Status
Niet open voor verdere reacties.

Cees Medema

Steunend lid
Vip Lid
Goedendag gewaardeerde Helpers van PCTUTS.
Sinds jaar en dag draai ik een leuk spelprogramma (heeft te maken met het kaartspel Bridge). Alles ging goed tot en met begin deze week. Of Windows (of Bitdefender?) beletten mij het programma nog op te starten met alle verdrietige gevolgen vandien. Om wat concreter te worden: het programma bestaat dus al jaren en heeft verder geen onderhoud e/o versie updates gehad. Het is uitgebracht door de Bridgebond, dus redelijk betrouwbaar mag ik hopen. Het heeft bij mij gedraait van voordat ik W7 installeerde, maar ook op W7 en W10 t/m begin deze week. Kunnen jullie me helpen mijn oude liefde weer te reanimeren?

Met dank weer voor uw aandacht!

Cees-m-
 
Zet de beveiligingsprogramma's tijdelijk eens uit en probeer het spel daarna te openen.
Het komt wel eens voor dat een beveiligingsprogramma na een update, plotseling een veilig programma als een bedreiging ziet.
Zit hier het probleem dan kun je bij de meeste beveiligingsprogramma's in de instellingen een regel toevoegen om zo'n uitvoerbaar bestand als veilig te zien.

Na een update van Windows ben ik het nog niet tegengekomen dat een programma plotseling niet meer wil opstarten. Maar eens zal het een keer de eerste zijn natuurlijk.
Wat je dan kunt proberen is om via de verkenner naar de map van het spel te gaan en rechtermuisklik op het uitvoerbare bestand. ( het bestand dus waarmee het spel opstart ) Via deze rechtermuisklik zie je staan Compabiliteitsproblemen oplossen.
Ik denk niet dat dit laatste zal helpen maar je kunt het altijd proberen.
 
Dit blijkt inderdaad het geval. Bitdefender maakt dit programma het leven moeilijk. Ik ga vanmiddag eens studeren en kijken of en hoe ik de 2e stap kan uitvoeren. Sorry voor de vertraagde reactie, maar ik was even niet paraat. Heel erg bedankt weer Skippy!
 
Fijn dat dit is opgelost en je hebt weer iets bijgeleerd. Deze mogelijkheid is naar mijn weten in nagenoeg alle beveilingsprogjes aanwezig.
Wel altijd zeker weten dat een programma veilig is als je dit soort uitzonderingsregels toe gaat voegen, anders heeft een beveiligingsprogramma weinig nut.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan