Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Mijn schoonmoeder heeft een nieuwe laptop gekocht, met Win 11 erop.
Nu is One drive ook geactiveerd.
Maar hoe kun je nu zien welke documenten in:
Onedrive/document staan
of gewoon op de C:/ documenten
Ik ben zelf een Linux gebruiker dus dit probleem heb ik zelf niet.
Documenten staan op géén enkele van beide plaatsen...
Ofwel : C:\gebruikers\xxxxxx\documenten (voor lokale opslag) = de library My Documents van je gebruikersaccount.
Ofwel : in je Onedrive (afhankelijk van je configuratie kan dit op diverse plaatsen zijn)
Wat waar komt te staan is afhankelijk van de software die je gebruikt om een document op te slaan.
Microsoft software heeft de kwalijke gewoonte om (als Onedrive aktief is !) documenten altijd te proberen in Onedrive op te slaan, ook is dat niet je bedoeling met dit welbepaalde document.
En niet MS software negeert meestal die Onedrive tenzij je er dan weer expliciet naar verwijst.
Resultaat : verwarring !
Oplossing : goed kijken bij het opslaan en aanpassen zonodig voor je opslaat ofwel - als je toch geen interesse mocht hebben in Onedrive of zoals ik liever Google Drive gebruikt - Onedrive volledig desactiveren op het toestel.
Een mogelijkheid die ik gebruik. Ik heb mijn account in MS Office gedeactiveerd.
Resultaat : bij opslaan komt Onedrive niet meer als 1ste tevoorschijn als opslagplaats.
Nadeel : In Word en Excel kan je niet meer automatisch opslaan. Zie hieronder.
Is natuurlijk leuk dat je nog iets van je tekst overhoud bij een crash, maar je kan wel nog steeds manueel opslaan door op het icoontje bovenaan te klikken. Ik heb het althans bovenaan toegevoegd. je ziet het diskette icoontje naast automatisch opslaan.
Deze site maakt gebruik van cookies om de inhoud te personaliseren, jouw ervaring aan te passen en om je ingelogd te houden als jij je registreert.
Door deze site te blijven gebruiken, stem je in met ons gebruik van cookies.