Windows 11 Ongewenst blok in opstartscherm

Hallo beste mensen,
Sinds kort verschijnt er in mijn opstartscherm een Opstartblok zonder naamgeving en inhoud. (zie bijgevoegde afbeelding). Het is niet zo erg, want ik heb er verder geen last van, maar ik vraag mij af hoe het daar komt en vooral, hoe krijg ik het weg ? Ik heb al geprobeerd met "Systeemconfiguratie" en EasyBCD, maar ook darme krijg ik het niet voor elkaar om het ongewenste opstartblok te verwijderen. Wie kan s.v.p. helpen? dan hoor ik het nog graag.
Vriendelijke groet,
Cor
 

Bijlagen

  • IMG20240823082021.jpg
    IMG20240823082021.jpg
    48.2 KB · Weergaven: 57
Hoi Lange Pier, Dank voor jouw reactie, die van AOMei kan er inderdaad desnoods wel uit en de opstart/herstel instellingen kan ik niets vinden, dat mij verder helpt daar worden alleen de werkelijk aanwezige windows 11 en de AOMei weergegeven.
Groet,
Cor
 
Klik op de WIN toets + R en je krijgt een venstertje "uitvoeren". Daar type je MSCONFIG en OK. Nu krijg je een venster "systeemconfiguratie". Daar kies je het tabje "computer opstarten". Nu zie je verschillenden opties staan die overeen komen met het screenshot in jouw post #1. Hier kan je verwijderen wat je niet mer nodig hebt. Daarna "toepassen" en pc even herstarten.
 
Dank voor jouw reactie Artstudio, maar dat had ik al geprobeerd. Wat ik echter wil verwijderen is hier helaas niet zichtbaar (zie afbeelding).
Groetjes,
Cor
 

Bijlagen

  • Screenshot (20240824-202340).jpg
    Screenshot (20240824-202340).jpg
    61.4 KB · Weergaven: 28
Net zoals Hasleo Backupper en wellicht ook andere backup software plaats AOMEI Backupper zich als opstartbare toepassing in een keuze venster.
Ik vind dat wel handig. Zo heb je geen herstel USB-stick van AOMEI backupper nodig en ook geen Windows 11 herstelmedium. Voor dit laatste zie in dat venster de link "Standaardinstellingen wijzigen of andere opties kiezen". Klik daar bij een volgende gelegenheid maar eens op om te zien welke mogelijkheden dat biedt maar doe er voorlopig niets mee zolang dat niet nodig is.
Ik zie dat je de time-out op 3 sec. hebt ingesteld. Je verliest dus slechts 3 seconden opstarttijd. In ruil kun je desgewenst wel vlotjes gebruik maken van die extra opstartmogelijkheden.
Als je dat liever niet hebt dan selecteer je in msconfig - tab "Computer opstarten" Enter into AOMEI Backupper en klik je op de knop Verwijderen en vervolgens op Toepassen. Sluit msconfig af met OK.
 
Terug
Bovenaan Onderaan