Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn vrouw heeft Pc met windows 7. Wij waren weekje weg en Pc stond volledig uit. Gisteren middag bij terugkomst pc willen opstarten.Echter kwam het niet verder dan een erg lawaai makende ventilator; Op het scherm een melding van no signal. Ben toen met pc naar een winkel geweest. Daar hebben ze BIOS gereset door kleine batterij eruit te halen.
iemand een idee wat daarvan de oorzaak kan zijn. PC een hele week niet gebruikt. Ervoor altijd perfect gewerkt.
Na accu terug te plaatsen heeft PC zich gereset in de BIOS en alles is nu weer normaal.
Iemand een idee?
 
Voeding of videokaart waren niet stuk. Het probleem is opgelost door de BOIS te resetten, dus het probleem zat zeker in de BIOS;Enkel door interne batterij uit pc te halen is het probleem opgelost; Bij het terugplaatsen van de batterij wordt de bios gereset en start te pc weer op. Dus het was geen windows of hardware probleem. Pc werkt weer normaal nadat batterij er uit gehaald werd en terug geplaatst werd.
Wat ik niet versta is hoe het kan dat PC na een week uitgestaan te hebben tijdens een vakantieweekje het plots niet meer doet.Op vrijdag 1 juli pc normaal afgesloten en uitgezet en op zaterdag 8 juli opstarten.
IK hoorde enkel ventilator extra hard draaien- hard geluid- maar PC startte niet verder op.
Na de verwijdering van batterij weer normaal geluid van ventilator en normaal opstarten;Technische dienst in de PC zaak hadden alles gecontroleerd op hardware en vonden geen problemen. Alles was ok. Daarom batterij verwijderd en terug geplaatst.
Hun verklaring was dat ze enkel BIOS gereset hadden maar geen verklaring waarom het probleem was ontstaan.
 
Ze hadden beter die CMOS batterij vervangen ipv gewoon even eruit te halen. Voor de kost moeten ze het niet doen. Waarschijnlijk is dat de oorzaak geweest. Het is en blijft uiteindelijk een batterij die op termijn onder zen min. spanning gaat. Waarom dan net die BIOS settings corrupt raken...???
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan