Status
Niet open voor verdere reacties.

Ivan

Oprichter
Forumleiding
Admin
Publiceer je e-mailadres nooit zomaar op een forum. De zoekmachines van spammers lezen die pagina’s ook en maken automatisch lijsten met adressen.

Je kan altijd je mailadres in tekst vebergen

Een mailadres of url (link) in een woord invoegen

 
Laatst bewerkt:
Je kan altijd je mailadres in tekst vebergen

:vraagteken: vebergen , moet verbergen zijn.

Men noemt dit een verborgen link, maar de uitleg klopt niet helemaal. Als ik op de verborgen link klik opent mijn e-mail programma en ben ik dus in het bezit van het e-mail adres.

Ik ga hier een verborgen link plaatsen naar het forum van pctuts.be .
Stel dat ik iemand ben met kwade bedoelingen, en de verborgen link wijst door naar een malafide site, hoe ga je dat kunnen controleren. Als je op de link gaat klikken is het te laat.
Ga met de muisaanwijzer op de link staan, niet klikken !!!!
Links onderaan in je scherm zie je naar welke site je zal doorgelinkt worden.
Is er een verborgen link naar een e-mail adres , en ik ga hier met de muisaanwijzer op staan, is het e-mail adres linksonderaan scherm ook te lezen.
 
Laatst bewerkt:
:vraagteken: vebergen , moet verbergen zijn.

Men noemt dit een verborgen link, maar de uitleg klopt niet helemaal. Als ik op de verborgen link klik opent mijn e-mail programma en ben ik dus in het bezit van het e-mail adres.

Ik ga hier een verborgen link plaatsen naar het forum van pctuts.be .
Stel dat ik iemand ben met kwade bedoelingen, en de verborgen link wijst door naar een malafide site, hoe ga je dat kunnen controleren. Als je op de link gaat klikken is het te laat.
Ga met de muisaanwijzer op de link staan, niet klikken !!!!
Links onderaan in je scherm zie je naar welke site je zal doorgelinkt worden.
Is er een verborgen link naar een e-mail adres , en ik ga hier met de muisaanwijzer op staan, is het e-mail adres linksonderaan scherm ook te lezen.

Het gaat er om dat het de zoekmachines moeilijker gemaakt wordt om ware emailadressen uit de content te halen.
Alle forum berichten staan opgeslagen in een database en deze worden door middel van php scripts uit deze database gehaald.
Hierdoor is alle tekst gemakkelijk te doorzoeken omdat Pctuts over een goede SEO beschikt.
Ondergelegen links zijn heel moeilijk te lezen door de zoekbots.

Ik beweer niet dat dit altijd zo zal blijven omdat men altijd naar nieuwe wegen zal blijven zoeken.
 
:vraagteken: vebergen , moet verbergen zijn.

Men noemt dit een verborgen link, maar de uitleg klopt niet helemaal. Als ik op de verborgen link klik opent mijn e-mail programma en ben ik dus in het bezit van het e-mail adres.

Ik ga hier een verborgen link plaatsen naar het forum van pctuts.be .
Stel dat ik iemand ben met kwade bedoelingen, en de verborgen link wijst door naar een malafide site, hoe ga je dat kunnen controleren. Als je op de link gaat klikken is het te laat.
Ga met de muisaanwijzer op de link staan, niet klikken !!!!
Links onderaan in je scherm zie je naar welke site je zal doorgelinkt worden.
Is er een verborgen link naar een e-mail adres , en ik ga hier met de muisaanwijzer op staan, is het e-mail adres linksonderaan scherm ook te lezen.


swake, merci voor deze toelichting.

ik denk echter dat je niet teveel moet doom-denken. natuurlijk zijn er massa's mogelijkheden om de link te visualiseren. niet alleen via je browser of mailclient. doe maar eens een reply met citaat of een aanpassing bvb. dit zijn echter zaken die een normale bot niet kan/doet. voor een bot is de link dus wel degelijk verborgen.

en als je toch wilt miereneuken weet jij ook best wel dat je perfect een uitleg kan geven aan het feit dat je hier (klik enkel op deze link wanneer je zeker bent dat je de pagina wilt bezoeken) een link plaatst!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan