Windows 10 perfmon.exe /report

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Quit
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Quit

Steunend lid
Vip Lid
Deze opdracht werkt hier niet meer.
De opdracht zegt hier nu dat het gedurende 60 seconden gegevens verzameld maar dat is na 20 minuten nog steeds zo.
Deze opdracht kan (maar inmiddels kon) gebruikt worden om Windows te controleren op fouten en oneffenheden die een goed lopende Windows 10 computer mogelijk blokkeert. Ik ben als admin ingelogd.

Heeft iemand anders dit ook ? Onder de laatste Windows versie werkte dit hier nog goed en kreeg je na een minuut een mooi rapport.
Zou ook dit uit Windows gesloopt zijn terwijl de opdracht nog wel gegeven kan worden ?

Systeemdiagnose.jpg
 
Laatst bewerkt:
Vreemd genoeg werkt deze opdracht nog wel perfmon /rel
Hier kun je in een soort agenda zien welke problemen er geweest zijn of dat er een update geweest is.

Betrouwbaarheidscontrole.jpg
 
Wel, Skippy, ik dacht dat dit nog steeds werkte. Na het lezen van jouw berichtje ging ik dat even uittesten op de manier die ik gewoon was: Winkey+R, in het venster perfmon /report en... idd. het werkt niet meer... Ik gebruikte dit toch regelmatig en nu in versie 2004 blijkbaar niet meer. Jammer is dat wel, want zo stelde ik dikwijls vast dat een of andere Service gestopt was. Nu kan dit dus niet meer.
 
  • Leuk
Waarderingen: Quit
Bedankt WaWa voor het melden.
Ik vraag me wel af waarom dit soort handigheidjes na de laatste Update van Windows er uit gesloopt zijn. Want ook ik gebruikte dit regelmatig als ik weer eens een PC van iemand anders had binnengekregen met vage problemen. Niet dat dit altijd de oplossing gaf, maar met enkele regelmaat hielp dit enorm bij het zoeken.
Wat ik dan op mijn beurt dan wel weer erg vreemd vind is dat ik de opdracht nog wel kan geven en deze op zich wel uitgevoerd wordt gezien het beeld dat verschijnt. Maar het loopt niet meer door en er komt geen rapport.
 
geef eens enkel de opdracht perfmon.exe in ..in het uitvoer venster .. en klik dan op ok ..
je kan van daar uit ook verder klikken op bron controle..

Ashampoo_Snap_zondag 7 juni 2020_17h08m35s_001_.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Quit
geef eens enkel de opdracht perfmon.exe in ..in het uitvoer venster .. en klik dan op ok ..
je kan van daar uit ook verder klikken op bron controle..

Bekijk bijlage 247406
Dat bedoel ik niet, maar ik zie daar wel de rapporten staan en dan Systeem en daarna Systeem Diagnostics
Volgens mij staan daar de rapporten die ik gisteren heb gemaakt, maar deze werden niet meer zichtbaar met de opdracht perfmon.exe /report

rapport.jpg
 
En zoals je ziet in bovenstaande afbeelding kan ik nu verder omdat ik nu de fout in het rapport zie staan van een apparaat dat niet wilde starten door een driver probleem.
 
Lijkt allemaal wel op een bug met perfmon dat na een update van Windows is ontstaan. En dan houden we het even in het midden of dit door de laatste of één na laatste kwam. Is ook niet zo belangrijk.
Mijn pc was merkbaar trager geworden na de laatste update en dit blijkt dus inderdaad te kloppen, omdat Intel® Management Engine Interface niet geladen werd. Dit heb ik vandaag dus opgelost via de rapportage met perfmon.exe
Van dit driver probleem was geen melding in apparaatbeheer. De pc werkte verder gewoon goed, alleen merkbaar wat trager dus dan voor de update en dan ga ik dus zoeken met de middelen die er zijn zoals perfmon /report (maar inmiddels dus waren want dit werkt niet meer)
Derde probleem van de laatste update was een automatische aanpassing in Defender waardoor mijn gehele netwerk shares niet meer bereikbaar waren.

Ik ben dus weer uren en uren bezig geweest met 1 PC na de update van 1907 naar 2004 om alles weer voor elkaar te krijgen terwijl ik heel andere dingen te doen had.


Ik denk dat er hele volksstammen blij zijn met dit topic: https://www.pctuts.be/threads/waarom-windows-10-na-mei-geen-updates-meer-krijgt.242179/
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan