opgelet voor een verdachte mail die zogezegd van BNP Paribas Fortis zou zijn !

Status
Niet open voor verdere reacties.

Qtex

Beheerder
Forumleiding
Admin
ik kreeg deze mail hier binnen .. let op de afzender !
*wees alert en negeer vervolgens deze mail .. verwijder hem maar ga er niet op in !
Ashampoo_Snap_donderdag 27 februari 2020_22h05m34s_005_.jpg
 
@Qtex Waarschijnlijk heb je gelijk, maar dat is niet na te gaan op basis van een screenshot. Dat is niet hoe we het in de toekomst hier willen organiseren. De mail (in zijn oorspronkelijke vorm - géén forward) zou hier moeten beschikbaar gesteld worden. Iemand van ons bekijkt het dan (er zijn nog wel andere punten denk ik in deze mail die wat checks kunnen gebruiken, de headers etc... en dan kan het op initiatief van degene die het bekijkt gepubliceerd worden in het andere, informatieve forum én op de Home page.

Ik heb het volste vertrouwen dat jij dit juist beoordeeld maar dat mogen we niet zomaar aannemen van elke melding die we op deze pagina zouden binnenkrijgen.
 
ik weet het maar ik heb géén flauw benul hoe ik de headers ect ...beschikbaar haal ..er werd eerder iets gezegd over Microsoft Office waarin dus de Outlook in zit maar ik gebruik dus géén M. Office .
 
Kan je een 'SaveAs...' doen van een individuele mail uit je programma ? waarmee je iets van de aard "*.msg" op je PC opslaat ? (of andere extensie : kan zijn dat MSG een MS extensie is ...)
 
In GMail webmail vb. kan het door te kiezen voor 'Doorsturen als bijlage' - resultaat is een EML-bestand dat in een mail komt te hangen...
Dat zou je dan aan 'phishing@pctuts.be' kunnen sturen, met alle uitleg erbij die je zelf kwijt wil ... Wij (allen die toegang hebben tot de mail) hebben dan de integrale mail !

1582838486113.png
 
Om de originele email door te sturen, is het niet mogelijk om gewoon te forwarden (of gewoon doorsturen) te nemen. Je moet de originele email als bijlage meegeven. Dan heb je alle informatie. Anders gaat die de email header aanpassen en verlies je informatie. De merhode hiervoor verschilt per mailclient.
Ik had onlangs een website gevonden die dit voor een aantal clients aangaf, maar heb'm helaas niet bijgehouden.
Ik zal proberen hier een HOWTO ofzoiets voor te schrijven. Op zich is dit niet zo heel belangrijk, aangezien je al heel veel info uit de normaal geforwarde email kan halen. Maar met die methode heb je de zuivere bron email.

ps; ik zie dat ik al telaat ben met men comments ;-)
 
De mail komt van info @quarantainezone.eu
Als je op de link klik kom je op pagina om je account te herstellen.
Is helemaal fake en is om mensen hun rekening te plunderen.
1582866374737.png
 
Laatst bewerkt:
Om de originele email door te sturen, is het niet mogelijk om gewoon te forwarden (of gewoon doorsturen) te nemen. Je moet de originele email als bijlage meegeven. Dan heb je alle informatie. Anders gaat die de email header aanpassen en verlies je informatie. De merhode hiervoor verschilt per mailclient.
zie mijn bericht #5, in webmail is het vaak op die manier...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan