Status
Niet open voor verdere reacties.

PollekeQ

Steunend lid
Vip Lid
Pc met win 10 pro sluit niet meer af. Procedure “Afsluiten” werkt ogenschijnlijk normaal = sluit af. Doch pc start telkens terug op na enkele seconden. Ben momenteel verplicht om tijdens die periode stroom af te zetten. Updates zijn in orde vlg MS. Reeds aardig wat “gegoogled” doch geen oplossing gevonden.

Bij voorbaat dank
Paul
 
Probleem is niet te zoeken bij standaard software/OS. Denk eerder een probleem met de voeding. Je kan in de power settings van de BIOS eens proberen in te stellen dat de "Power after failure" op Disabled / Off staat. (Staat mogelijk op "Last state"). Indien het signaal van de ATX voeding dat ervoor zorgt dat het in een uit/aan situatie zich bevind, niet volledig onder de threshold komt wat de BIOS verwacht, kan het zijn dat die dus terug aanschakelt. Maw probleem waarschijnlijk ontstaan in de voeding en gevolg aan gegeven dmv BIOS (terug opstarten dus).
 
DDragon80, hartelijk bedankt voor uw reactie. De "Power after failure" stond wel degelijk op "Stay Off". Dus uw vermoeden van een defecte voeding lijkt me correct m.a.w. op naar de winkel. Nogmaals bedankt

Paul
 
DDragon80, hartelijk bedankt voor uw reactie. De "Power after failure" stond wel degelijk op "Stay Off". Dus uw vermoeden van een defecte voeding lijkt me correct m.a.w. op naar de winkel. Nogmaals bedankt

Paul

Staat er in je BIOS iets over "Power on from Lan" of iets van die aard ? en heb je een hoe klein dan ook netwerkje (meerdere met elkaar verbonden PC's) ? Zet dat zeker af of de minste activiteit op je netwerk gericht op je PC doet hem spontaan opstarten...
 
Staat er in je BIOS iets over "Power on from Lan" of iets van die aard ? en heb je een hoe klein dan ook netwerkje (meerdere met elkaar verbonden PC's) ? Zet dat zeker af of de minste activiteit op je netwerk gericht op je PC doet hem spontaan opstarten...

Activiteit op een netwerk waarmee deze computer verbonden is heeft totaal geen invloed op die BIOS settings. Wake-On-Lan genoemd. Hierbij wordt een bepaald UDP packetje (magic packet als bijnaam) verstuurd naar het MAC adres van de betreffende computer, met als doel deze op te starten. Niet dmv eender welke netwerk activiteit dus.

Verdere informatie betreffende WOL: Wake-on-LAN - Wikipedia
 
Zitten er toevallig USB apparaten aangesloten op de PC ?
Haal alles eens los ( behalve muis en keyboard natuurlijk )

Ik heb hier ook een PC die om onduidelijke reden na het afsluiten weer opnieuw opstart als er een externe USB schijf is aangesloten. Haal ik deze schijf er uit werkt alles normaal.
 
Even samenvatten: Alle USB app "uit getrokken" geen oplossing. Geen netwerk (stand alone)
mijn "Power settings"
After power failure : Stay off
Wake on lane from S5: Stay off
ACPI suspend state S3:State
PcIe ASPM L0s: Disable
PcIe ASPM L1: Disable
Wake system from S5: Disable
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan