELEN! Tenzij je vroeg of laat een monsterboete (of erger) wilt verwachten.
Downloaden van beschermde bestanden (muziek, films, ...) is illegaal, maar wordt nog deels door de vingers gezien omdat de wetgeving en vooral de uitvoering hiervan niet zo gemakkelijk is. Het delen of aanbieden van zulk materiaal daarentegen... dat is met vuur spelen. In Duitsland wordt daar actief jacht op gemaakt en met succes. Dus, stop ASAP met bestanden te delen.

Dat is natuurlijk wel zo maar dat was de vraag niet.
En natuurlijk, pas niet klakkeloos zomaar portforwarding toe. Wees voorzichtig met wat je open zet voor de buitenwereld.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan