Status
Niet open voor verdere reacties.
L

lucske

Gast
heb een laptopje binnengekregen die aangekocht werd in januari 2009 dus loopt de garantie nog. De laptop doet niks meer. toen ik packard bell belde om herstelling aan te melden kreeg ik als antwoord dat in juli melding werd gedaan dat de laptop stuk was. de persoon aan de andere kant van de lijn vertelde me aangezien de laptop nog niet was binnengekomen in juli de herstelling ging worden aangerekend aan de klant en dus niet in garantie ging worden hersteld. Dat vind ik absurd garantie is garantie of je die pc nu een maand of langer in je kast zet maakt toch niets uit zolang je binnen je periode blijft voor je garantie. Ik ga zeker nooit een packard bell kopen en ook afraden van dit te doen aan al mijn klanten. Zet deze even op het forum om iedereen eens te laten nadenken alvorens een packard bell te kopen.......(x)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
heb een laptopje binnengekregen die aangekocht werd in januari 2009 dus loopt de garantie nog. De laptop doet niks meer. toen ik packard bell belde om herstelling aan te melden kreeg ik als antwoord dat in juli melding werd gedaan dat de laptop stuk was. de persoon aan de andere kant van de lijn vertelde me aangezien de laptop nog niet was binnengekomen in juli de herstelling ging worden aangerekend aan de klant en dus niet in garantie ging worden hersteld. Dat vind ik absurd garantie is garantie of je die pc nu een maand of langer in je kast zet maakt toch niets uit zolang je binnen je periode blijft voor je garantie. Ik ga zeker nooit een packard bell kopen en ook afraden van dit te doen aan al mijn klanten. Zet deze even op het forum om iedereen eens te laten nadenken alvorens een packard bell te kopen.......(x)


Bel terug en zeg dat je naar testaankoop gaat schrijven en alles bekend gaat maken in de media. Eens zien wat ze dan zeggen. Reageren ze er niet op, dan zou ik effectief naar testaankoop een brief schrijven.

Greetz
 
Nooit problemen gehad met Packard Bell, maar Compaq-HP dat is een ander boekdeel!
Tevredenheid is relatief zoals het kiezen van een ISP, een auto, ....

;)
 
ik houd mij bij ibm,nooit problemen mee gehad als laptop
hp indien je toestel nog in garantie is,bv een scherm;je beld naar hp en nog 48 uur later staat er iemand bij u aan de deur met een nieuw scherm en het is gratis
 
De service van Packard Bell is en blijft een rampzalig gedoe. Iedere dag lees ik het forum, en natuurlijk lees je daar de minder fraaie dingen die kunnen gebeuren na aankoop, maar de helpdeks van packard Bell is een ramp. Het bellen naar ginds is al een natuurramp op zijn eigen. Je komt in Suriname uit en met moeite verstaanbaar...moet je systeem opgehaald worden krijg je een stickersysteem van ups ( als ze al toekomen) en dan maar hopen dat ze hem ophalen. Terugkrijgen is ook al wat en ongeschonden is al heel wat.
Ik hou mijn hart vast dat ik de garantieperiode doorkom zonder kleerscheuren.
Het aanbieden van de laptop in de winkel van aankoop kan hier soelaas brengen. Deze manier van werken is de enige waarop de garantie niet kan ontdoken worden, tenzij de fout ligt aan de gebruiker.
 
ik nam reeds contact op met de winkel waar het toestel werd aangekocht . Daar zei men dat het 1ste jaar contact moet worden opgenomen met packard bell. Na de garantieperiode kan men hem naar de winkel brengen. dat zijn grootwarenhuizen maken zich er makkelijk van af .......
 
Het is eigenlijk een algemene ziekte van die multi-nationals , ze proberen altijd eerst de schuld af te schuiven op de klant pas als ze met de rug tegen de muur gedwongen worden door een assertieve klant of organisaties zoals testaankoop gaan ze overstag .
Ik zou zeggen niet bij de pakken blijven zitten mail eens naar Minister Q die zegt toch dat hij deze wanpraktijken aan banden wil leggen ,
hier heb je zijn contactinformatie :

Vincent Van Quickenborn
Minister van Ondernemen en Vereenvoudigen
Bevoegdheden : Economie en Innovatie
Administratieve vereenvoudiging en ICT
Telecom en Post
Brederodestraat 9
1000 Brussel
Mail : info@Quickonomie.be
Tel.: 02/792 99 00
Fax.: 02/792 99 01
P.S.: Deze gegevens zijn rechtstreeks van de website Taalkeuze Quickonomie gehaald , welke de officiele website is van Minister Vincent Van Quickenborn
 
Laatst bewerkt:
Even alles op een rijtje, iedere producent doet wel eens moeilijk. Heb goede en slechte ervaringen met diverse merken.
De winkel waar je uw laptop gekocht hebt blijft aansprakelijk voor de waarborg, u heeft het toestel bij hem gekocht en niet bij de producent, hierdoor moet hij maar zorgen dat het inorde komt. Spreek maar eens met de verkoper, en vertel hem of haar dat ze het eens mogen uitleggen aan een deurwaarder.
 
Even alles op een rijtje, iedere producent doet wel eens moeilijk. Heb goede en slechte ervaringen met diverse merken.
De winkel waar je uw laptop gekocht hebt blijft aansprakelijk voor de waarborg, u heeft het toestel bij hem gekocht en niet bij de producent, hierdoor moet hij maar zorgen dat het inorde komt. Spreek maar eens met de verkoper, en vertel hem of haar dat ze het eens mogen uitleggen aan een deurwaarder.


Ik ga dit nog even duidelijk stellen.
De VERKOOPSGARANTIE is wettelijk 2 jaar.
Dat is voor de VERKOPER.
De FABRIKANT heeft geen minimum van 2 jaar, vaak is de FABRIEKSGARANTIE slechts 1 jaar.
Dus wat aan Lucske verteld is is geen wanpraktijk, dit is volledig wettelijk.

De verkoper geeft verkoopsgrantie, de fabrikant geeft fabrieksgarantie.
De verkoopsgarantie en de fabrieksgarantie zijn 2 totaal verschillende zaken, die hebben niets met elkaar te maken.
De meeste mensen begrijpen niet dat het 2 afzonderlijke zaken zijn en halen dit door elkaar.

De verkoper blijft dus inderdaad aansprakelijk zoals je zegt Ghost.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan