Status
Niet open voor verdere reacties.

Ivan

Oprichter
Forumleiding
Admin
Ik heb eens een vraag over de auto, vrijdag rijde ik naar huis en kreeg plots een melding op scherm, de olie druk is te hoog zet onmiddellijk de motor uit. Was 50 meter van mijn woning, naar de garage citroen gebeld en deze zijden dat we niet meer met de auto mochten rijden. Ik deed de motorkap open zen zag dat er een buis los gekomen was ( afgesprongen ) foto is van op internet.

2015-03-10_20-00-07.gif

De takel wagen is de auto komen halen, nu gisteren dus maandag naar citroen gebeld en daar lieten ze onze weten dat de olie kanalen in de motor verstopt waren en kosten zijn 1300€
In december 2014 is hij nog op groot onderhoud geweest.
Is een citroen c4 grand picasso hdi 1.6 4 jaar oud 100000 km
Wie heeft weet van dit probleem ?
 
Laatst bewerkt:
ik heb een vergelijkbaar probleem gehad met de olie veringen van de citroen xantia daar deze auto toen 16 jaar oud was en de kosten opliepen tot een 5000€ had ik snel besloten deze van de hand te doen ....deze xantia werd toen overgekocht voor 1000€ om naar het buitenland te vervoeren ...de opkoper was een Pool.

*met de olie veringen bedoel ik dan ook alles wat hydraulische is vanaf de pomp tot en met de bollen die de veringen aanstuurden..
 
Waar de rode pijlen naar wijzen lijken mij geen olie leidingen, maar lucht of koelwater leidingen. Die dikke zwarte dus.
 
Vraag is natuurlijk om welke olie het gaat.
Rem olie / motorolie of wat er nog meer bestaat ?
Volgens mij lopen er voor de motorolie niet of geen leidingen, behalve richting de vuldop.
Uiteraard zijn er wel voor de remmen en eventuele stuurbekrachtiging en vering leidingen aanwezig.

Ik zou zo snel niet kunnen bedenken dat door een overdruk van de olie er een waterslang af kan schieten.

Maar ik ben geen automonteur en mijn kennis is beperkt.
 
De lucht aanzuig tussen luchtfilter en inlaat die eraf springt.
Ga met die vraag eens naar problemcar.
En verander maar van garage.Als die tube eraf valt werkt de luchtmeter niet meer,motor gaat in noodloop of start niet meer.
Oorzaken bvb,egr sluit niet,turbo waste klep werkt niet,turbo lekt olie waardoor intercooler stropt en druk moet weg kunnen=tube eraf ,en dan heb je nog dpf deels verstopt=oliepeil stijgt waardoor carterdruk te hoog word.,en,en
 
En verander maar van garage.
Dat is volgens mij een goede raad. Zo'n dikke slang kan geen olie zijn. En dat type slang is volgens mij een luchtslang maar ik ken die auto niet, ik kan mij dus wel vergissen maar heb sterke twijfels.
De hoge kosten zijn mijns inzien van het slepen van de auto, niet naar je huis maar wel naar de garage.
 
Sleepkosten zijn voor citroen, zal meer weten als hij klaar is en wat de juiste oorzaak is.
 
uitleg van citroen, er zijn uitlaat gassen weer in de motor gekomen en zo de olie vervuild.
 
je kan en mag gerust een tweede opinie vragen van een derde partij ...ik denk bijvoorbeeld aan de technische controle van TW.
ik denk dat men u iets tracht wijs te maken ...om een eerdere onderhoudsfout te verbergen !

*de vraag is wanneer deze zijn laatste grote onderhoud heeft gehad in de Garage !
 
Klinkt allemaal maar raar hoor, ik zou ook een tweede opinie vragen denk ik.
 
Niks raar,als de egr niet sluit of defect is komen er uitlaatgassen in het inlaatcircuit.
Bedoeling is om Nox te verminderen(smog,broeikaseffect)
 
uitleg van citroen, er zijn uitlaat gassen weer in de motor gekomen en zo de olie vervuild.

Dan zal er iets met de kleppen defect zijn. Maar dan vraag ik me toch af waarom er een water of luchtslang los raakt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan