Status
Niet open voor verdere reacties.
Zou er iemand het volgende weten
Het is niet voor mij persoonlijk maar ik kan het ook gebruiken
het zit namelijk zo
er bestaat een excell bestandje waarmee je automatisch nummer kan trekken voor bijvoorbeeld een hengelwedstrijd .
Dus je zet alle deelnemer in de lijst en dan klik je op nummers trekken en elke deelnemer krijgt automatisch zijn plaatsnummer toegewezen
maar nu is het probleem dat dit gemaakt is in 2003 en dus niet werkt in 2007
bestaat er een mogelijkheid om deze toch te kunnen doen werken in de 2007 versie?
Ben hier gene crack in maar had beloofd dat ik eens zou informeren vandaar dat ik de vraag hier stel
 
Denk net hetzelfde als J.W.
Dit klopt wel niet
maar nu is het probleem dat dit gemaakt is in 2003 en dus niet werkt in 2007
Normaal is het net andersom. Wat gemaakt werd in een oudere versie werkt altijd in een nieuwere versie. Wat in een nieuwe versie werd gemaakt zou kunnen problemen geven in een oudere versie.
 
Hier nochtans wel
Bovenaan het werkblad moet je Beveiligingswaarschuwing zien staan : Macro's zijn uitgeschakeld
Klik daar op : deze inhoud toevoegen
Als de macro's ingeschakeld zijn werkt alles perfect
 
mss lukt het beter zo
ik heb het bestandje waarover het gaat bijgevoegd maar ik krijg het dus niet aan de praat
nog eens een woordje uitleg
Je zou moeten kunnen de lijst invullen met verschillende deelnemers en dan zou je moeten op een knop kunnen drukken zodat de plaatsen worden toegewezen aan elke deelnemer
elke keer zou moeten anders zijn e
is voor viswedstrijden
bij dit bestandje kan je blijkbaar ook de uitslag plaatsen en die past dan ook automatisch de rangschikking aan
mss dat er mensen meer kunnen doen als ze het bestandje eens zien e vandaar dat ik het hier heb bijgeplaatst
 

Bijlagen

  • Uitslag.xls
    1.3 MB · Weergaven: 151
Mister V

Dit kan nooit werken hé, er zitten wat fouten in het werkblad.
Wanneer ik naar statistieken ga kijken en ik zie cel D151 zie ik daar hekjes staan ######## wat verwijst naar een foutieve formule. =BH22/B151. De formule is juist maar dan ga ik kijken naar cel BH22 en zie ik daar de formule =SOM(B22:BF22) , en wat valt mij op . Vanaf cel B22 t/m BF22 werden de cellen blanco gelaten , vandaar die hekjes.
Wanneer je nu één van die lege cellen gaat invullen met 0 zullen die hekjes verdwijnen. Eigenlijk laat je excel een berekening uitvoeren die niet bestaat.
Zal me wat beter uitdrukken. De juf roept iemand aan het bord en zegt tegen de leerling. Maak de som van de getallen die op het bord te lezen staan. Op het bord staat niets geschreven, kan er dus ook geen som van de getallen gemaakt worden.
Tipje erbij geven. Wanneer je het getal 0 in een cel terug gaat wissen doe je dit met de Del toets. Ga je de cel wissen met de spatiebalk, ga je terug met hekjes zitten. Ik hoop dat je mijn uitleg wat begrijpt.
Ook in de uitslag zie ik hekjes en zie ik in de celeigenschappen, positieve en negatieve getallen. Selecteer hier alle cellen, en geef de cellen als eigenschap positieve getallen en als decimalen 2
Laten we hiermee beginnen, en dan verder werken naar de oplossing die je wil bereiken.
 
Laatst bewerkt:
ok weet dat alles blanco is maar het is de bedoeling dat bv alle ingeschreven mensen die zouden meedoen aan de wedstrijd in de lijst komen
daarnaast kan je dan pallet nummer ingeven dus als we beginnen bij eerste lid zetten we 1 enz
dan zou het moeten lukken dat als je op schuffel of zo klikt de palletnummers door elkaar geschut worden en zo krijgt iedereen zijn plaats aangeduid
de uitslag kan dan pas ingevuld worden als de wedstrijd gedaan is en kan de rangschikking gemaakt worden e
 
Ok, begrijp nu wat beter de bedoeling. Je wil eigenlijk iets maken in de zin van een poule. Anders gezegd, de computer zou moeten loten wie tegen wie, en achteraf zouden de uitslagen ingevoerd worden en de rangschikking berekend worden
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan