Opgelost ongewenste mail

Status
Niet open voor verdere reacties.

georguy1

Steunend lid
Vip Lid
ik krijg mails van sommige adressen die geen ongewenste mail zijn zoals bvb van Delhaize , hoe kan ik die aanduiden als gewenste mail dat aze de volgende keer wel bij postvak in gewoon komen , ik werk met Windows mail en zie nergens die mogelijkheid

Bijlagen

• Knipsel.JPG
    Knipsel.JPG
    23.9 KB · Weergaven: 94
  • Knipsel.JPG
    Knipsel.JPG
    11.9 KB · Weergaven: 102
Oplossing
Het kan zijn dat je e-mails al gefilterd worden op spam op de server van je e-mailprovider. Als ze daar in de map Spam/Ongewenst belanden, dan doen ze dat ook in de app Mail op je computer.
Dan moet je eens een weekje geen gebruik maken van de app Mail, maar al je e-mails online gaan lezen in je browser.
Stel dat jouw e-mailadres eindigt op @telenet.be, dan ga je met je browser naar webmail van Telenet: https://login.prd.telenet.be/openid/login
Log daar in met jouw e-mailadres en wachtwoord en controleer daar de inhoud van de map Spam/Ongewenst.
Zitten in de map Spam gewenste e-mails? Dan moet je daar kunnen aangeven dat die e-mails niet ongewenst zijn. Het spamfilter van je webmail leert daarvan.
Ik neem aan dat je minstens 1...
als ze geen ongewenste mail zijn, komen ze toch gewoon in je Inbox ?
Als dat niet zo is zijn de mails op een of andere manier in je lijst van geblokkeerde afzenders gesukkeld. Het adres van de betrokken afzender uit die lijst verwijderen moet dan het euvel verhelpen in de toekomst.

Ik ben geén gebruiker van Windows Mail ... Kan iemand helpen ?

De eerste afbeelding die georguy plaatste laat al precies zien wat hij moet doen. Gewoon klikken op Geen ongewenste e-mail.
Zie de rode pijl in onderstaande afbeelding:
617a9645e36b1-Ashampoo_Snap_2021.10.28_14h20m26s_001_.png

Daardoor verhuist die mail van Delhaize vanuit de map Spam naar Postvak IN.
De app Mail leert daarvan. Misschien moet je dit later nog een keer doen voor Delhaize, maar daarna komen de mails van Delhaize niet meer in de map Spam.

ik begrijp wat je bedoelt , ik klik daar ook op en het gaat idd naar postvak in dan maar de keer erna weer in spam , en Delhaize is toch wel betrouwbaar , dus de spam automatisch wegdoen is uit den boze , ik moet ieder keer de spam openen en kijken of er geen veilige afzender bijstaat zoals Delhaize , maar ja , het gaat zo ook zeker

Het kan zijn dat je e-mails al gefilterd worden op spam op de server van je e-mailprovider. Als ze daar in de map Spam/Ongewenst belanden, dan doen ze dat ook in de app Mail op je computer.
Dan moet je eens een weekje geen gebruik maken van de app Mail, maar al je e-mails online gaan lezen in je browser.
Stel dat jouw e-mailadres eindigt op @telenet.be, dan ga je met je browser naar webmail van Telenet: https://login.prd.telenet.be/openid/login
Log daar in met jouw e-mailadres en wachtwoord en controleer daar de inhoud van de map Spam/Ongewenst.
Zitten in de map Spam gewenste e-mails? Dan moet je daar kunnen aangeven dat die e-mails niet ongewenst zijn. Het spamfilter van je webmail leert daarvan.
Ik neem aan dat je minstens 1 mail van Delhaize per week zult krijgen. Na een week je mail gelezen te hebben via webmail en daar aangegeven te hebben dat sommige mails (bijvoorbeeld die van Delhaize) niet ongewenst zijn, kun je weer de app Mail van Windows 10 gaan gebruiken.

Misschien hebben andere forumleden nog andere ideeën hierover.

Oplossing
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan