Windows 11 Onverwijderbare map op USB stick

Status
Niet open voor verdere reacties.

Merel

Steunend lid
Vip Lid
Ik heb op een usb stick een kopie van de map "System Volume Information" staan. Ik kan deze kopie niet verwijderen.
Ik vond wel de procedure om zulke map te verwijderen, maar die procedure werkt alleen voor de systeemschijf.

Het gekke is dat ik nog bv een bestand.txt kan toevoegen onder de kopie , maar alles wat daar nog bijkomt is ook onverwijderbaar.

1718283256981.png

Iemand een suggestie?
Bedankt
 
Wat je laat zien is géén copie, maar de actuele SVI.
Als je de stick nog wilt kunnen gebruiken blijf je daar overigens best af !
Neemt nagenoeg geen plaats, hindert niemand en is noodzakelijk ....
 
De map 'Systeemvolume-informatie' is een systeemmap die Windows gebruikt voor bepaalde functies op systeemniveau.

een syteemmap verwijderen? ja misschien ook nog je OS verwijderen .... maakt het compleet trouwens .... alles weg! TOP

1718283600094.png
goe bezig! weeral iets bijgeleerd: een OS zonder systeemmappen ....
 
Laatst bewerkt:
@Merel Wat Wivy bedoelt en wat regelmatige bezoekers hier zeker treft is dat jij wel erg vaak achter bepaalde spoken aanjaagt zonder dat daar een reden toe te bedenken valt ... Alles wat je ziet in Windows probeer je te manipuleren en zo krijg je gegarandeerd het ene probleem na het andere met je installatie.

De regel dat je enkel ingrijpt op zaken die je ook begrijpt zou je best toch wat beter in acht nemen.
En als het niet kapot is, waarom zou je je er dan over bekreunen ?

Engels gezegde : "if it ain't broke, don't fix it ! "
 
Tip voor Merel : zet deze beide instellingen zoals afgebeeld en je zal al een stuk rustiger je PC kunnen gebruiken, zonder je zorgen te maken over de interne werking van Windows :

1718284138051.png
 
Je hebt het opnieuw niet begrepen : C:\ en E:\ hebben elk hun eigen SVI...
Als je het echt weg wil (of actualiseren) moet je de USB stick gewoon formatteren.

en neem #5 echt ter harte - zal je veel kopbrekens besparen.
 
@PhilipV ,
In tegenstelling wat je denkt staat op die stick WEL een oude kopie.
Vergelijk de eigenschappen hieronder op de C:\ met op de stick E:\
Links is de echte SVI van vandaag
de C wordt door windows getrimd/geoptimaliseerd (is ook een interne schijf), de E niet het is een externe opslag media!!!!
bij een hdd beter bekend als defragmenteren
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan