Windows 10 Pc schakelt uit bij een batterij van meer dan 50 %

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hello
Mijn PC schakelt (werkt op windows 10) steeds volledig uit bij een batterij spanning van meer dan 50%
Heb alle instellingen overlopen en alles staat juist
groeten
De Raet Raphael
 
Oplossing
Voor de mensen die geen Engels begrijpen of niet door dit moeilijke forum willen gaan dat @Merel meegedeeld heeft.
Er lijken slechts 2 mogelijke redenen te zijn.
- batterij naar de haaien. Meer bepaald 1 cel die het begeven heeft volgens dit forum. (komt meerdere keren voor als antwoord)
- batterij gaat in beveiliging tegen oververhitting. dit antwoord komt ook meerdere keren voor als antwoord.
Mij lijkt als TS het nu nog steeds zo is dat de laptop uitvalt, oververhitting van de batterij eigenlijk zo goed als uitgesloten kan worden. De temperaturen buiten zijn nu niet meer zo hoog dat de batterij eigenlijk zo erg warm krijgt dat die in beveiliging moet gaan. Of er moet iets grondig mis zijn, waardoor deze toch nog te heet word...
Ja zal een laptop of zo zijn, ik spreek hier ook over mijn computer, het is ook een laptop. Maar wat met het probleem. Lijkt mij inderdaad niet logisch dat de computer uitschakelt als de batterij meer als 50% aangeeft. Ik heb dit probleem nog nooit voor gehad, ik denk eerder aan een kalibratie probleem van de batterij, dat er eigenlijk minder batterij is als wat de laptop daadwerkelijk toont. Maar gezien ik dit probleem nog nooit heb voorgehad, kan ik er dus evengoed grandioos naast zitten.
 
Hello
Mijn PC schakelt (werkt op windows 10) steeds volledig uit bij een batterij spanning van meer dan 50%
Heb alle instellingen overlopen en alles staat juist
groeten
De Raet Raphael
Moet het niet zijn : "schakelt uit als de batterijspanning nog meer als 50% aangeeft"? De manier waarop je aangeeft zou je bij een volle batterij niets meer kunnen doen.

Vermoedelijk een defecte batterij.
 
Voor de mensen die geen Engels begrijpen of niet door dit moeilijke forum willen gaan dat @Merel meegedeeld heeft.
Er lijken slechts 2 mogelijke redenen te zijn.
- batterij naar de haaien. Meer bepaald 1 cel die het begeven heeft volgens dit forum. (komt meerdere keren voor als antwoord)
- batterij gaat in beveiliging tegen oververhitting. dit antwoord komt ook meerdere keren voor als antwoord.
Mij lijkt als TS het nu nog steeds zo is dat de laptop uitvalt, oververhitting van de batterij eigenlijk zo goed als uitgesloten kan worden. De temperaturen buiten zijn nu niet meer zo hoog dat de batterij eigenlijk zo erg warm krijgt dat die in beveiliging moet gaan. Of er moet iets grondig mis zijn, waardoor deze toch nog te heet word.

Ik zou eerder dan voor optie 1 gaan, een cel die stuk is, dit gebeurt helaas wel vaker dat er een cel stuk gaat.
 
Oplossing
En hebben jullie al ontdekt wat daar het voordeel van is ?

1601718848524.png

Op die manier krijg je de valabele antwoorden makkelijk bovenaan in beeld te zien : bij ellenlange discussies wel een voordeel !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan