Norton verwijderen maakt stuurprogramma DVD-drive stuk!

Status
Niet open voor verdere reacties.

WaWa

Medewerker
Forumleiding
Beste vrienden,
Ik sukkel sinds gisteren al met het volgende probleem:
Omdat mijn »Norton 360 Premier edition« bijna afloopt en ik het eigenlijk niet meer wens te verlengen, wil ik het verwijderen. Zowel met »Revo« als met Windows »Programma's en onderdelen« stel ik nadien vast dat het stuurprogramma van mijn DVD-drive stuk is! Norton verwijderen in »Program Files« lukt ook al niet omdat ik "admin-rechten" moet hebben... Ik heb al wel vijf keer een Image terug geplaatst om opnieuw te kunnen werken.
Iemand een idee?
Het lijkt wel een truc van Norton om me te duvelen zodanig dat ik geen ander programma zou kunnen installeren.
Wat is er aan te doen?
Bedankt op voorhand.

MVG ||| Walter
 
je dient exclusief het norton verwijder tool te gebruiken ... let op dit bestaat uit 2 stappen ....
lees hier meer over

stap 1 :je dient eerst BUdump.exe uit te voeren
stap 2 : je download het norton verwijder tool en voer deze uit
 
Laatst bewerkt:
Ivan en Ronny,
Het is blijkbaar gelukt, maar nu staat er in Apparaatbeheer een uitroepteken bij (1) een stick die opzit en (2) mijn Usbccid smartcart lezer.
Bedankt voor je snelle suggesties; Dat van Q, BUdump kwam - spijtig genoeg - te laat. Kan ik nog iets doen om die twee fouten te repareren en de BUdump.exe vooralsnog te doen?
MVG ||| Walter
 
indien je de cd nog bezit van je smartcard reader dan installeer je deze opnieuw ....
wat betreft de usb stick , wel koppel deze eens los en plaats die dan eens terug , kan best zijn dat deze de driver terug op haalt ! ( niet geschoten is altijd mis geschoten !! )

vind het trouwens raar dat dit optreedt ...echter vermoed ik dat dit niet met het verwijderen van norton samen hangt !
 
Ronny,
De kaartlezer kan ik alleen hertinstalleren met een Quick Install van het web. Ik heb het geprobeerd en het mislukt steeds. De lange foutmelding heb ik opgestuurd naar de site waar het vandaan komt en om uitleg gevraagd. De stick heb ik geformatteerd en opnieuw geplaatst en het uitroepteken blijft.
Ik heb beide uitgenomen en nu krijg ik natuurlijk geen foutmelding meer. Toch is het curieus dat ik voordien blij apparaatbeheer geen fout zag en dat het fout zat na de verwijdering van Norton. In feite kan ik de stick en de kaartlezer altijd vervangen en dan hopen op het beste.
Wat denk je?
Hierna de foutmelding van de kaartlezer, maar maak je niet te druk hierover.
MVG ||| Walter
PS: dit is de foutmelding van de mislukte installatie van de kaartlezer:
device
GUID -> {8ECC055D-047F-11D1-A537-0000F8753ED1}.
ClassType -> LegacyDriver.
Description -> Hardware Policy Driver.
DriverInfo -> .
FriendlyName -> .
HardwareID -> .
Location -> .
MFG -> .
PhysicalObjName -> \Device\0000001f.
Service -> hwpolicy.
device
GUID -> {4d36e96c-e325-11ce-bfc1-08002be10318}.
ClassType -> MEDIA.
Description -> Intel(R) High Definition Audio HDMI.
DriverInfo -> {4d36e96c-e325-11ce-bfc1-08002be10318}\0007.
FriendlyName -> .
HardwareID -> HDAUDIO\FUNC_01&VEN_8086&DEV_2803&SUBSYS_80860101&REV_1000.
Location -> Internal High Definition Audio Bus.
MFG -> Intel(R) Corporation.
PhysicalObjName -> \Device\0000008d.
Service -> IntcHdmiAddService.
 
Hoi WaWA, ik heb hier ook die norton 360 premiere draaien, wat is de reden dat je deze niet meer verlengd ?
Wou het gewoon weten omdat ik er hier toch nooit problemen mee gehad heb.
Grz Carlo.
 
Carlo,
Echt problemen heb ik niet gehad. Alleen vind ik dat er te veel gescand wordt (voor de veiligheid, dat wel) in de 'achtergrond', maar toch stoort het bvb wanneer ik de auto-slaapstand na 20 min. heb ingesteld, duurt het nog zeer lang totdat de pc echt gaat slapen. Ook de backup heb ik niet nodig en kan het niet afzetten. Norton blijft maar lustig backuppen en ik heb er niets aan omdat ik mijn eigen systeem heb. Misschien tijdelijk. Ik bescherm mij voorlopig met MSE, maar ik heb zojuist een zeer lovend artikel gelezen in PC-magazine over AVG 2010. Het krijgt meer punten dan Norton. Daarom dus ook.
MVG |||| Walter
 
Ronny,
Ik zweet nu al twee uur met (1) openen van het zip/rar bestand, (2) lezen van je instrukties, (3) openen van de Setep, (4) dan de Patch en dan: »drvgenpro.exe« als shortcut. De exe lancheren en scannen. Krijg de info dat 29 drivers updates nodig hebben. Ik voer uit en krijg de vraag naar een code. Sorry, maar ergens ben ik stuck! Wat doe ik verkeerd?
MVG |||| Walter
 
Bekijk bijlage 8175 hier se de installatie werkwijze die ik heb toegepast stap voor stap vast gelegt met foto's en wat tekst ...
je ziet daarna ook dat ik 10 drivers dient te installeren , vervolgens zie je ook dat dit met succes werd toegepast ...
 
Ronny,
Ik bekijk dit even in detail. Een hele opgave. Bedankt voor je prestatie.
Je wordt op de hoogte gehouden. Misschien nachtwerk?
MVG
Walter
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan