Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste mensen,

Waneer ik mijn Win7 home wil opstarten blijft hij tussen 3 - 5 minuten hangen in het startscherm (je weet wel : zwart scherm met Windows-logo en "Windows starten".

Heb dit voor sinds ik een maand geleden Windows opnieuw geinstalleerd heb, daarvoor duurde startscherm maar een peer seconden....

Weet iemand hoe dit te verhelpen aub....
 
Bij mijn weten wel....ben vannamiddag zelf op zoek gegaan....in "apparaatbeheer" een geel uitroepteken voor "USB apparaat voor massaopslag" en kon hiervan stuurprogramma niet updaten "het beste is reeds geinstalleerd".

Daar ik vermoedde dat dit de boosdoener was (windows blijft lang zoeken bij opstarten) had ik het uitgeschakeld......herstart..en idd véél sneller doch mijn USB3-poorten werkten niet meer......-m-

Bijgeleverde DVD met stuurprogramma's in gestoken en stuurprog voor USB3 proberen installeren...resultaat : blauw scherm met "Windows has encounterd an error er had to shut down....":nee:

Handmatige reboot gedaan en na opstarten (nog altijd snel ) werkte USB3 nog altijd niet....kon ook niets via Windows Update dus maar systeemherstel gedaan want kreeg driver er niet meer op....

Alles werkt nu wel weer maar startscherm als voorheen ook weer ong. 5 minuten.

Ben bang dat ik ermee moet gaan leren leven......
 
Leren leven? Dat zou ik niet doen, vooralleer er nog erger dingen gebeuren. Licht eens je systeem door met de twee klassiekers: [1] Klik de Windowstoets + R, dan krijg je het z.g. ‘Uitvoeren’ venster. Typ hierin » perfmon /report « (met spatie) gevolgd door OK: Na twee minuten broncontrole lees je misschien al wat er scheelt. Twee maal vier groene stippen betekenen dat alles in orde is. Is er één of meer rood, dan kan je in één van de zeven uitvouwmenu’s onderaan lezen wat het is – en, zo nodig, maatregelen treffen.
[2] Met de opdrachtprompt – als administrator – typ je sfc /scannow (met spatie), gevolgd door < Enter >.
Dan lees je misschien ook wat, tenzij het automatisch wordt verbeterd.
[3] Of is er iets met je Services?
Dat is alles wat ik kan bedenken. Je weet maar nooit. DDragon weet misschien iets te bedenken als je vreemde dingen leest in de uitvouw-menu's van de broncontrole.
Grtn,
WW
 
USB apparaat voor massaopslag is een extern station / schijf of usb stick die op de PC is aangesloten.
Verwijder deze eens uit de PC, dan zal deze melding ook verdwijnen.

Start de PC eens opnieuw op zonder USB disc's of stick's in de PC te hebben.
 
WaWa, bedankt voor de tip.
Heb perfmon/report uitgevoerd en was idd een fout bij stuurprogramma in apparaatbeheer voor USB voor massaopslag.
Heb in bovenstaande posts al vermeld dat ik stuurptrogramma van bijgeleverde dvd opnieuw (zonder resultaat) wilde installeren....

Heb ditmaal de recentste driver gehaald bij Asmedia, geinstaleerd, heropgestart en Windows begon meteen zelf stuurprogramma's bij te instaleren.
Ik heb toen de driver in apparaatbeheer met geel uitroep uitgeschakeld en heropgestart....duurde weerom 5 minuten.

Toen driver verwijderd , opnieuw opgestart en....EUREKA!!! Floep, floep, floep en Windows draaide (y):bravo:.

@Lana : Klopt wat je zegt....maar ik had betreffende externe schijf al verwijderd en herstart gedaan, maar Windows zag m niet meer toen ik opnieuw inplugde....het lag aan het USB3 stuurprogramma.

En dat was de boosdoener van het ganse probleem.

Denk dat het nu opgelost is

Groetjes en dank U voor de raad en het meedenken

Jos
 
Proficiat. En nu: regelmatig een Systeemkopie/Image maken. Af en toe Perfmon /report en sfc /scannow doen. Zo weet je als er wat loos is en ben je tegen het ergste voorbereid.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan