Status
Niet open voor verdere reacties.

nijltjetweety

Niet meer actief
Toen ik tele2 nam en later euphonynet nooit problemen gehad om aangesloten te worden.
Nu heb ik nog telefoonsignaal van belgacom tot eind deze maand.
Internet is gedaan, euphony is gestopt.
Via mobistar heb ik vast internet besteld, raw copper, dud zonder signaal van Belgacom.
Mobistar vind mijn lijn niet.
Zit het telefoonsignaal in de weg? of saboteert belgacom de overstap?
Feit is dat op mijn laatste factuur van belgacom mijn klantnummer NIET stond vermeld, dit om mijn overstap tegen te werken.
Op oudere facturen stond dat klantnummer wel steeds.
Toevallig foutje nu ik vertrek?
Yeaahhh right.
En als ik dat niet geloof zullen ze me wel iets anders wijs maken.
Wivy, wat is jouw mening hier omtrent als belgacom tech?
Ik ben er zeer benieuwd naar.


Een oplossing is er niet echt, maar ik snap nu waarom niemand mt mobistar ADSL werkt .

[OPLOSSING]Deze mag nog gesloten worden.
Ik heb dus in ca 10 dagen tijd een aanpassing van mijn telefoonlijn, signaal en overname van het vaste telefoonnummer.
Terug naar KPN gestapt, vroeger opereerde deze goede provider onder de merknaam tele2, nu is dat BASE geworden.
Wat mobistar (het Franse telecom) niet kon, lukte BASE (KPN in 10 dagen zonder probleem.
De nieuwste modem van ze is ook zeer goed te beveiligen, er is de klassieke WEP, WPA, WPA2 en WPA+WPA beveiliging.
Wat dat allemaal is weet ik niet, dat is stof voor een andere topic.
Ik ga hier verder met mijn vragen.[/OPLOSSING]
 
Laatst bewerkt:
Toen een aantal jaar geleden Versatel als eerste zijn netwerk hier in België begon te ontplooien werkte ik daar op de technische hulplijn.

Het was toen zo dat wij requests lanceerden naar Belgacom om ons DSLsignaal of telefoonprefix op de kabel te zetten. In principe kan zo'n aanvraag op laat ons zeggen een dag of 4 verwerkt zijn en bevestigd bij onze klant. Maar: wettelijk gezien mag een aangevraagd dossier tot 9x toe geweigerd worden (voor de meest onduidelijke en vage redenen natuurlijk). De tiende keer moét een dossier aangesloten worden. Belgacom maakte er dus steevast een spelletje van om systematisch de aanvragen te weigeren, om zo de hele procedure 7-8 keer te kunnen laten doorlopen, met hopeloze achterstal op de installaties als gevolg. Een nieuwe Versatelklant kon met wat pech 5-6 weken moeten wachten op signaal.

Ondertussen lanceerde Belgacom groots opgezette callcentercampagnes om mensen die al een tijd wachtten op hun installatie ( waar ze dus alle gegevens van hebben) te contacteren en te beloven dat indien de mensen toch bij Belgacom bleven, ze binnen de twee dagen weer telefoon/internet zouden hebben. "Van een snelle service gesproken" was het truukje dat verkocht werd. In werkelijkheid hadden ze alle touwtjes in handen door hun monopoliepositie.

Dat was één boycotactie.

Belacom heeft op een gegeven moment een algemene brief gestuurd naar al zijn klanten om te melden dat inbegrepen belgacomdiensten die versatel aanbood in hun pakketten TOCH APART betalend zijn en zeer duur.

Hier werd bewust achterwege gelaten dat het gaat over de professionele klanten met grote netwerken die op de EIGEN koperdraad van Versatel stonden. Versatel was in die periode bezig met de trottoirs open te gooien en zelf te graven. Voor die klanten was er nog geen compromis tussen beide firma's over de uitwisseling van die diensten.

Uiteraard had geen enkele gewone klant hier last van gezien ons signaal op de belgacom-koper stond.

Gelukkig is dit naar de pers geraakt en heeft Belgacom deze smaad en broodroof moeten rechtzetten via de rechtbank.

Het zou me dus helemaal niet verbazen dat ze hier ook een eigen stok achter de deur hebben om een overstap te vertragen.....
 
Laatst bewerkt:
Ik vraag internet via raw copper,geen belgacomsignaal, niets meer belgacom, en dat hebben ze niet graag.
Naar de winkel geweest (mijn vrouw heeft het telefoonnummer, ik nog niet maar ga er vanavond naar vragen).
De aanvraag werd voor de verandering geweigerd.
Belgacom blijft spelletjes spelen als ik je uitleg goed interpreteer Antwanneke.
Toekomst dus onzeker tot nader berocht hier.
 
Nijltje, een raw copper is een draad zonder telefoonsignaal (niet bellen!), gewoon een blanke draad met een adsl (hf-signaal,zoals brt2,ex donna),iedereen kan je signaal geven!!! Geen sabotage buiten lokale tech's msschien. wivy
 
Ik weet enkel dat de aanvraag geweigerd werd.
Neem aan door belgacom??
Moeten die de lijn eerst vrijgeven of wat betekent dat precies "geweigerd"
 
De vraag is geweigerd door wie? Ooit al problemen gehad met betalingen of zo (met of zonder providers)???
wivy
 
Laatst bewerkt:
De draad tussen de centrale en uw woonst ligt er dus, wie doet er nu moeilijk ik vermoed, alhoewel wij doen ook soms moeilijk, alléé ik niet,is mobistar de wanbetaler??
Ik steek een adsl signaal van Mobi op uw lijn, zonder telefonie( zonder spraak dus)! Raw copper dus GEEN 50V op uw lijn gewoon HF-signaal!!!
 
Laatst bewerkt:
Het heeft dus met wanbetaling te maken?
Mijn factuur van euphony voor November is blijven liggen, maar ik heb die betaald samen met de factuur van December.
Euphony is reeds gestopt met internet te geven, dit naar aanleiding van mijn opzegbrief eind December.
Kan Euphony dit dan tegenhouden, of is de aanvraag geweigerd door Belgacom zonder grondige reden?
 
Als je een lijn vraagt een zoge naamde "dummy" no voice, krijg je die sebiet bij bgc!
 
Raw copper is een doodgewone koper draad zonder telefonie, maw zonder 50V erop, 'n een simpele kopere draad!!!!!!!!!!
wivy
 
Ik heb nog telefoonsignaal van belgacom.
Dat zit dan nog in de weg blijkbaar.
Is dat de reden waarom de aanvraag geweigerd werd?
Zou zeer flauw zijn.
 
Dan vraag je een Shared Pair, gesprek bij belgacom, adsl bij Mobi! Geen probleem dus!!

wivy
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan