Status
Niet open voor verdere reacties.
A

alkloost

Gast
Hoi,

Een kennis van mij heeft Windows 10 er opgezet. Hij kreeg een probleem met Numlock. Ik heb in het register een aantal waarden gewijzigd. Deze heb ik gebruik 1. 80000002, 2147483650 en 2147483647. Het resultaat bleef het zelfde. Numlock doet het niet. Wie weet de oplossing hiervoor.

Groet,
A.K.
 
doe het volgende eens ...

Num-lock toets aan/uitzetten via een register aanpassing !


het probleem met de cijfers kan dus ook te maken hebben omdat de toets Num lock nog niet actief is tijdens het opstarten ...
ook dit kan verholpen worden .... via een register aanpassing kan men deze aan of uitzetten :
Ga naar start, typ in het vak uitvoeren " regedit " en druk op enter of klik er met de muisknop.
Klik dan op het pijltje voor HKEY_USERS / DEFAULT / ControlPanel / Keyboard
en klik dan met de rechtermuisknop op de vermelding " InitialKeyboardIndicators " en kies voor Aanpassen.
Geef daar de waarde 2 in en druk op ok..
letop : in de windows 8.1 - 10 staat hier geen cijfer 2 maar het getal 214783650 ((er dient hier dus rekening meegehouden te worden !!)

*Bij de volgende opstart zal de numlock toets nu wel automatisch aangezet worden.

****let op als het na de herstart nog niet werkt dien jij ook het snel opstarten uit te vinken !
**lees het onderstaande nog eens door !

Numlock werkt niet ook al staat de waarde 2 vermeld in het register.
Dat kan voorkomen.
Wanneer bovenstaande tweak niet het resultaat oplevert dat je verwacht, moeten we nog wat zaken aanpassen in de energiebeheer sectie van het configuratiescherm.
De register instelling die je zojuist hebt aangepast wordt dan namelijk door Windows genegeerd omdat “snel opstarten is ingeschakeld. „
Met deze optie ingeschakeld zal Windows de zojuist aangepaste instelling in het register negeren.

Ga om snel opstarten uit te schakelen als volgt te werk:
open het configuratiescherm
kies voor de optie “energiebeheer”
kies vervolgens voor “gedrag aan/uit knop bepalen”
Klik nu op de link “instellingen wijzigen die momenteel niet zichtbaar zijn”
Schakel het vinkje voor “snel opstarten inschakelen” uit
kies bij “actie als ik op de aan/uit knop drup” zowel bij op accu als netstroom voor Afsluiten

Wanneer je alles goed hebt gedaan zijn de opties aangevinkt / ingesteld zoals in onderstaande screenshot. Start Windows opnieuw op om de instelling te controleren.

41eeea489d-Ashampoo_Snap_2015.05.26_09h19m33s_001_.png


NB:
Deze tweak heeft wel het gevolg dat het opstarten van Windows zelf iets meer tijd vraagt !
Je dient dus in overweging te nemen wat je wilt behalen ..
 
Ik had de waarde naar 1 aangepast in het register en daarna werkt alles perfect http://www.pctuts.be/f523/alvast-ee...tone-voor-jullie-50291-post205927/#post205927

Het betreft hier dan wel de preview van Windows 10 Redstone, maar dat zal niet veel verschillen met Windows 10

De waarde 2 is Numlock aan en dat wil je natuurlijk niet. Je wilt deze uit hebben.

Doe wel even een reboot als je de waarde hebt veranderd.

CapsLock is ook zo'n vervelende.
Heb je een lange brief zitten tikken, kijk je naar je beeldscherm, staan er allemaal hoofdletters.
Ik begrijp de logica niet echt van deze Lock's.
 
Opgelet; ik heb de waarde gewijzigd en het werkte niet, dan maar 2de tip, snel opstarten uitschakelen, en ja num lock bleef aan. prima, tot ik zag dat de computer bij afsluiten windows niet meer uit viel.
Heb overal info gezocht en gevraagd, zelfs bij medion, veel oplossingen aangereikt gekregen maar niks hielp.
Heb uiteindelijk na vele uren zoeken en vragen snel opstarten terug ingeschakeld, en ja hoor, computer sluit weer af.
Enig probleem, num lock sluit ook af...................
 
je dient het register in te gaan door "regedit" op te starten ..
je ga een paar aanpassingen dienen te doen ...
1 ga naar HKLM / System /CurrentControlSet/Control
of je past de waardes aan van de vermelde sleutels (indien aanwezig ) of je maakt deze sleutels aan en je geeft hen de waardes die je zie op de eerste afbeelding hier onder ...
c6afc14458-Ashampoo_Snap_2016.08.23_17h13m50s_002_.png

de namen van de sleutels zijn hier
*AutoEndTask waarde 1
*WaitToKillAppTimeout waarde 2000
*WaitToKillServiceTimeout waarde2000

2 ga nu naar HKCU / ControlPanel /Desktop
en ook hier weer pas je deze sleutel aan of je maakt deze aan en geeft deze de waarde die je vermeld zie staan op de tweede afbeelding ...

c6bd2dbc4b-Ashampoo_Snap_2016.08.23_17h16m08s_003_.png

de namen van de sleutels zijn dus
*HungAppTimeout waarde 2000
*WaitToKillAppTimeoutwaarde 2000
*dit werd door mezelf toegepast ..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan