Opnieuw vandalisme op de treinen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb vorige maand een troep gezien van 6 met spuitbussen, ik moest op het nevenliggend spoor rijtuigen halen, en enkele andere in de plaats zetten.
Wij waren met 2, de rangeerder en ik.
Kijk, de spoorwegpolitie doet er 50 minuten over om van Brussel Zuid naar Vorst te komen, 's nachts is er veel file aan het frietkot denk ik.
Die gasten weten dat ook, en doen gewoon verder. Ik zag ze ook foto's nemen van hun werk terwijl ik er langs reed.
Die kijken nergens naar en doen gewoon hun goesting.

Er zitten dertigers bij. 2 weken terug een enkeling zien lopen met rugzak, wat zou er in zitten? verf of hamers, een kermisgeweer???


Kijk, een collega van me zijn tas is gestolen in een van de Brusselse stations, onder de camera's op de perrons.
Hij heeft zijn tas niet terug, enkel iets waardevol dat er in zat is terecht, de rest is weggegooid.
De agenten zeggen hem zelf dat de daders de volgende dag terug vrij rondlopen.
In de gevangenis is er geen plaats, en loonbeslag kan niet want ze hebben geen inkomsten.
Waarom laten ze die gasten geen gemeenschapsdienst doen dat ze werken om hun boetes te betalen?
Nu trekken ze zich niets aan want ze zijn straffeloos.
 
Laatst bewerkt:
gemeenschapsdienst ?
En als ze dit niet doen wie hou hun tegen ?
 
Awel, Verhofstad zorgde toch voor meer blauw op straat?
Wat doen die agenten nu dan? Een terrasje misschien?
Het is een goede bezighouding om die gasten te controlleren als je ze een enkelband geeft, en willen ze niet werken zet ze dan het land uit.
Frankrijk doet dat ook, en dat ze er kritiek over krijgen trekken ze zich niets van aan.
De herstellingen zijn voor infrabel, dat is van de staat.
Wij betalen om die gasten te onderhouden, en dan nog eens voor de schade.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan