S
Silverwing
Gast
Een kennisvraagt mij om zijn probleem hier eens voor te leggen,want dat duurt al een hele tijd
en hij is het stillaan beu.
Als de pc gestart word blijft deze hangen in het eerste opstartscherm,dat met al die witte tekst(weet niet hoe dit noemt)
Bovenaan staat er Device Listing
Daaronder een aantal zinnen met een cijfer achter.
Bij 2 staat er NA ipv een cijfer achter,nl memory contr en input device.
Onderaan staat er verifying DMI Pool Data.
Na +/- een minuut komt er dan onderaan de melding Disk boot failler:insert system disk and press enter.
Hierna drukt hij dan op de reset knop om de pc te herstarten en die start dan wel normaal op.
Ik heb de instellingen voor opstarten nagekeken en die staan juist ingesteld.
boot1 hdd1
boot2 cd rom
Het probleem doet zich meestal enkel voor als de pc een hele tijd heeft afgestaan,wanneer om één of andere reden de pc tijdens het werk (omwille van updates etc)moet herstart worden gaat dit probleemloos.
PC gegevens: OS=Windows XP, AMD athlon3500+ 1GB ram video,MSI NX780 GTX
Wat kan er gedaan worden om de pc normaal te laten starten?
en hij is het stillaan beu.
Als de pc gestart word blijft deze hangen in het eerste opstartscherm,dat met al die witte tekst(weet niet hoe dit noemt)
Bovenaan staat er Device Listing
Daaronder een aantal zinnen met een cijfer achter.
Bij 2 staat er NA ipv een cijfer achter,nl memory contr en input device.
Onderaan staat er verifying DMI Pool Data.
Na +/- een minuut komt er dan onderaan de melding Disk boot failler:insert system disk and press enter.
Hierna drukt hij dan op de reset knop om de pc te herstarten en die start dan wel normaal op.
Ik heb de instellingen voor opstarten nagekeken en die staan juist ingesteld.
boot1 hdd1
boot2 cd rom
Het probleem doet zich meestal enkel voor als de pc een hele tijd heeft afgestaan,wanneer om één of andere reden de pc tijdens het werk (omwille van updates etc)moet herstart worden gaat dit probleemloos.
PC gegevens: OS=Windows XP, AMD athlon3500+ 1GB ram video,MSI NX780 GTX
Wat kan er gedaan worden om de pc normaal te laten starten?