Status
Niet open voor verdere reacties.
S

Silverwing

Gast
Ik heb op de 2 pc's hier Nu allebei windows7 ultimate en beiden hebben dezelfde firewall en AV.
De pc's zijn opgenomen in een thuisnetwerk door middel van een router met kabel.
Op beide pc's is delen van bestanden ingesteld,maar niet de openbare mappen omdat we die niet gebruiken.
Als ik op gelijk welke pc nu het netwerk open staan daar mooi de 2pc's.
Wil ik er één openen krijg ik enkel een map users(share) met daarin een map default die nog eens een aantal mappen bevat die allemaal leeg zijn.
Op geen enkele manier slaag ik er in om tot de werkelijke gedeelde mappen te komen.
Ik heb de probleemoplosser voor thuisnetwerken al laten lopen en die meld dat we lid moeten worden van de thuisgroep maar als ik dan de stappen volg die beschreven zijn, vind ik daar niets van terug,nergens staat er iets om op te klikken om lid te worden.
Wat doe ik verkeerd of wat moet ik doen om op beide pc's de mappen docomenten etc te kunnen bekijken en of wijzigen?
 
Hier al gekeken?
Configuratiescherm (kleine icoontjes)/systeem
geavanceerde systeeminstellingen tab externe verbinding
Deze staat standaard " niet toestaan "
Veranderen om in netwerk te krijgen denk ik.
Probleem is dat ik zelf geen netwerk doe, ik kan niet testen.
 
Hier al gekeken?
Configuratiescherm (kleine icoontjes)/systeem
geavanceerde systeeminstellingen tab externe verbinding
Deze staat standaard " niet toestaan "
Veranderen om in netwerk te krijgen denk ik.
Probleem is dat ik zelf geen netwerk doe, ik kan niet testen.

Stond standaard al aan,is de hulp op afstand,heb ook de onderste daar eens aangevinkt op beide pc's maar geen enkel verschil.
Ik heb nu eens bestanden in de openbare mappen gestoken en die kan ik op beide pc's wel bekijken en veranderen,maar dat is de bedoeling niet,die mappen worden normaal niet gebruikt
 
Dat heb ik al verschillende keren gedaan,en ook via google maar word niks wijzer,steeds opnieuw alleen de openbare mappen die zichtbaar zijn.
Zelfs op beide pc's de C volledig sharen en via machtigingen iedereen toegang geven helpt niet.
 
Onder voorbehoud van nieuwe verwikkelingen is het opgelost.
Heb google uitgespit met andere zoektermen en ergens volgende tegen gekomen:Rechtermuisknop op de te delen map -> delen -> geavanceerd delen -> machtigingen -> gebruiker toevoegen -> gebruiker "iedereen" of "everyone" bij een engelse vista toevoegen en hem de nodige rechten geven moet het oplossen.
Zogezegd zogedaan en ik kan nu probleemloos alle gedeelde mappen op beide pc's zien en bewerken.
 
Het zal te maken hebben met machtiging, alleen de openbare mappen, de rest niet.
Kijk eens in bijlage.
Interactief staat er bij voor de openbare mappen, voor de andere mappen (admin, user etc) staat die er niet op.
Ik denk dat je die moet toevoegen op beide computers.
Neem er bij problemen even dit bij.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan