Status
Niet open voor verdere reacties.
ik heb de uitleg gelezen met Belgacom adsl, maar dit voldoet niet voor mijn installatie.
Graag hulp aub!
wie is je provider, Telenet, Scarlet, ... , TV-Vlaanderen, Mobistar, ... ?
van wie komt de digitale tv in godsnaam, anders kunnen we je niet verder helpen!
Tongeren is toch van onze Ambiorix of vergis ik me? ik ben een Galiër van geboorte.
Een beetje meer info doet wonderen!
grtz. wivy
 
wie is je provider, Telenet, Scarlet, ... , TV-Vlaanderen, Mobistar, ... ?
van wie komt de digitale tv in godsnaam, anders kunnen we je niet verder helpen!
Tongeren is toch van onze Ambiorix of vergis ik me? ik ben een Galiër van geboorte.
Een beetje meer info doet wonderen!
grtz. wivy

Telenet is de provider, TV geinstalleerd en werkt perfect. Internet ook via telenet . Samsung smart tv. Bose HIfi verbonden met reciever.
Het geluid komt nog steeds van de luidsprekers van de tv zelf.TV via hdmi verbonden met reciever. Tv aanzetten met afstandsbediening tv alsook het geluid. Blue ray speler via hdmi met reciever verbonden; speelt af (alle soorten cd's en dvd's) via hdmi2 van tv.Reciever werkt slechts op 3 boxen van Bose ipv 6. Tv is ook verbonden met een utp plug. Ik heb ook een utp ingang in de wand waar mijn all in one van acer staat, en deze aio heeft ook een utp ingang. Ik heb ook 2 utp ingangen in de berging en één ervan is verbonden met de modem van telenet. Ik zou ook alles wat op de pc komt of staat willen laten zien op tv.( geluid - jpg- dvd - presentatie etc)Mijn vraag nogmaals; hoe kan ik dit allemaal op z'n pootjes brengen..... Eventueel met het veranderen van utp 's, via een media streamer .
 
Het blijft moeilijk antwoord geven, omdat we alle typenummers niet weten, maar via een HDMI aansluiting zal je zowiezo nooit een 5.1 geluidsweergave krijgen. Door een HDMI kabel gaat maar 2 kanalen audio en zal daarom alleen maar stereo weergave geven.

De beste manier om dit op een goede manier te realiseren is alles digitaal aansluiten. Maar dan moeten er wel digitale in en uitgangen aanwezig zijn op de diverse apparaten en dat weten we niet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Welke "receiver" heb je? (merk/model) Ik heb hier bijvoorbeeld een Denon staan waar al men beeld en geluid moet passeren. Op één uitzondering na, dat over het computernetwerk (UTP). Omdat men Denon dit nog niet ondersteunde toen. Het is ook zo dat je op je Smart TV moet instellen dat het uitgaande geluid via een externe bron moet gaan ipv zen eigen speakers. (per uitzondering van streams over het netwerk dan). De digitale kanalen dat Pluis aanhaald zijn S/PDIF aansluitingen.
Verder heeft Samsung software voor zen smart TV. Als je deze op je computer installeerd en alle netwerkinstellingen zijn correct, kan je via die software je films streamen naar je TV.
Maar zoals Pluis ook aanhaalde is het moeillijk om een correct antwoord te geven zonder productnummers (en eventueel een volledig schema van je huidige opstelling).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan