Varia opstarten van usb stick

Status
Niet open voor verdere reacties.

herso

Steunend lid
Vip Lid
Ik heb een oudere pc en zou die graag kunnen opstarten van een usb stick maar in het bios staat er nergens vermeld opstarten van usb,op de onderste rij van de bootvolgorde staat wel :boot from other device: Ik veronderstel dat ik die regel moet gebruiken om daarmee een usb-stick op te starten maar ik krijg die regel niet verplaatst dus start ik gewoon op van de harde schijf.
Iemand een idee hoe ik dat kan oplossen?
 
Er gaat daar maar één duidelijk antwoord op zijn, en die staat in de handleiding van je moederbord. Dus zoek dat even op, merk en model van moederbord, en dan kunnen we je mogelijk een antwoord hierop geven.
 
je dient via de power management setup te gaan en vervolgens via de pijltjes de usb stick als eerste te zetten ..bewaar deze instelling "save & exit " in veronderstelling dat de usb stick goed aangemaakt werd en opstartbaar is zou deze in je bios vermeld moeten staan ..mogelijks onder zijn eigen toegewezen naam mogelijks ook als usb hdd.
*kunnen de pijltjes niet gebruikt worden kun je ook de - en het + teken gebruiken . met enter om je keuze te bevestigen .
 
Is die usb flash drive wel echt bootable voor uw 'oude' PC versie Windows ? Dat valt nog te zien.
TS gaat er van uit, maar zelfs al zou men de bootvolgorde in bios zou veranderen, als die usb drive niet vooraf bootable is gemaakt zal het geen resultaat hebben. In het bootmenu zal de optie niet opdagen. Hoe werd deze flash drive bootable gemaakt ?
 
Die usb is zeker bootable want ik heb die gebruikt op een andere pc voor de installatie van linux mint en op mijn oude pc staat windows 10 ik ga dus eerst de bovenstaande reacties proberen
 
inderdaad ik heb me zwaar vergist ...
je dient dus niet in de power management te zijn maar wel zoals Ddragon80 al heeft meegedeeld in de bootsequence .. waar je de usb stick dan als eerste zet .... de bootsequence vind je onder de advanced bios features
 
Hallo iedereen die mijn vraag heeft beantwoord door omstandigheden heb ik nu nog maar de tijd gevonden om al het voorgaande uit te proberen maar niets is gelukt mijn usb stick wordt niet getoond in de bootsequence en het ligt niet aan de stick want op een jongere pc kan ik probleemloos opstarten,ik denk dat ik maar beter verder opstart van een dvd als ik een ander besturingsysteem op die pc wil installeren.Maar toch bedankt voor de reacties.
 
In echt 'oude' PC's en dus BIOS versies staat USB inderdaad niet in de mogelijkheden van de Boot Sequence.
Op het moment dat die werden gemaakt bestonden er waarschijnlijk nog géén USB sticks die groot en krachtig genoeg waren om ook maar iets bootable op te zetten ... :cool:

Heb er hier ook nog zo eentje staan ...
 
je zegt dat de stick het wel doet op een jonger systeem ..ben je wel via de Advanced Bios Features naar de stick gegaan om deze vervolgens als eerste opstart medium in te stellen .. noteer dat de usb stick ook vermeld kan staan onder zijn eigen naam als ook als usb hdd..
*jouw moederbord moet ook het opstarten vanaf een usb stick ondersteunen aangezien het moederbord van 2010 is .. mijn moederbord is zelfs ouder en ondersteund ook het opstarten vanaf een usb stick .
 
In de manual van dit MSI bordje staat USB er wel bij in het BIOS
Zie pagina 3-10 in mijn bijlage ( de volledige manual van dit mb )
Kijk maar bij second Boot Device: USB NETAC ONLYDISK
 

Bijlagen

  • E7360v1.0.zip
    3.3 MB · Weergaven: 456
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan