Windows 10 ondersteuning voor het REFS bestandssyteem

ik heb het volgende probleem ik heb een officiële licentie voor Microsoft Windows 10 (21H2) (IoT) Enterprise 2021 LTSC
dit is windows 10, echter ondersteund dit niet REfs
in een proefproject heb ik Microsoft Windows 11 (24H2) (IoT) Enterprise 2024 LTSC op mijn pc gebruikt.
daarop heb ik een externe HD aangesloten en geformatteerd in REfs; daar staan al mijn media op die ik zeker niet mag om zeep helpen.
nu zou ik terug mijn windows 10 LSTC willen gebruiken, ik denk dat er misschien wel een optie of patch bestaat om deze windows versie up te daten dat hij REfs ondersteund.
ik heb hier en daar wel wat info gevonden, maar nog nooit werkende gekregen.
heeft er hier iemand ervaring, of info over?
 
onder Windows 11 (24H2) (IoT) Enterprise 2024 LTSC alsook windows 11 kan u een schijf gewoon formateren als REfs.
dit zou beter zijn dan ntfs, de schijf is dan beter beveiligd wat betreft corrupte bestanden, ook chkdsk zou dan niet meer nodig zijn, heb ik gelezen
daar op deze 10TB alle gegevens staan wat betreft mijn media, heb ik besloten deze schijf zo te formatteren.
echter kan men dan niet meer terug naar een ander systeem. de enige manier is dan een copy maken op een andere schijf.
deze gebruikte schijf te formatteren, in ntfs en de gegevens terug kopiëren. echter is het gebruik vanREfs okee voor mij, maar dan kan ik mij officiële windows 10 LSTC niet meer gebruiken, want deze ondersteunt REfs niet (microsoft heeft dit er uit gehaald) en mij key werkt niet voor de windows 11LSTC. de vraag is of windows 10 kan upgraden dat het REfs kan lezen en schrijven.
 
Die is er uitgehaald, wat jezelf al hebt ondervonden.

Bestanden in de cloud zetten of idd verplaatsen/kopiëren en de schijf behandelen kan, formattering staat ipp los ven het bestandssysteem, overigens.

 
voorlopig gebruik ik een VM (windows11) die de schijf via usb aanstuurt; hopelijk kan ik binnenkort een key voor LSTC2014 kopen.
maar misschien was er wel een oplossing te vinden om de windows 10 te blijven gebruiken. daarom mijn vraagje.
 
Terug
Bovenaan