Windows 11 pincode invoeren

cve

Medewerker
Forumleiding
Mijn Dochter heeft een Lenovo thinkpad X280
Als mijn dochter per ongeluk verkeerde inlog code gebruikt krijgt ze dit te zien. Ik heb al gekeken in bios heb al gekeken in instellingen, maar ik vind het gelijk niet wat het probleem eigenlijk juist is. Het bios batterijtje was slechts 2.7V meer, dat is ondertussen vervangen, dus heb ik daardoor ook mijn bios gereset, want ik heb lang genoeg gewacht om het nieuwe batterijtje erin te stoppen.
Heeft er iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen zodat ze terug 3 pogingen krijgt zoals ik het heb op mijn laptop?
MVG
Chris
Alvast bedankt om mee te denken met mij.
IMG_20250508_184444.jpg

https://photos.google.com/u/1/photo/AF1QipMhgfm2gxQ01c6UTjFpfzo2I6mYx-X5FoWWwe03

Zal wel een UEFI zijn en dat heeft niets te maken met een Windows pincode of wachtwoord.
2 uur wachten dus en de goede invoeren, heeft ze dikke vingers? :D

Indien een optie, ding zonder pincode of wachtwoord door laten starten, gebruikte zelf geen wachtwoord, krijg je om de zoveel tijd een bericht dat het wachtwoord is vervallen, weer vakje leeg laten en weer door, nu heb ik niets meer en wordt er gelijk doorgestart.

Ik denk niet dat het om het BIOS paswoord gaat maar wel degelijk het Windows aanmeldscherm (zie foto). Mijn advies: volg #2 en verwijder de pincode zodra je ingelogd geraakt (na 2 uur wachten). Let op: als je de pincode wil verwijderen heb je nadien ook het paswoord nodig, dat je natuurlijk dan ook kan verwijderen door bij nieuw paswoord vakje leeg te laten. Ben je ondertussen al verder geraakt met nieuwe pogingen?

My mistake, is volgens mij een foute aanname dat het om een bios paswoord gaat. Ik wou verwijzen naar de tweede paragraaf over het gebruik zonder paswoord, dat gaat over het windows paswoord. We zullen het horen van TS.

Is een typisch Windows aanlogscherm met foto. Heeft totaal niets met UEFI of BIOS te maken...
Tenzij de fabrikanten het tegenwoordig leuk vinden om accounts met foto'tjes te integreren in hun systemen, maar dat lijkt me toch wel overdreven...

Terug
Bovenaan