Status
Niet open voor verdere reacties.
hallo ik heb hier een laptop van acer er staat windows 7 op en als ik die wil opstarten ,krijg ik een melding press F2 to enter setup
en als dit dan doe komt er rechts onder entering setup , maar er gebeurt niets dit kan uren duren.
als ik de HDD er uithaal en bij het opstarten op F2 druk geraak ik wel in de bios.
wat betekent dit probleem eigenlijk en hoe kan ik dit oplossen

alvast bedankt
 
denkelijk en je geeft het al zelf aan is de HD beschadigd of stuk...want je vermeld dus
als ik de HDD er uithaal en bij het opstarten op F2 druk geraak ik wel in de bios
hoe dan ook je neemt best contact op met de Technische dienst na verkoop van Acer en zij zouden u dan kostenloos een nieuwe HD moeten toesturen ...
opgelet : deze toegestuurde HD is dus leeg er staat geen besturingssysteem op ...
neem je voorzorgen in dien je de laptop aan de praat krijgt en maak je de recovery dvd's aan
dit zijn 3 dvd's die je vervolgens ook dient te nummeren van 1 , 2 , 3.

start de laptop niet meer op en heb je de recovery dvd's eerder niet aangemaakt dien je ook dit aan hen mee te delen zij leveren u dan vermits betaling de bijhorende recovery dvd's
 
Zo werkt het helaas niet. 2 Mogelijkheden;
1) Je brengt het toestel terug binnen op de plaats van originele aankoop en met factuur voor de garantie. Die handelen dan jou probleem verder af.
2) Je dient inderdaad contact op te nemen met Acer (Acer | Contact Acer). Aan de hand van het serienummer en productnummer kunnen ze kijken of het product nog in de garantie zit. Je dient dan het hele product op te sturen (op eigen kosten). Mogelijk heb je hier ook het aankoopbewijs nodig(?).
Acer gaat op dat moment een diagnose uitvoeren op dat product. Dus kijken wat er stuk is en of dit al dan niet onder garantie valt. (indien het toestel bijvoorbeeld breeksporen bevat toegebracht door een extern issue, vb het vallen van de laptop. Dan kan het zijn dat dit nietmeer onder garantie valt.)
Indien alle onderdelen die te vervangen zijn onder garantie vallen, gaat Acer deze in originele toestand vervangen. Dus incl. besturingssysteem in factory default status.
Indien de benodigde onderdelen niet onder garantie vallen, gaat Acer je een diagnose en herstellingskost aanrekenen.

In dit geval (HD defect?), ga je al je huidige data mogelijk verliezen. Tenzij de winkel waar je deze aangekocht heeft, je data recupereerd (of probeerd te recupereren).
 
Ddragon bedankt voor de rechtzetting ..
ik baseerde me op een feitje dat ik hier een paar jaar geleden mee gemaakt heb met een HP laptop waarvan de HD het begeven had ...
HP heeft toen kostenloos een nieuwe HD toegestuurd na contact met de technische dienst na verkoop, welliswaar zonder een besturingssysteem maar gelukkig had de eigenaar de eerder aangemaakte recovery dvd's in het bezit .
 
Dan heb je geluk gehad :) HP heeft nu wel één van de betere service diensten mijn mening. Onlangs nog 3 maanden extra garantie gekregen nadat een product (laptop) voor de 2de keer teruggestuurd moest worden. Altijd ook telefonische na-opvolging om te horen of je tevreden bent en of het product correct werkt etc.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan