Windows 11 onbekend account

Status
Niet open voor verdere reacties.
hallo,
na update windows 11 naar 22H2 staat er nu bij eigenschappen lokale schijf, tabblad "beveiliging", een onbekende account.
bij de versie 21H2 stond dat er niet.(zie bijlagen)
wat opgezocht en het enige recente wat ik vind is deze:
volgens microsoft is dat niet erg, maar toch stel ik mij daar vragen bij.
ik kan het verwijderen, maar na heropstart staat het er weer.
iemand een idee of wat uitleg aub?
met dank

Bijlagen

• 21H2.jpg
    21H2.jpg
    69.2 KB · Weergaven: 417
  • 22H2.jpg
    22H2.jpg
    71.1 KB · Weergaven: 398
Voor zo ver we kunnen zien op de screenshots heeft onbekende account géén enkele machtiging. Ik zou er mij dus ook niet te veel zorgen over maken. Deze keer ben ik geneigd MS op hun woord te geloven.

ik kan het verwijderen, maar na heropstart staat het er weer.
kreeg je geen waarschuwing toen je deze verwijderde.. een waarschuwing betreffende de hoofdmap op de opstartschijf ..
Ashampoo_Snap_dinsdag 20 december 2022_17h17m33s_001_.jpg

het rare is dat deze onbekende niet aanwezig is in de Windows 10 22H2 enkel onder de Windows 11 22H2 staat deze er .

#Qtex
ja, ik krijg zo'n waarschuwing. toch heb ik dat geprobeerd, de account was weg, verder geen problemen.
bij het opnieuw opstarten was dat onbekend account er terug.
verder is die account nergens terug te vinden op de pc.
misschien in het register, maar ik weet niet waar ik dan moet zoeken.

typisch geval van jagen op spoken als je het mij vraagt ...
Waarom niet gewoon de uitleg die Microsoft geeft aanvaarden ?
Het is toch logisch dat aangezien de gebruiker géén rechten heeft, hij ook geen profiel heeft ?

deze onbekende account word niet vermeld in de ProfileList ..
Computer\HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\WindowsNT\CurrentVersion\ProfileList

Bekijk bijlage 252955
dus deze onbekende account bestaat niet als ik het goed begrijp.
ik heb me nu ook eens aangemeld met mijn Microsoft account, maar het blijft hetzelfde, dus terug overgeschakeld naar lokaal.
zoals eerder gezegd; ik ben nogal nieuwsgierig, maar ik kan daar vrede mee nemen.
indien ik er toch wat meer over te weten kom dan laat ik het zeker weten.

na wat gezocht te hebben vond ik deze uitleg ..

Windows maakt verborgen beveiligingsaccounts op de achtergrond van het besturingssysteem, ze beginnen allemaal met S-1-15-XXXX, alle Windows-systemen hebben die accounts, ze worden gebruikt voor administratieve taken zoals Windows-beveiliging, het installeren van updates, bestandsbeheer ... etc. die accounts zijn normaal en wees gerust, je hoeft je nergens zorgen over te maken, je moet nooit proberen die verborgen accounts te verwijderen.

bron : https://answers.microsoft.com/en-us...39942743/d6ac7e97-92c3-40f8-a6bb-0a195ad944ce

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan