Status
Niet open voor verdere reacties.

georguy1

Steunend lid
Vip Lid
dag ,

als ik de nieuwe Pc ( met Windows 8.1)opstart moet ik me altijd na het beginscherm met datum en horloge aanmelden met een wachtwoord .
dat kan ik veranderen naar een makkelijke pincode van 4 cijfers maar ik vraag me af of het kan zonder ( blijkbaar zijn de 8.1 nu zo ingesteld )
want als het toetsenbord nu eens zou mankeren wat doe je dan als je de letters en cijferss niet meer kan ingeven ?

grtn
 
Ik heb deze gebruikt en werkt prima
voer onderstaande 5 stappen uit en je systeem zal in het vervolg automatisch opstarten.
1)Druk op de Windows-toets op het toetsenbord plus de R voor de Uitvoeren-dialoog.
2)Typ of plak hier control userpasswords2 en druk op Enter.
3)Wijs de user aan die straks automatisch mag inloggen
Vink het vakje Gebruikers moeten een gebruikersnaam en wachtwoord opgeven om deze computer te kunnen gebruiken uit.
4. Klik op Toepasssen
5. Geef nu twee keer het bestaande wachtwoord van deze user op (Niet blank maken/laten)
Als 5 fout gegaan is: vinkje even terugzetten - Toepassen - vinkje weer weghalen - Toepassen. Dan zal het schermpje van 5 wel weer komen.
 
wil je een ander manier van aanmelden ...
open dan je configuratiescherm > ToegankelijkheidsCentrum en klik verder op " AanmeldingsInstellingen Wijzigen "

Ashampoo_Snap_2014.07.04_13h03m55s_002_.jpg
 
Bedoel je het schermtoetsenbord?
Gewoon ook op shift klikken,kun je cijfers typen;)
mvg
de TS bedoeld hier dat hij een cijfer code wenst te gebruiken inplaats van een naam bij het inloggen ...
het moet mogelijk zijn immers heb ik een tijd lang mijn gsm nummer gebruikt om in te kunnen loggen !
 
het probleem met de cijfers kan dus ook te maken hebben omdat de toets Num lock nog niet actief is tijdens het opstarten ...
ook dit kan verholpen worden .... via een register aanpassing kan men deze aan of uitzetten :
Ga naar start, typ in het vak uitvoeren " regedit " en druk op enter of klik er met de muisknop.
Klik dan op het pijltje voor HKEY_USERS / DEFAULT / ControlPanel / Keyboard
en klik dan met de rechtermuisknop op de vermelding " InitialKeyboardIndicators " en kies voor Aanpassen.
Geef daar de waarde 2 in en druk op ok..
letop : in de windows8.1 staat hier geen cijfer 2 maar het getal 214783650 ((er dient hier dus rekening meegehouden te worden !!)

*Bij de volgende opstart zal de numlock toets nu wel automatisch aangezet worden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan