Windows 10 pincode win 10

Status
Niet open voor verdere reacties.
bedoel je dat Windows niet start zonder je WW of je laptop niet start door vergeten WW in je bios?

Voor het bios is het afdoende om je cmos batterij even te verwijderen...dan fff starten en weer afsluiten en daarna batterij terug plaatsen.

Voor Windows is ingewikkelder, maar goed en snel te doen....lees info.

Suc6

Het gebeurt iedereen wel eens: je bent het wachtwoord voor Windows 10 vergeten. Als je geen ander administratoraccount
hebt ingesteld, is het eigenlijk niet meer mogelijk om in te loggen op je computer. Maar met deze truc kom
je zelfs zonder een wachtwoord in Windows 10, en kun je je bestaande wachtwoord opnieuw instellen.
Maak je gebruik van Windows 10 met een Microsoft-account, dan kun je het wachtwoord eenvoudig resetten via de
speciale webpagina van Microsoft. Hiermee herstel je niet alleen je Windows 10-login, maar geldt het wijzigen van
je wachtwoord ook voor alle andere diensten van Microsoft die je met dit account afneemt, zoals de webmail en de
Windows Store.
Lokaal Windows 10-account herstellen
Bij een lokaal Windows 10-account werkt het allemaal wat gecompliceerder. Je wachtwoord wordt inmmers
opgeslagen op de computer zelf, en als je geen back-upgegevens van je wachtwoord hebt gemaakt, kom je niet meer
makkelijk in je besturingsysteem. De beveiliging van Windows 10 is vrij sterk, maar via een aparte truc kom je toch
in Windows 10.
Herstel-dvd of -usb-stick aanmaken
Om in Windows 10 te kunnen inbreken om je wachtwoord aan te passen, heb je een Windows 10-installatiemedium
nodig. Dat kan een installatie-dvd zijn of een bootable usb-stick. Als je die niet hebt, kun je die eenvoudig aanmaken
met de Media Creation Tool van Microsoft. Hiermee wordt een ISO-image gedownload van de installatie-dvd van
Windows 10, en kun je 'm gebruiken om een bootable usb-stick aan te maken, waarmee je de installatieprocedure
van Windows 10 kunt uitvoeren.
Computer starten met herstelmedium
Start de computer op met het aangemaakte herstelmedium (dvd of usb-stick) en druk - zodra het eerste scherm van de
Windows 10-installatieprocedure verschijnt - op de toetscombinatie shift+F10. Er wordt nu een command-prompt
geopend. Vanuit deze opdrachtprompt ga je ervoor zorgen dat je straks buiten je Windows-wachtwoord om kunt
inloggen in Windows 10 en het wachtwoord van je bestaande account kunt resetten. Met hieronder uitgelegde truc
gaan we de functie Toegankelijkheid - die je kunt oproepen bij het inlogscherm van Windows 10, om bijvoorbeeld
een virtueel toetsenbord op te roepen - vervangen met de command-prompt, zodat die wordt opgestart in plaats van
de tool Toegankelijkheid.
Op de opdrachtprompt voer je eerst de volgende regel uit, waarmee we de tool Toegankelijkheid tijdelijk
uitschakelen:
move d:\windows\system32\utilman.exe d:\windows\system32\utilman.exe.bak
Vervolgens vervang je de functie Toegankelijkheid met die van de command-prompt, dat doe je met deze opdracht:
copy d:\windows\system32\cmd.exe d:\windows\system32\utilman.exe
 
staat er onder waar je uw pincode moet invoeren pincode vergeten klik hier hier kan je klikken op inloggen met uw wachtwoord ben je uw wachtwoord ook vergeten dan ga je via een andere pc moeten aanmelden om uw wachtwoord te veranderen zorgt dat uw pc wel verbonden is met je internet anders lukt dit niet
 
Klik op Aanmeldingsopties en klik op het Sleutelpictogram om u aan te melden op uw computer met uw standaard Windows wachtwoord of Microsoft-accountwachtwoord.
Klik op het menu Start en selecteer Instellingen.
Klik op Aanmeldingsopties en selecteer Verwijderen.
Klik nogmaals op Verwijderen om te bevestigen.
Start uw computer opnieuw op.
Meld u aan bij uw computer met uw standaard Windows wachtwoord of Microsoft account wachtwoord.
Klik op het menu Start en selecteer Instellingen..
Klik op Aanmeldingsopties.
Scroll naar beneden naar het PIN-gedeelte en klik op Toevoegen.
Voer uw nieuwe PIN-code in en bevestig deze en klik vervolgens op OK.
 
Klik op Aanmeldingsopties en klik op het Sleutelpictogram om u aan te melden op uw computer met uw standaard Windows wachtwoord of Microsoft-accountwachtwoord.
Klik op het menu Start en selecteer Instellingen.
Klik op Aanmeldingsopties en selecteer Verwijderen.
Klik nogmaals op Verwijderen om te bevestigen.
Start uw computer opnieuw op.
Meld u aan bij uw computer met uw standaard Windows wachtwoord of Microsoft account wachtwoord.
Klik op het menu Start en selecteer Instellingen..
Klik op Aanmeldingsopties.
Scroll naar beneden naar het PIN-gedeelte en klik op Toevoegen.
Voer uw nieuwe PIN-code in en bevestig deze en klik vervolgens op OK.
Maar als ik niet op mijn laptop binnen geraak ,kan ik niet verder
 
Onder het vakje waar je je pincode moet invullen staat "Pincode vergeten" en "Aanmeldingsopties". Klik je op "Aanmeldingsopties" dan kun je kiezen uit pincode of Windows wachtwoord. Kies het tweede en voer dan de stappen uit zoals beschreven.
 
Onder het vakje waar je je pincode moet invullen staat "Pincode vergeten" en "Aanmeldingsopties". Klik je op "Aanmeldingsopties" dan kun je kiezen uit pincode of Windows wachtwoord. Kies het tweede en voer dan de stappen uit zoals beschreven.
het schijnt bij een oudere versie zou dit er niet op staan dat is wat ik ook schrijf een herstel installatie zou een optie zijn maar dat krijg ik niet uitgelecht
 
is ook geldig bij win 10:

 
Ik weet niet of jakske dit probleem al opgelost kreeg, maar bij mij lukte het in ieder geval om na het opstarten in veilige modus zowel Windows Hello uit te schakelen als de pincode te verwijderen of een nieuwe pincode in te stellen.
 
Gezien jakske toch nog reageert, en voor diegenen die met hetzelfde probleem te kampen hebben, volgt hier mijn werkwijze:
OPSTARTEN IN VEILIGE MODUS
Start de computer op.
Op het login scherm onderaan uiterst rechts: klik op de power knop (rondje met streepje in).
Houd de shift key (het pijltje dat je gebruikt voor hoofdletters) ingedrukt, en klik op opnieuw opstarten.
Blijf de shift key ingedrukt houden, tot je het opties menu ziet.
Klik op Problemen oplossen.
Klik op Geavanceerde opties.
Klik op Opstartinstellingen.
Klik op Opnieuw opstarten.
Druk op de F4 toets: “Veilige modus inschakelen”.
Opnieuw opstarten.
WINDOWS HELLO UITSCHAKELEN
Rechtsklikken op start (Windows logo).
Klik op Instellingen.
Klik op Accounts.
Klik op Aanmeldingsopties.
Aanmelden bij Windows Hello vereisen: op uit zetten.
Rechtsklikken op start (Windows logo).
Klik op Uitvoeren.
In het invoervakje intikken: control userpasswords2
Klik op OK.
WINDOWS OPSTARTEN ZONDER AANMELDEN
Vakje aanvinken bij “Gebruikers moeten een gebruikersnaam en wachtwoord opgeven …”.
De gebruiker (jij) blauw maken door erop te klikken.
Vakje uitvinken bij “Gebruikers moeten een gebruikersnaam en wachtwoord opgeven …”.
Klik op Toepassen.
Twee keer jouw Windows of Microsoft wachtwoord invullen.
Twee keer op OK klikken.
Klik op start (Windows logo) > Aan/uit > Opnieuw opstarten.
Windows start nu op zonder pincode of wachtwoord.
 
Dat zou hier een heel erg moeilijke opdracht worden. Wat juist ervoor zorgt dat mijn laptop niet kan heropstarten is tot nu toe mij en de teamleden niet duidelijk gebleken. Maar mijn Medion doet het niet. Heropstarten kiezen resulteert steeds in blijven hangen. Tijdends een Windows update doet hij dit ook steeds, dan moet ik tijdens het heropstarten steeds als ik mijn Medion opstart scherm heb, mijn powerknop indrukken zodat hij uitvalt. Dan terug opstarten en dan doet hij wat hij dient te doen. Maar effectief heropstarten lukt mij nog steeds niet. Dus heel deze procedure zou voor mij een hele opdracht zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan