opstartcd voor vista

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoe kan ik een opstartcd voor vista maken
Heb geen cd met vistastaat op schif die geblokkeerd is,

Heb wel een cd van windows xp als deze dienst kan doen.

Iemand suggesties
Zou ook bios moeten kunnen veranderen , passwoord wegdoen


dank bij voorbaat
 
over welke bit versie spreken we hier ....
met de xp cd kun je een her instal doen van xp maar niet de vista herstellen !!
wil je de xp gebruiken dien je ook over de activatie key te beschikken ( afrader omdat xp in vergelijking met vista ouder is en binnenkort ook géén update"s meer krijgt ! )
wat je vraagstelling betreft betreffende het paswoord !! je bedoelt denkelijk het wachtwoord om de vista op te starten ( bedoel je dan het bios wachtwoord of eerder voor het account op te starten )

wat betreft de recovery disk vista : hiermee kun je alleen een herstel doen maar géén verse instal !
en je wachtwoord verwijderen met een recovery disk gaat ook niet !
 
Een opstart CD voor Vista bestaat niet.
Vista is te installeren met een installatie schijf, maar ook via een recovery partitie als deze aanwezig is.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
het is een 32 bit versie

De pc heeft een fout op harde schijf (denkelijk) hij startte niet meer op
systeemherstel ed geen resultaat
bovendien was in de bios een wachtwoord ingesteld (door de gebruiker) , ik heb dat in de setup veranderd naar blanco
na dit gedaan te hebben, krijg ik enkel een scherm om het paswoord van de bios in te vullen
hij neemt echter blanco niet aan
men heeft mij aangeraden een reset van de bios te doen door de cmos batterij eruit te haleen.
(zou aan onderkant vd laptop te vinden zijn , is een HP)
Heb me rotgezocht, zit waarschijnlijk op het moederbord vd laptop vastgesoldeerd (hp550)

Nu wil ik een prog gebruiken om de pc op te starten, vb ultimate cd of zoiets, kan iemand zeggen of dit voor een vista pc werkt
Het is geen illegale versie, maar de recovery staat op de vaste schijf en daar geraak ik niet meer aan.

Het wachtwoord/passwoord is iets dat de dochter ingegeven heeft in de setup , niks te maken met de installatiekode van Vista of zoiets
Er staat 'power on' passwoord???

Duqs ik zou de pc willen booten vanf een cd en dan gegevens afhalen van hard disk , en dan vista of xp clean instaleren als het niet lukt om de fout te vinden of indien er een fout is op de HD.

grtjes

Marcel
Miscchien met linux????
 
Je kan inderdaad de gegevens nog van de schijf afhalen en op een USB disk kopiëren of dergelijke. (Op voorwaarde dat de data niet geëncrypteerd is ofzo).
Je kan hiervoor knoppix downloaden. Is een ISO image die je via ImgBurn ofzo op een lege CD brand.
Even de PC booten met die CD en dan kom je in een grafische Linux omgeving terecht met verschillende tools.
KNOPPIX Linux Live CD
 
een reset van de bios kun je doen maar dan moet je al wat technisch aangelegt zijn .....
je vermeld immers de hp550 : wel deze bios battery vind je onder de het ram geheugen in een zwart omhulsel(zakje) deze is vast gesoldeerdt met 2 draadjes
om de bios te resetten zou je deze 2 draadjes moeten los solderen en dan dien je nog de jbat1 jumper om te zetten .....
daarna na het terug zetten van de jbat1 jumper mag je de 2 draadjes terug vast solderen , maar deze moet en mag niet te dik op liggen !!!!
dus fijn soldeer werk is hier vereist !!!!

[edit] indien je in de bios kunt geraken kun je daar power on paswoord op disabled zetten !!! [/edit]
[edit] neem deze link voor de bios simulator hp550 notebook pc[/edit]

Bekijk bijlage 8136
 
Laatst bewerkt:
Hey everybody,

Heb een Knoppix linux cd gemaakt, een andere laptop genomen en daar die fameuze foutieve schijf ingstopt.
Geboot met de Linux Knoppix , en daar vind ik de schijf terug in bestandsbeheer.
Heb intussen de belangrijkste gevens gecopierd naar een externe schijf.
Aan DDragron , kan ik met de Knoppix de harde schijf controleren .
Wat moet ik typen om een soort chkdsk uit te voeren??Of iets dat fouten zoekt op de schijf.

Morgen de andere pc open gooien en batterij eruit halen en hopen dat de bios wordt gerest.
Dan clean instal doen, en gegevens terugzetten van externe harde schijf, als er geen middel is om deze schijf te kontroleren met een of andere opstartbare cd.

grtjes,

Marcel

fi
 
reset van bios gelukt na hard zwoegen
eerst laptop opgengegooit , totdat het batterijtje verscheen, onder het moerderbord, (gewoon een uitneembare batterij).
Uitgenomen en 10 min gewacht .
2 ge werkt om die laptop terug in elkaar te krijgen.
Getest , geen reset gedaan vraagt nog altijd passwoord bij boot

Terug opengedaan en gezocht naar de jumper jpbat, nergens te vinden.
Dan de handleiding die ik ontvangen had van qtex er nog eens bijgehaals , en waarachtig daar stond het.
Batterij uitnemen , 10 min wachten en dan opstarten met de voeding (NIET MET DE BATTERIJ) zoals ik gedaan had.
En werkelijk de bios is nu gerest en het passwoord is weg.
(werkelijk ver gezocht vind ik , als men de batterij gebruikt zoals ikde eerste keer geen reset)

Nu de installatie van vista doen, heb bestanden met knoppix kunnen redden, ga er misschien xp opzetten, vista was toch tamelijk instabiel.

Dus diegene die graag weten hoe ze nelaptop HP moeten opdendoen, op een half uur ligt em op de tafel in stukjes.
He dit vandaag 3 maal gedaan. Eenmaal het weet hoe het in elkaar past niet moeilijk.

Just opgestart met Knoppix en dat werkt, zelfd internet .., enkel men touchpad werkt nog niet misschien omdat bios gerest is en er geen harde schijf inzit.

Hou u op de hoogte.

Bedankt QTEX voor de handleiding
 
graag gedaan en fijn voor je dat het dan toch gelukt is , je ziet de aanhouder wint weer ..
klein opmerking :
indien je xp ga installeren denk ik dat je binnen een 2jaar terug een andere OS dient te installeren , namelijk worden de update's voor xp niet meer uitgebracht .....
en ook sommige versies van vista worden stilaan afgeschreven .....
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan