[opgelost] User_Feed_Syncronization-{8A4AD301-48E4-4C79-8FB0-DC8FA814DA5E}

Status
Niet open voor verdere reacties.

WaWa

Medewerker
Forumleiding
Beste,
Bij het openen van de Taakplanner krijg ik plots de volgende vreemde foutmelding:
Taak, User_Feed_Syncronization-{8A4AD301-48E4-4C79-8FB0-DC8FA814DA5E}: De taakafbeelding is beschadigd of er is mee geknoeid.
Zie ook bijlage hierbij.
Ik weet niet hoelang dit al zo is omdat ik de Taakplanner niet vaak open.
Wat kan dat toch zijn?
Dank bij voorbaat hierop te willen reageren.
WaWa
Bekijk bijlage 6674
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het staat er toch duidelijk op : "De taakafbeelding is beschadigd of er is mee geknoeid"
Dus Niet Meer Knoeien.
 
Mik,
Ik zou niet weten wat ik verknoeid heb. Dit zou ik van Windows/Microsoft niet verwachten zo een opmerking te krijgen. In ieder geval, zit ik ermee. Graag wilde ik weten wat er aan kan gedaan worden om die melding niet meer te krijgen. Met jouw antwoord kan ik niet veel aanvangen, toch? Wat bedoelen ze o.a. met een 'taakafbeelding'?
m.v.g.,
WW
 
Er is inderdaad geknoeid, hoe komt daar nu een verwijzing te staan naar station E ?
Er hoort voor alles een station C te staan als je OS op de C staat.
Dit komt niet zomaar vanzelf.
Misschien een foute instalmlatie van in het begin.
Herinstalleer je hele pc, dat zal de enige mogelijkheid zijn , de problemen gaan blijven komen.
 
Laatst bewerkt:
NT,
Bedankt voor je reactie. Volgens mij is die E gewoon de laatste letter van de bovenste lijst, na ...14Da5E} Dit wijst toch niet op de E-schijf, dacht ik? Herinstalleren is mij al vroeger gesuggereerd. Ik ril ervan. Eventueel als ik mijn derde externe eSata 1 of 2 TB disc gekocht en aangesloten heb. Dan behoud ik de C schijf voor het Bestuurssysteem en de programma's - en al de rest op de Externe schijf. Maar dat is nog niet voor morgen. Of is dat geen goed gedacht? > herrinner je, ik heb al eens de suggestie gekregen om Windows te herinstalleren... en ben er toch uit gekomen met een fix. Het heeft zweet gekost, maar 't is toch gelukt. Daarom wou ik het hier ook corrigeren, begrijp je? Detekst van de foutmelding is toch ook niet dat hé: wat is een 'taakafbeelding'? En me nog beschuldigen van knoeierij ook. Of ligt dat aan de vertaler van de oorspronkelijke engelse versie naar de nederlandse. Alle gekheid op een stokje; is dat echt niet te repareren? Het zou mij plezieren. Dank je. m.v.g., WW
 
Van die E klopt wat je zegt. Maar dat knoeien van mij moet je niet letterlijk nemen he. Het is meer dan waarschijnlijk ook door een slecht programma ergens veroorzaakt, of een scanner voor virus, malware, opkuis....
Een vreemde fout maar niet alleenstaand. Nog een erfenis van vista (het is ook vista 2 he).
taakplanner niet te starten - Microsoft Windows Vista Community Forums - Vistaheads
Backupcentrum werkt niet
Antwoorden: Kan geen backup meer maken

Lees deze linkjes eens door, in beide gevallen is de fout ontstaan na een backup poging met het backupsysteem in vista ingebouwd.
Gebruik je die functie, en werkt deze nog juist?
 
NT,
Het Windows7 backuptool gebruik ik zeker éénmaal per week, meestal om een Systeemkopie naar mijn backupschijf te verplaatsen, of om Windows te laten beslissen: dan worden nog eens de bestanden mee gekopieerd, hoewel ik meen te begrijpen dat een Systeemkopie genoeg is. Trouwens, ik heb al een paar keer, bij problemen, een Systeemkopie teruggeplaatst. Dat ging telkens goed. In dit geval hier heb ik ook een Systeemkopie van vorige week teruggeplaatst, maar het probleem bleef hetzelfde. Als ik op OK klik, verloopt alles verder normaal. De Taakplanner blijft normaal te gebruiken. 't Is die stomme foutmelding die ik weg wil.
Wat bedoelen ze met 'een Taakafbeelding'? Verder heb ik de links doorgenomen. Echt een oplossing komt er niet uit, want blijkbaar kregen de 'slachtoffers' dezelfe foutmelding bij - of na - het maken van een backup. Bij mij alleen bij het openen van de Taakplanner, die na het wegklikken verder normaal reageerd. Nooit bij het backuppen.
Ondertussen bedankt,
WW
 
Laatst bewerkt:
Dit heb ik gevonden voor je:

1. Navigate to C:\Windows\System32\Tasks\Microsoft\Windows\PerfTrack and copy ConfigSurveyor to a backup location.
2. Open regedit, find HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Schedule\TaskCache\Tree\Microsoft\Windows\PerfTrack, right click it and export it to a backup location. Do the same for HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Schedule\TaskCache\Plain. If something goes wrong, you can import these files to undo your changes.
3. Go back to the ...\PerfTrack registry key
and look at the ConfigSurveyor key inside it. It should contain a string called Id. The value for Id should be a big hexadecimal number inside curly braces. Find the key with the same name as this value inside ...\TaskCache\Plain and delete it.
4. Delete the ConfigSurveyor key inside ...\PerfTrack
5. Open Task Scheduler and the error should be gone.


Now, to rebuild the task:

1. Inside Task Scheduler, navigate to Task Scheduler Library\Microsoft\Windows\PerfTrack. There should be no tasks in the center pane.
2. Right click the empty space in the center pane and choose Import Task...
3. In the Open dialog, change XML files (*.xml) in the bottom right to All files (*.*)
4. Find and import the ConfigSurveyor file you backed up at the beginning.
5. A properties window should come up. Click OK.


If that doesn't work and you have another Windows 7
installation, try copying the uncorrupted ConfigSurveyor file from it.

Bron
 
Laatst bewerkt:
Tuts,
Bedankt voor het antwoord. Ik zal dat even proberen. > it looks complicated...<
m.v.g.,
WW
 
BesteTuts,
Ik heb eerst maar voor alle zekerheid een systeemkopie aangemaakt. Dat leek me het zekerste voor als er iets misgaat. Zo diep in het register werken heb ik nog nooit gedaan. Maar, door jullie tips op te volgen heb ik in het verleden veel geleerd. Ik ben er aan begonnen maar na C:\Windows\System32\Tasks\ …was er geen folder Microsoft te zien om verder te navigeren. Doodjammer. Met veel goede moed er aan begonnen en zó rap al vastzitten heb ik niet verwacht. Wat nu?
M.v.g.,
WW
 
Al eens systeemherstel gedaan ?
Ga naar strart en geef in zoek sfc/scannow
Beste waar ik je meer kan helpen is google
 
Laatst bewerkt:
Beste Tuts,
Systeemhertel heb ik gedaan met een Systeemkopie van één- en daarna van twee weken terug. Als ik het goed voor heb is een Systeemkopie eigenlijk beter dan gewoon Systeemherstel. Of heb ik het mis? sfc /scannow zegt mij dat alles Ok is. Wat ik vind op Google is voor ergere gevallen waarbij het systeem bevriest. In mijn geval werkt alles verder normaal door, nadat ik de foutmelding heb weggeklikt. De links van eerder heb ik allemaal doorgenomen.
Toch bedankt voor je voorstellen.
m.v.g.,
WW
 
Tuts,
Taken verwijderen? Dan ben ik mijn automatismes kwijt, zoals elk uur het onerhoudscentrum updaten, enz. Is dat niet riskant? Zal dat die foutmelding verwijderen? Daar heb ik toch wat schrik van. Ik bekijk het even.
Grt,
WW
 
Beste Tuts,
Bedankt voor alle voorstellen. Ik geloof dat jouw voorstel in bericht #8 het meeste kansen biedt om dit op te lossen, want de oorspronkelijke tekst was echt om een gelijkaardige foutmelding op te lossen (daar zag ik ook dat ‘knoeien’ in de Engelse tekst ‘pamperen’ was – dit is toch positiever dan ‘knoeien’).
Ik heb dus #8 begonnen, maar deze keer ‘alle file en folders’ weergegeven. Daarna lukte het me beter om verder de boomstructuur te gaan. Deze keer tot: regedit. Echter bij het openen zag ik alleen HKEY’s staan, geen HKLM’s. Kan iemand mij verder helpen? Ik heb nog nooit echt ‘regedit’ gedaan en wil het deze keer doen om deze zotte foutmelding weg te krijgen.
Dank op voorhand.
WW
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan